Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Sendte Dyreparken en epost nå og spurte rett ut hva det er de benytter så får vi se om de gir noe svar på det :slight_smile:

1 Like

Det er et (svært) godt tegn at FFI vil ha med seg SoftOx for å skinne på Arendalsuka.

13 Likes

Fikk svar fra Dyreparken:

1 Like

Testet oxyl pro for et års tiden og merket ingen lukt av denne, kontra softox. Siste jeg hørte var at oxyl pro hadde blitt trukket som hånddesinfeksjon pga manglende dokumentasjon på virketider, da det kun var beregnet til overflater. Har også noen vage minner om at den dokumenterte virketiden på overflater for oxyl pro var veldig lang kontra softox.

Har ikke anledning til å grave etter dokumentasjon, men det hadde vært interessant å vite om oxyl pro er reell konkurrent eller ikke.

https://www.apotek1.no/produkter/oxyl-pro-clean-desinfeksjon-954568p

Påfør produktet på overflaten, og la virke i minst 5 minutter. Skal ikke skylles/vaskes av. Inneholder ikke alkohol, klor eller sølvnitrat.

Vesentlig lengre virketid, så Softox sitt produkt er jo bedre, men kan jo være pris osv gjør at Dyreparken har gått for Oxyl-pro? Evt distribusjonsnettet gjorde at de endte der.

En kjapt søk viste at safedes er rundt 50-100% dyrere en oxyl-pro.

1 Like

Oxyl-Pro er billigere, men dårligere (mindre dokumentasjon og tregere / svakere effekt). Nå er det en stund siden jeg har lest gamle rapporter, men SoftOx skal visstnok kunne konkurrere greit på pris. Samtidig er produktene bedre og bør selges til en viss premium. Men diskusjon rundt desinfeksjon er tross alt lite interessant før EU-godkjenning er på plass. Inntektene vil forbli marginale inntil videre.

1 Like

Når jeg var hos tannlegen min, så brukte de også hydrogenperoksid til desinfeksjon.

Fant denne med mer info om oxyl pro:
https://hmsbutikken.arbeidsmiljo.no/desinfeksjon--antibac/103643/oxyl-pro-kanne-5-liter-hånd-og-overflate-desinfiksjon

Ser den nå er godkjent som hånddesinfeksjon og er godkjent iht. flere standarder (uten at jeg har kjennskap til disse).

Det jeg biter meg merke i er at den ikke skal brukes på skitne eller fettete hender. Da forsvinner jo mye av poenget, spesielt mtp. barn som spiser is, popcorn og whatnot.

De mangler fortsatt NS-EN 1500 (Lovpålagt godkjenning for hånddesinfeksjon) såvidt jeg kan se.

1 Like

Og likevel kaller de produktet hånd og overflatedesinfeksjon?

Påstås også at det er eneste biocid i verden uten heftelser, uten at det er helt klart for meg hva det innebærer.

Edit: iflg en annen side har oxyl-pro også NS-EN 1500.

Dette er veldig interessant.

Jeg tror selskapet har en lys fremtid, men er litt skremt for finansieringsbehovet det neste året.

1 Like

Bedrifter med «lyse utsikter» klarer alltid å få finansiering. (Også uten å gruse aksjekursen)

Er også mulighet for å ta opp lån. Eller å få mer i støtte. Så dette går nok helt fint skal dere se.

Bare for å ha det sagt: Salgsteamet i SoftOx synes jeg ikke er veldig på hugget. Nå viser det seg at desinfeksjonsmiddelet i Dyreparken var Oxylpro og Widerøe er et initiativ fra undertegnede av sikkerhetsmessige grunner. Jeg er nesten skremt over hvor lite salgsteamet jobber inn mot bransjer der sikkerhet står øverst på prioriteringslisten. I både flybransjen, offshore, cruise med flere er brann noe man i aller ytterste grad vil unngå. Da er det ikke bra å plassere inn enda flere brennbare væsker (alkoholholdig desinfeksjon) på disse plassene. At ikke salgsteamet har jobbet mer inn mot disse sektorene gjør at jeg først og fremst tviler på kompetansen og gjennomføringsevnen til salgsapparatet, men også dokumentasjonen. Nå kommer jeg sikkert til å bli bombardert med motargumenter fra medaksjonærer, men faktum er at SoftOx selger ikke. Det er bare å lese Q-rapportene. Nå er det slik at det samme salgsteamet (i utgangspunktet) skal selge inn SWIS til markedet neste år. Det skremmer meg litt når vi ser på hvordan de ikke har klart å selge desinfeksjon i den største pandemien i moderne tid.

12 Likes

Rett denne til Softox med noe mer kraft bak uttrykkene.

Ellers helt enig i kritikken, har selv formidlet flere som selger bla. Rødekors. Lite imponert over salgsteamet.

1 Like

Alle aktørene som kjøper desinfeksjon baserer seg mest på pris. Da blir valget selvfølgelig å ikke kjøpe Softox sin Safedes siden det er et premium produkt som er dyrere enn aktørene som dumper ut sin alkoholdige desinfeksjon til gi bort pris.

1 Like

Oxyl-Pro har vært mye dyktige å markedføre opp imot bedrifter o.l. enn SoftOx.
Vil tru at desinfeksjon produktene til SoftOx er kun bonus framover.

@kalleanka123: Du misforstår fullstendig. Når det kommer til sikkerhet har ikke pris så mye å si. Så lenge sikkerhet står som nummer 1 på prioriteringslisten betaler man store summer for å alltid forbedre sikkerheten. Du må lese innlegget mitt og forstå det før du svarer.

Godt vi er enige om noe @polsmannen😄

Softox har vel først og fremst valgt å knytte til seg distributører som skal ta seg av salgsjobben. Ledende i de ulike segmentene av markedet sådan. Hvorfor disse har lykkes så dårlig er det nok flust av grunner til, men forhåpentligvis har det om ikke annet gitt verdifulle erfaringer.

Hadde absolutt vært interessant å stilt selskapet et spørsmål om dette på bakgrunn av blant annet dine erfaringer.

Eg sendte denne til Soft Ox i august 2020…

Hello.

You should get in touch with Hurtigruten and get a deal for Antivir or Antibac “powered by safedes”. They clearly do not have a sufficient system for hand disinfection today and this would be a big customer for a long time to come.

In my opinion Safedes should be on every ship/platform on the sea :slight_smile:

Fekk aldri svar på mailen og eg trur aldri at nokon i selskapet tok affære. Kan henge meg på kritikken om manglande salg, for her har det vore slett arbeid rett og slett.

1 Like