Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Et alternativ er å vekte inn en andel nå, og resten etter rapporten, så er du med på rett side uansett. Vurderer det selv.

1 Like

Hvis du er redd for fall etter Q-rapport har du ikke vært i SoftOx lenge nok… De fleste som sitter nå har vært gjennom utallige kursfall etter kvartalsrapporter, så slapp av.

Du har rett i at jeg ikke er særlig redd for emisjon i dagens situasjon.
Jeg er heller ikke ”redd for prat om emisjon” – (vekst)emisjoner og finansiering er grunnen til flesteparten av selskaper er på børs. Det jeg misliker er når enkelte (bevisst eller ubevisst) ordlegger seg som om en emisjon vil være et varig verditap for aksjeinvesteringen og føre til kraftig utvanning (ala dumpingemisjon), med å assosiere at selskapet er i dårligere fatning enn det det er kombinert med akutt finansieringsbehov. Jeg har ikke ment å si at du har sagt det, den emisjonsfrykten er litt ”konsensus” som jeg plukker opp.

Jeg mener selskapet aldri har vært bedre rystet enn nå (SWIS-resultater, HINAS som bevis) og de har god track-record med overtegning, også på reperasjon og ansattemisjonen.
Angående finansiering så har jeg har nevnt flere ganger at det kan komme flere muligheter alt fra offentlig støtte, finansiering via FFI (ref børsmelding fra april), eller små lån nå som etterspørsel etter Safedes øker (ref siste børsmelding 31/8).

Almås kan selvfølgelig ikke styre emisjonskursen, det er vel egentlig Styret som har det øverste ansvaret for finansiering. Men det er naturlig å tro at de ville valgt en strategisk timing rundt et par positive nyheter.
Hadde styret visst med sikkerhet at så mye gikk stang ut med regulatorisk forsinkelser hadde de muligens hentet mer penger forrige desember. Men det var jo absolutt signaler om positivt svar fra EU og at HINAS skulle starte i desember/februar og de foretrekker heller å hente penger på høyere kurs og når inntektene er nærmere.
Og så er det en stadig avveining med å hente nok penger vs. Ikke å utvanne dagens aksjonærer. Heldigvis er vi i samme båt som Almås og de største eierne/ansatte har tatt sin del i emisjonene. De har også opsjoner på langt høyere kurs enn dagens så summen av alle disse insentiver er betryggende for meg.

10 Likes

Offentlig støtte fra Forskningsrådet akseptert.

20 Likes

Det må vel nesten være denne:

2.3 mill er jo anstendig! Fra prosjektbeskrivelsen utdypes:

“Dersom generering av API i SWIS kan genereres på stedet, og dette gir den samme gunstige antibakterielle ytelsen som det flytende SWIS-produktet, er det en viktig nyvinning for mer fleksibel markeds-introduksjon for SoftOx sin produktportefølje”

Dette er jo gull!

Ser forøvrig at de har fått tildelt ialt støtte til 4 prosjekter. De 16 millionene har vi vel hørt om før.

7 Likes

Lurer på om det er tokomponent dispenser det dreier seg om? De hadde no patent der?

Fant denne i Softox småprat 1:
BullBear

336

mars '20

Helt enig.

Fra det jeg har lest har det tidligere blitt spekulert i at den såkalte “shelf-lifen”, altså holdbarheten, kan være en begrensende faktor.

I det ene patentet (https://patents.google.com/patent/WO2018115976A1/en?inventor=Geir+Hermod+Almås ) viser det seg at dette ikke er et problem:

The present invention provides a multi-chambered container for preparation, dispensing, and long term, stable storage of hypochlorous acid.

8 Likes

To nye søknader om støtte.

bilde

18 Likes

Den siste er særs spennende, industrisamarbeid mellom FFI, forsvaret og Softox :boom:

9 Likes

Og European Defence Fund åpnet opp for søknader i dag kl 08.30 med frist en måned.

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/

bilde

13 Likes

Veldig spennende! Søknaden om støtte betyr at de allerede har prosjektet klart :+1:

13 Likes

Ligger mange triggere framover.
Mye spennende som skjer i SoftOx.
Synd at kursen kun reagerer på pengestrømmen inn/ut i det korte bildet.

6 Likes

Kursen kommer når marknaden oppfatter kor potent casen er, dagens kurs er jo bare ein kjøpsanledning :wink:

11 Likes

11 Likes

Man kan bare tenke seg hvilke muligheter som åpner seg opp om bruken av multiproduktet (desinfeksjon/sårvask i første omgang) viser seg å fungere tilfredsstillende ute i felt.

Det man må elske med Softox; de potensielle triggerne de neste årene er så uante og mangfoldige at det mest er fantasien som setter grenser.

5 Likes

Er nok gode muligheter for å få tildeling på sånne samarbeid med FFI.

2 Likes

Er enig der. Sliter med å finne betre risk/reward selskap på Oslo Børs i forhold til alle mulighetene som kan materialisere seg her. Godt med stang inn på Hinas. Får me stang inn også hos svenskane så trur eg snøballen kan begynne å rulle. Er ganske overbevist om at selskapet har avtalar i pipen som berre ventar på godkjenning i EU.

Ellers har me jo SBE, SIS, SWIS, inneklimaprosjekt Hemsedal, dyrehelse og alt som måtte komme ut av samarbeidet med FFI og det amerikanske forsvaret.

Trur hausten 2021 kan bli spennande.

9 Likes

Jeg tenker at du finner få selskap med høyere risk og reward faktorer. Selve forholdstallet er nok ikke så høyt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Nesten det som er mest fantastisk, at selskapet får benyttet seg av FFI sin kompetanse til å virkelig tenke i nye baner med tanke på utnytting av egenskapene til hypoklorsyre+eddiksyre i kommersiell retning. En unik mulighet som man ikke kunne drømme om for ett år siden.

8 Likes

Då kan me vel vera einige om at me er ueiniga i vår vurdering av selskapet. Soft Ox har Mcap på 450 millionar med dagens kurs og har nyleg fått innpass i helsevesenet i Norge med eit av produkta sine (HINAS). Dei har bunnsolide data på forskninga si og samarbeider med annerkjente forskningsinstitusjonar i heile norden, har fått funding av det amerikanske forsvaret og har minst 4 produkt i pipen (SBE og SWIS for både 2 og 4-beinte). SIS som ein joker utanom.

Du må gjerne underbygge kvifor du meiner risikoen er høg ved å kjøpe i selskapet på dagens kurs.

4 Likes

Dette er jo også interessant

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--999601391--8998--2021

9 Likes