Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vi er på 30-tallet nå :drop_of_blood::drop_of_blood:

Kjempemulighet for å laste nå😊

Blir ikke overrasket om vi ser 20-tallet, antibac-gutta er særdeles gavmilde.

Hva er det jeg ikke forstår som gjør at aksjen er så billig nå?

Aksjonærene var på tuppa etter å få delta i emisjonen. Siden den tid har desinfeksjonsbiten tildels havarert, mens delen av selskapet som kan få kursen til å gå til himmels har blitt vesentlig styrket. Og kursen har kollapset…

Problemet er nok en aksjonærbase hvor litt for mange ikke klarer å snu seg rundt og innse at TTT. Alt skal skje kjapt og helst i går.

1 Like

At vi skal ned 11% pga maks 10 uker forsinkelse på SBE er bare helt utrolig, og streiken har allerede pågått i litt over 4 uker. Swis resultatene som derisker caset er helt uinteressant og glemt. Begynt å plukke igjen.

3 Likes

Emisjon.

1 Like

Hva med lån fremfor emisjon, de har vel sagt det tidligere?

1 Like

Sliter fortsatt med å skjønne meg på småfiskene som selger til sviende tap grunnet redsel for noe så naturlig som en emisjon noen måneder frem i tid. Men, det er mange veier til Rom.

1 Like

Nordnet Livsforsikring er nest største eier. Softox kommer først til å løfte seg skikkelig når noen industri-byggere faktisk tar en langsiktig posisjon.

Mange aksjonærer ser kapitalen forsvinne og blir lei. De ser også at selskapet gjentatte ganger ikke klarer å levere på guiding, og at ting tar mer tid enn guidet. Gang på gang gjentar dette med utsettelser eller byråkratiske problemer seg, og selv om det ikke nødvendigvis er selskapets feil - så får kursen svi for konsekvensene. Så, mange av disse aksjonærene ser etter exitmulighet.

De som selger nå er nok de som angrer på at de kjøpte på forrige godmelding, trodde på haussingen på aksjesladder, eller ikke klarte å få ut fingern å selge på den meldingen. Nå ser de en utsettelse på neste godmelding, og at det ikke er sannsynlig med noen positive meldinger før kvartalsrapport i september. Og den rapporten vil sannsynligvis banke hjem behovet for kontantpåfyll, om ikke selskapet allerede har kjørt emisjon i forkant.

Det er også en stygg og langvarig historie på oslo børs om at emisjoner generelt settes under siste kurs (med til dels vesentlig rabatt), uansett hva den kursen er. Ergo, hvis man tror neste signifikante melding er emisjon - hvorfor ikke kaste korta, og så kjøpe når kontantbehovet er løst?

Det hjelper jo heller ikke at en større aktør har hatt kursutviklingen i ett jerngrep i lang tid, og ødelagt kortsiktige tradingmuligheter for mange som er interessert i det. Noe som dreper likviditeten når det pågår over tid, og gjør at aksjen blir vanskelig å komme ut av uten å flytte kurs dramatisk mye. Som igjen fører til at enda flere som sitter i aksjen blir lei.

Håpet er selvsagt at på ett eller annet tidspunkt, så har de kortsiktige forlatt skuta, og noen langsiktige ser på dette som ett attraktivt priset selskap, og begynner å bygge seg langsiktige posisjoner som de har til hensikt å forsvare gjennom framtidige emisjoner. Og jo lavere kursen er, jo mer sannsynlig blir vel dette slik jeg ser det. For hvis noen seriøse store aktører er interessant, så blir jo selskapet mer attraktivt priset.

Men grunnen til at kursen synker er åpenbart emisjonsfrykten, og de stadige utsettelsene og manglende levering på guiding.

11 Likes

Samme linjer jeg har brukt i lang tid, og jeg vil vel egentlig si at bevegelsen ned nå er ca tatt ut i første omgang.

Vil gjerne se at kursen stabiliserer seg rundt 40kr og ikke faller vesentlig under på neste røde indeksdag. Enda bedre om den får en liten bounce uten at det skyldes vesentlig indeksoppgang.

Neste steg ned er 20kr-28kr området slik jeg ser det, og jeg holder det som usannsynlig at kursen skal dit (med mindre det kommer en kraftig indekskorreksjon, og / eller en ny negativ signifikant nyhet).

5 Likes

Ikke akkurat informativt, men på sånne dager som denne børsmessig hjelper det å ha det digg på ferie. Husker også ifjor sommer da den krakka no jævlig. Hadde ferie da også. Ser ut til å bli en tradisjon dette. Neste år skal jeg ha mesteparten av ferien i August. Skjer det samme da, skal jeg bare drite i å være mere på børs :sunglasses:. Neida, Softox will prevale til slutt, nettopp på grunn av det fundamentale som mange av oss legger vekt på. Selvfølgelig er det kjipt å se på kursen som den er idag, men blir bare litt av det de satser på en suksess, så blir det papirtapet mange av oss har idag, sett på som lommepenger :wink:

4 Likes

Gode grunner for aksjekursfall det hvis man mener så er tilfellet. Selv synes jeg emisjon er for tidlig å prise inn i aksjen siden jeg mener selskapet fint kan klare seg uten emisjon om de får på plass bulk-volum salg mot slutten av året. Da må så klart en EU-godkjennelse på plass.
Dette er i den naive enden, det er jeg fult klar over, men sitter med følelsen av at det kan løsne etter hvert. Løsner det ikke før på nyåret eller senere så er det opplagt at man må ha emisjon.

Utsettelser synes jeg primært dreier seg om SIS og EU-godkjennelse. Muligens Hinas også. Føler allikevel de fremstår å jobbe godt med dette, og gjør sitt ytterste for å komme på rett spor etter en del regulatorisk trøbbel. Her kunne de muligens vært fremsynt å gjort ting litt annerledes. Men opplever at de har møtt en del motbør som var vanskelig å forutse. Sikkert veldig naivt tankesett dette også.

Tror også mange erfarer at de ikke får betalt for risikoen ved å sitte over meldinger, så de er likegyldige til å eie aksjen mot forskutterte triggere. Forum har jo lenge forsøkt å lure folk inn i aksjen ved å tillegge div triggere en oppside-verdi uten at man overhode har fått betalt.

Har tidligere skrevet at jeg opplever dette som en forumdrevet aksje og kanskje en av de største. Registrerer at de på andre forum fremsnakker hvordan man skal selge aksjer for så ta tilbake samme volum for å realisere fradrag.

Oppsiden ligger trolig i det uforutsette, og heldigvis; Produktet/ene fremstår å fungere som tiltenkt.

Det er mulig, men virker vanskelig for oss utenforstående å vite noe konkret om. Grunnen er at vi ikke vet kostnadene selskapet har til studier, og når de påløper. Så det blir spekulasjon, og da vil nok frykten være her uansett hva virkeligheten er.

Veldig tungt å se kursutviklingen her med tanke på at det er min klart største posisjon. Vi nærmer oss nå IPO-kursen på 33. Det er vel når det brenner som mest en skal kjøpe. Hadde aldri trodd vi skulle ned her, men jeg har like mye trua på at dette blir et vellykket selskap som tidligere. SWIS viste gode resultater og vi venter nå på CE merking. Fra forrige kvartalsrapport står det at de er i samtaler med ulike partnere for å gjøre det meste ut av SWIS så fort som mulig.

Et selskap med kanskje det største potensialet på børs, som har som mål å løse et av verdens hovedproblemer, til en verdi av nå 350 millioner kroner virker helt vilt i mine øyne.

Jeg har aldri sett en så god R/R på børs. Håper alle SoftOx aksjonærer klarer å nyte sommeren nogenlunde selv med total kollaps, og at vi ser lysere tider utover mot høsten :smiley:

9 Likes

Har det vært noen særlige endringer i topp 50 den siste tiden?
Hvem har solgt seg ned/ut den siste tiden. Kun småsparere?

Alt dette og enda litt mer får du full oversikt over ved å bli insider pluss, slå til i dag! :wink:

Sikkert bare meg, men jeg får nå føelsen at vi er på et nivå nå at det ligger ann til en rekyl opp. Any day now !

1 Like

De fleste som har vært en tid på børsen har vel opplevd å vanskelig det er å kjøpe en aksje som hele tiden har en nedadgående utvikling. Du skal sette deg virkelig godt inn i et selskap for å kjøpe en slik aksje, noe som vi vet veldig få har.

På den andre siden er det heller ikke helt enkelt å kjøpe i et selskap som har dobblet, tridoblet eller mer for da føler en den har den steget så mye at nå er det litt sent å kjøpe…, selv om den kan doble seg eller mer deretter.

Dette er vel noe av det som gjør det så vanskelig å være en god investor, og mange ender opp med å kjøpe på topp og selge på bunn. Dette viser å uhyre viktig det er å sette seg inn i hva man investerer i, men selvfølgelig er man aldri herre over uforutsette ting, og ting kan gå gå galt selv om utgangspunktet er veldig bra.

Men vi Softox aksjonærerer som har satset store summer blir virkelig prøvd på utholdenhet og tålmodighet.
Vi er inne i en lang, lang mørk tunnel som nesten ikke ser ut til å ha en åpning i den andre enden, men jeg skimter et lite lys…

8 Likes