Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Takk for informasjon @Kallep. Det er nærmest hårreisende at de ikke svarer på mailen din. Aksjonærene må gjøre salgsjobben for de virker det som. Husker Dnb kjøpte inn en del SafeDes etter oppfordring fra aksjonær. Widerøe også. Skjønner faktisk ikke hva de driver med. Er de for rigide på prisen? Eller prøver de ikke en gang? Noe skurrer for min del. Jeg sitter fortsatt med aksjene mine, men tilliten til ledelse og salgsteam går ikke akkurat oppover for å si det sånn. Forskningsteamet har dog god tillit hos meg.

1 Like

Tipper at det går på manglende arbeidskapasitet og at håpet har vært at de skulle slippe unna med å få eksterne krefter til å kjøre løpet. Tanken er ikke så verst, men i praksis kan man godt si at de har feilet.

1 Like

Ja det går sikkert på kapasitet, men då burde dei jo berre ansatt nokre fleire selgarar. Me har jo hatt oppslag på oppslag om såre hender på barn, ulykker med brann, inntak av alkoholholdige desinfeksjonsmiddel utan at selskapet har tatt affære. Flybransjen, alt av oljeinstallasjonar i nordsjøen, cruise, helsevesenet, barnehager, skular, eldresenter - marknaden har jo vore enorm det siste året. Då blir det litt “sirompa” å skylde på at FHI ikkje har oppdatert veiledaren sin og slå seg til ro med det.

Får håpe at samarbeidet med forsvaret etter kvart vil bera litt frukter.

Eg har veldig trua på produktet og teknologien bak, men det har vore frustrerande å sjå kor lite dei har fått til med SafeDes som er eit prima produkt i mine auger.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig! Håper selskapet følger med her inne fra tid til annen. Jeg har sendt Mail før, men de svarer aldri. Bare dét er egentlig god nok grunn til å kvitte seg med aksjene (noe jeg burde gjort for lenge siden).

Skal si meg enig i at de kunne vært mer proaktive opp mot enkeltaktører i utvalgte bransjer. Hvorvidt det ville vært kostnadseffektivt vs. den salgsinnsatsen (årsverkene) som skulle gjort jobben, vel, det er et spørsmål ingen av oss vet svaret på.

Per i dag har de vel ikke en eneste dedikert salgsrolle opp mot potensielle retailkunder (utenfor distributørleddet). Mange her inne glemmer hvor lite selskapet faktisk er. Planen var opprinnelig HINAS / EU-bulk salg. Når svenskene sa nei, og det offentlige utsatte i årevis, så kunne de sikkert ha wattet opp oppsøkende salgskapasitet internt. Hadde det lønnet seg i kroner og øre? Tja.

1 Like

Spørsmålet kanskje en del stiller seg: Hvorfor skal vi tro at de øvrige produkter blir tatt bedre i mot enn desinfeksjonsdelen?

1 Like

Nettopp! Hele denne desinfeksjonsflausen gjør at særlig SWIS ikke bør bli priset inn i like stor grad. Jeg tror det er en av grunnene til at kursen ikke gikk mer på SWIS resultatene. SIS er noe litt annet, for her kan det komme avtaler av noe slag, eventuelt oppkjøp. SBE har allerede bra fotfeste pga Forsvaret.

Kan du forklare hvorfor og hvordan dette henger sammen? Når SBE skal ut i markedet vil Softox bygge opp et salgsteam bestående av flere titalls selgere. Det er en helt annen verden, med et produkt som ikke er rettet mot retail overhodet. Ser omtrent null nada likhetstrekk.

2 Likes

Jeg tok kontakt med selskapet i fjor selv, angående overflatedesinfeksjon på treningssentre. Jeg sliter selv med atopisk eksem, og får derfor sterkt utslett på hendene etter ei økt på treningssenteret, hvor man må desinfisere alt man tar på. Jeg fikk heller ikke noe svar fra selskapet, noe jeg synes er veldig uheldig.

Dette burde jo være midt i blinken for dem, da det blir bedre for kundene - og mindre slitasje på apparatene.

Synes bare det er ufattelig rart at et desinfeksjonsmiddel som er så til de grader genialt i forhold til konkurrenter, med svært gode tyske tester, flopper i markedet. Spesielt rart i forhold til helsevesen, offshore og fly.
Når da Svenskene gjør innvendinger basert på kvalitet, blir man gjerne litt skeptisk med tanke på at de øvrige produkter har vel en del til felles når det gjelder innhold?
Og hvorfor har ikke selskapet utvist større salgsiver, når det var desinfeksjonsdelen som skulle finansiere utviklingen av de øvrige deler av selskapet?

Innvendingene til svenskene var manglende dokumentasjon på mengde klorider(?) etter x antall måneder. Softox hadde dok på lengre og kortere tid enn svenskene ønsket, og sintef mente det også var godt nok. Svenskene var dog uenig. Har ingenting med kvaliteten på produktet å gjøre.

Se QA seksjonen i q1 presentasjonen for detaljene rundt dette.

4 Likes

Synes ikke at det er rart overhodet at Hvermannsen går etter sitt kjente og kjære antibac. Det er en umulig oppgave for selskapet og dets distributører å skulle få den vanlige mann i gaten til å skjønne at Softox sitt produkt vil være å foretrekke ved langvarig bruk. Her må jungeltelegrafen få dure på og sånt tar tid. I sær når de ikke fikk tidlig innpass i helsevesenet og heller ikke drahjelp ved at at anbefalingene fra FFI ble oppdatert.

Hvordan mener DU at Ola Nordmann skal bli opplyst om safeDes sine uovertrufne egenskaper? Tv-reklame?

3 Likes

Fordi de har satset på at ledende distributører med et allerede eksisterende salgsapparat skulle fikse biffen. Som gir mening sett i forhold til å ikke skru opp pengebruken uforholdsmessig mye. Sett i retrospektiv kan man derimot konkludere med at det var lite vellykket. Uten at man kan vite om et salgsapparat til x antall millioner i året ville klart seg særskilt bedre.

1 Like

Med offentlige utsettelser og nei fra svenskene hva gjelder EU-godkjenning, så uteble inntektene fra desinfeksjon. Hvor mange ganger skal denne døde hesten bankes? Det blir ikke noe inntekter herfra før man har dokumentasjonen på plass og kan rette seg mot europeiske markeder.

1 Like

Basert på den unike kvaliteten, hadde jeg forventet gjennombrudd mot helsevesenet, offshorebransjen og flybransjen. Dette hadde så igjen blitt en god reklame for Ola Nordmann og bidratt til økt salg over hele fjøla.
F.eks. var vi pålagt på plattform å sprite oss ved entring av messa. Dette for å hindre spredning av Noro viruset lenge før denne pandemien. Tydeligvis visste ikke de ansvarlige at sprit ikke dreper Noro.

3 Likes

Kan bli sliten av mindre…

Det er vel derfor at noen selger til slikk og ingenting. At flere tenker som deg. Som er helt uproblematisk :+1:

Dere sitter å diskuterer desinfeksjonen enda ja, har aldri og vil aldri få troa på den og tror ikke de vil få store inntekter her. Kjøpte ene å alene pga SEB og SIS, som vil bli en gamechanger i helsesektoren over hele verden om det fungerer. Men kjøpte tydeligvis for tidlig når det enda diskuteres salg av håndrens. Kan bli bra mot eksem/såre hender og helsesektoren. Men betyr nada i forhold til sis/seb, det er her det magiske kan skje.

3 Likes

Merkelig, jeg har alltid fått svar.

1 Like

Samme her, alltid fått svar uansett hva det har handlet om.

Produktet deres koster vesentlig mindre, er vel kanskje heller det som er greia?