Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

“Dette er fase 1 studiet med vårt sårpleieprodukt”

Står vel SBE?

Fra Dagens Næringsliv:
Biotekselskapet SoftOx Solutions faller 4,7 prosent på Børsen etter nyheten om at selskapets studier i Danmark er forsinket på grunn av sykepleierstreik i landet. Dermed må selskapet vente med å ta inn pasienter til en studie på mennesker for sitt innhaleringssystemer, meldte selskapet i en melding mandag. Softox Solutions fikk i juni en betinget godkjennelse av det danske legemiddelbyrået for oppstart av denne studien for systemet som skal behandle respiratorinfeksjoner som virus-, sopp- og bakterieinfeksjoner. Streiken forventes å vare i omtrent 10 uker.

Meldt ifra til dem nå.

2 Likes

Journalisten beklager feilen og har oppdatert med riktig info.

8 Likes

Selskapet har en unik teknologi og gode forskningsresultater. Jeg forbauset over hvor uflaks de har når det kommer til hendelser utenfor deres kontroll. Ingenting fundamentalt er endret og jeg ser heller på det som en kjøpsmulighet enn noe annet. SWIS-02 studien viser til svært gode resultater! Før melding om SWIS-02 resultatene var kursen på 44, så jeg anser det som bedre risk/reward nå enn tidligere.

Det er antatt 10 uker forsinkelse, disse 10 ukene er ikke lenge i et langsiktig perspektiv. Det er også fullt mulig at streiken varer kortere enn de antatte 10 ukene. Vært å nevne at selskapet vil tilstrebe å ta igjen den tapte tiden.

14 Likes

Med dagens smittesituasjon i Danmark, så er det vel “fare” for at streiken ikke blir langvarig :wink:

4 Likes

Til orientering så startet streiken 19/6. Så vi er ca halvveis inni streiken allerede. Null stress. Bortsett fra om man ikke har perspektiv lengre enn sommerferien såklart.

3 Likes

Kommer vel avslag Hinas snart nå da, så får vi den ned til 35,- mens vi er i gang.

Hadde i grunn regnet med den ble (baket) inn sammens med en SBE melding om oppstart…

Hvor lenge kan selskapet holde det gående før de må hente penger?

Litt forsinkelser pga en streik, som kan avsluttes når som helst. Selskapet antyder også at de skal ta igjen forsinkelser. Rett ned 6-8%. 🤷
Ingen ting som har forandret seg, fundament er likt.
Fikk ikke 8% vedvarende oppgang når de meldte om fasttrack og oppstart SBE.

3 Likes

Delta viruset med kraftig vekst, burde i teorien løfte Softox med tanke på inhalatoren men det er heller tvilsomt…

Minner om denne og grunnen til at aksjen fortsetter å falle: I følge Nordnet har Softox nå en P/S på 2000, noe som umulig kan sies å være attraktivt…

Ja selskapet har nok allerede oppnådd peak sales, og det med ett nisje-produkt som har vært på markedet i 8-10mnd

Er vel over med tvungen lønnsnemd snart.

Skjermbilde 2021-07-20 kl. 14.12.48

1 Like

Med 2 av dine 3 innlegg om Softox sier du det samme, kan jo bare kjøpe NAS som ligger mye bedre an på p/s… og glemme Softox eksisterer?

2 Likes

Hva er P/S for NANO, PCIB, Ultimovacs?

1 Like

Softox er et utviklingsselskap der deres hovedprodukter ikke er på markedet i dag. P/S er ikke en god indikator på utviklingsselskaper, nettopp fordi deres fokus er på utvikling og ikke salg.

Mine tanker om hvorfor Softox faller:

  1. Kortsiktig støy utenfor deres kontroll.
  2. Mangel på tålmodige investorer.
  3. Lite kjennskap om Softox i det store markedet.

At Softox skal fortsette å falle er for meg lite interessant. Unntaket er hvis noe av det fundamentale endrer seg evt. viser til dårlig forskning, det er ikke er tilfelle nå, tvert imot!! Jeg velger å se på det som aksjer til rabattert pris hvis den synker. Dagens prising er tullete lav hvis du ser på potensialet og forskningen deres.

3 Likes

Som Bjorgis sier er det fundamentale intakt, faktisk er resultatene over forventning. De lander flere og flere avtaler, men ting blir utsatt og dette er utenfor selskapets kontroll. Jeg er tungt lastet i Softox, og har vært det i godt over ett år nå. Jeg tror at høsten kan bli veldig pen, og skulle kursen i de neste ukene falle ned på 30-tallet selger jeg alt annet og går all in i Softox. Så lenge forskningen viser gode resultater er det bare ett tidsspørsmål før dette tar av.

4 Likes