Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Regner med det knapt er snakk om penger i denne sammenhengen. De stiller med sine egne produksjonslinjer, er det ikke 2 de har selv? Var noen mill for den de satt i gang i fjor sommer.
Gledelig at de har veldig stor produksjons kapasitet da, må være langt over 100 000 flasker nå.

4 Likes

Snakket så vidt om trendskifte før helgen, og det materialiserer seg videre:

De neste ukene og månedene har man følgende nyhetsstrøm:

  • Oppstart SBE
  • Oppstart SIS
  • Resultater på dyrehelsestudiene
  • Endelig EU-godkjenning
  • Godkjenning av SWIS som Medical Device / CE-merking + evt. partner
  • Nyheter fra inneklimaprosjektet i Hemsedal
  • Nyheter fra samarbeidet med FFI og/eller US Army

Det som trekker ned er finansieringsbehovet, og tidspunkt for en eventuell emisjon før nyttår. Når det er sagt, så bør en vekstemisjon kunne bli en ny, positiv erfaring for aksjonærene. Å koble denne på EU-godkjenning og distribusjonsavtaler anser jeg som en god anledning. Og da gjerne rettet mot institusjonelle.

16 Likes

Hvis den finans kunden er DNB (som har hatt Softox på prøve) så har de over 9000 ansatte så vil bli en del volum hvis det er dem…

Tipper det renner inn nye avtaler med Hinas avtalen, spøker det for at emien utgår… mitt lille håp er det…

5 Likes

Holder en knapp på DNB ja. Ang flyselskap håper jeg på NAS, men kan tenke meg til at det er FLYR.

2 Likes

Tenker Widerøe i første omgang. Men bør være alle flyselskap. Rene brannbomben om de har en flaske alkoholbasert hånddesinfeksjon på toalettet.

1 Like

Kan det hende de bruker noe av kapasiteten til SWIS?
Er bare er 3-4 måneder før det blir salg sannsynligvis

1 Like

Så, blir det noe volum å snakke om denne gangen? Hadde de ikke sagt noe lignende tidligere, så hadde jeg nå kjøpt. Får se om jeg gjør det etter at de begynner å levere i stedet. :slight_smile:

Tipper fort at flyselskapet er Widerøe, men selvsagt umulig å vite.


8 Likes

Vet ikke hvor mange linjer Ose har men sikkert flere de også. Vært greit å vite litt om kapasiteten de har men det blir sikkert sagt på Q.

1 Like

Nokon som abonnerer her?

6 Likes

Jeg har ingen tro på at det er snakk om slike volumer nå. Jeg blir veldig overrasket hvis det ikke kommer en emisjon i løpet av de neste månedene. Men HINAS og nye kunder forenkler jo arbeidet med å få på plass en emisjon og øker sannsynligheten for en grei emisjonskurs.

Når det gjelder produksjonen vil jo den nå bli litt enklere når selve produksjonen av innholdet kan skje på samme sted som der tappinga, etikett og emballering skjer.

Når det gjelder kjøpet av aksjer vil jeg tro det ikke er snakk om så veldig store summer. OSE har vel ikke vært noen kjempesuksess så langt såvidt jeg kan se. Men kompetansen passer jo fint inn i produksjonen av SoftOx sine produkter.

4 Likes

OSE Water og Soft Ox har samarbeida ei god stund allereie så dette blir nok bra etter kvart:

2 Likes

I know. Var derfor jeg skrev:

“Når det gjelder produksjonen vil jo den nå bli litt enklere når selve produksjonen av innholdet kan skje på samme sted som der tappinga, etikett og emballering skjer.”

Det siste der er det jo OSE som har stått for.

1 Like

Finansparteren blir DNB. Blir bekreftet de nærmeste dagene.

15 Likes

Vi vet de testet produktet på hovedkontoret i Bjørvika for et godt stykke tid tilbake. Det falt tydeligvis i god jord, og en avtale med landets største bank (9000+ ansatte) er veldig positivt.

4 Likes

Produktet er også tatt inn i renholdssortimentet. Dette har jeg fått bekreftet personlig av innkjøp i DNB.

27 Likes

Noe å bite seg merke i…. Softox har saumfart europa på jakt etter produksjonsanlegg… forventer de kjempesalg?

bilde

6 Likes

Får de et par kontrakter ala HINAS i EU i er det vel sannsynlig med en fabrikk sentral/sør-europa

Skal bli uhyre spennende å høre tanker og visjoner fra sjefshausser Almås på onsdag. Tipper at han nærmest vil boble over i pur entusiasme.

6 Likes

Akkurat det er jeg livredd for…