Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Et kvartal, mener jeg det ble sagt for å gjennomføre SIS fase1

1 Like

Ser de har gode resultater og henviser til biocid forskriften 528/2012 på desinfeksjon som tydeligvis er godkjent? (Samme forskrift som Softox mistet sin på)

Stusser litt på den høye ppm de har og hvordan det da kunne blitt godkjent vs Softox som har lavere ppm og innenfor det som er godkjent ppm på 200 i eu.

Edit: kan legge til at SWIS også er innenfor tillatt ppm både hos EU og US. Hvorpå US har noe høyere tillatte verdier enn EU.

bilde

6 Likes

Takk for svar! Det er sannelig ikke lange tiden for oss som er vant med gjennomføringstidene innen kreft-sektoren!

Men når jeg først er innen på dette så mener jeg å huske at Almås har nevnt 2-3 år for å ta SBE til markedet.
Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Er vel forespeilet noe slikt på mennesker, dyr forventes vel resultatet allerede i Q3 og analysering av dataene i Q4.

1 Like

De har vel ikke startet opp siste fase for dyr enda? Trodde de har sagt H2 men kanskje de ikke melder oppstart av det.
Forresten, er både SWIS og SBE også ment til dyremarked?

Har gått igjennom tidligere uttalelser og de har sagt oppstart vår og Q2.

2 Likes

Hvor blir dyretestene gjort? Er det også i Danmark?

Det har vært sagt tidligere at det var Danmark mener jeg virkelig å huske.
Fra Q1: Animal health
The activities related to animal health have been delayed due to the outbreak of the ongoing COVID19 pandemic. A small study on companion animal wounds, which was postponed last year due to the stated reasons, is expected to be reactivated in Q2-2021 and conclude in Q4-2021. In the long term, animal health will continue to be an important part of the SoftOx research activities.

I investorpresentasjonen fra april var ikke animal health nevnt med et ord.

4 Likes

Bra driv i aksjen i dag :wink: Nokon som gjekk lei ser det ut til.

På den positive fronten så ser det i alle fall ut til at partane i Danmark skal møtast i det minste… Er jo framgong berre det. 8 veker streik utan at partane har snakka saman viser jo at danskane er litt meir avslappa enn oss nordmenn.

4 Likes

når var det FFI og softox skulle snakke på arendals uka? blir det streamet og kan det ses i reprise?

https://program.arendalsuka.no/event/view/15577

Står at det vil streames på SoftOx sine hjemmesider.

4 Likes

Om ikkje det blir tvungen lønnsnemd i Danmark ser det dessverre ut til at sykepleierstreiken kan bli langvarig. Blir nok ikkje meldt om første pasient i SBE-studien i nær framtid.

Får håpe på positivt utfall på Hinas eller at selskapet har litt nytt rundt samarbeidet med FFI på Arendalsuka. Her er det berre å smørje på med eit tjukt lag med SafeDes og nyte sommersola.

1 Like

25 Likes

Det var jo veldig positivt. Eg trudde det meste mot dyrehelse låg brakk til corona var over. Får håpe på litt positivt nytt fra Arendal neste veke.

Det er vel sikkert berre eit tidsspørsmål før det blir tvungen lønsnemd i Danmark også skulle ein tru.

5 Likes

Rett opp. Dette liker vi :partying_face:

1 Like

Er dette sårskyll, sårbehandling eller en slags kombinasjon dette produktet for dyr? Står nada om det i den siste investor-presentasjonen.

Ellers en liten kommentar: Må si vi går inn i en viktig, og ikke minst spennende tid for selskapet nå til høsten. Det er utrolig mye som skal avgjøres og som kommer til å meldes.

-EU-godkjenning og Hinas for hånddes(Ikke særlig spennende punkter for min del)

  • CE merking for SWIS(Kan selvfølgelig komme senere)
    -Resultater fra siste avgjørende dyrestudier som vi har fått bekreftet har begynt.
    -Det vil si at både SWIS og sårbehandling for dyr kan komme på markedet i 2022.
    -Begynne på SBE fase 1
    -Begynne SIS fase 1 (Her ryktes oppkjøp av sjefen selv)
    -Mulig noe ny informasjon fra Arendalsuka.

Sikkert noe jeg har glemt her. Poenget mitt er at trenden, negativiteten og stillheten som har preget selskapet en liten stund nå kan snu på en femøring. Plutselig begynner ting å klaffe, og da vil kursen omsider starte sin forhåpentligvis, sakte, stødige oppgang i mange år fremover. Med en prising på 370 millioner kroner kan det vel ikke være mange selskaper som har større potensial og muligheten for mangedobling enn nettopp denne, selv om risikoen selvfølgelig er høy som i alle utviklingsselskap…

8 Likes

Bakgrunnen for at Softox i det hele tatt eksisterer er erfaringer som brødrene Almås opparbeidet seg i Polen, hvor de for ca 20 år siden var involvert i drift av en storgård.

Jurbetennelse er et utbredt problem, hvor det i utstrakt grad blir benyttet antibiotika. Problemet her er åpenbart antibiotikaresistens, hvor både dyr og mennesker (gjennom blant annet melk) blir eksponert for alt for store mengder.

Fokuset er i stor grad mot dette, men antar at sår generelt, også mot kjæledyr, blir et satsingsområde etter hvert.

5 Likes

Et gammelt innlegg vedr dette:

6 Likes

Har litt forventninger til forsvaret, løser de problemet mot kulde vil det meste være gjort og de kan ha produktet de vil ha. Andre forsøk på HOCL viser gode resultater på tempraturer over 25 grader og til godt over 40 grader.

6 Likes