Fair pris etter min mening i dagens situasjon bør være mellom 500-1000
Hva begrunner du det med?
Ja det står i børsmeldingen.
*Thomas Bjarnsholt er medlem i selskapets Scientific Advisory Board og har i perioder oppdrag som konsulent for SoftOx Solutions AS.
Man kan sette spørsmålstegn ved tidligere børsmeldinger og uklar kommunikasjon fra ledelsen, men teknologien ser ut til å være solid, så ser ingen grunn til å spekulere i om resultatene fra disse studiene ikke er så gode som de gir uttrykk for.
Joa, men en fancy hjemmeside kan vel de aller fleste lage?
Normalen et å prise selskap med inntjening frem i tid, tar man med eu som coopmed tydeligvis er sikre på kommer og en x pris for både sårbehandling og nå inhalator, burde vi vært der. Men dit kommer vi og det tror jeg skjer før de fleste skjønner det.
Joda, men 500-1000kr aksje?
Heftig trading blir det nok frem til onsdag. Begge veier.
Ja og det gir en Mcap på 3,5-7 Mrd er det mye ut fra dagens situasjon og potensiale?
Synes det virker vel friskt… Men i dagens marked så er jo ingenting umulig…
Virker vel helt latterlig. Men kjør på til eg får solgt.
Ser han har fått oppsjoner også
Bortsett fra å vise at han ikke er helt uavhengig av selskapet så er poenget ditt?
Dersom han ikke var involvert i selskapet hadde han ikke tilgang på denne informasjonen
Pass på folkens. AksjeSladder gjengen er på dypdykk i softox, hvor det er om å gjøre å grave frem mest mulig groms. Men det er kanskje like greit?
Alltid bra med folk som har litt fokus på de negative tingene, nok av folk som bare ser oppsiden
Bra med likevekt, det kan fort bli ekkokammer
Nei vi har sett på fakta. At en forsker lovpriser et produkt er bra. At samme forsker er betalt av de som lager produkter og at samme forsker har fått oppsjoner i selskapet han lovpriser gjør at han plutselig ikke er en nøytral aktør lengre.
Siden du ikke våger å skrive men kun antyde noe uspesifikt, så skal jeg legge ord i munn; du mener han lyger om egenskapene til produktet; ref børsmelding fredag 25.09.2020?
Hvis du mener han lyver så får det være opp til deg.
Jeg noterer han er betalt og har særdeles gode økonomiske incentiver av en stigende aksjekurs i selskapet han lovpriser. Jeg vektlegger derfor ikke hans utsagn i særlig stor grad.
Teknisk vurdering av Softox:
Jeg ser for meg at 95kr - 96kr, og kanskje også 110kr testes i løpet av de neste dagene. Det er rett og slett så stort volum på kjøpssiden at med mindre stemningen snur veldig i helgen så tilsier det for min del videre oppgang.
Nyheter siste kvartal:
Siden sist kvartalsrapport har Softox meldt følgende nyheter:
- Godkjennelse klinisk studie softox medical device.
- Softox Wound Treatment Solution for behandling av alvorlige infeksjoner i sår er bevist sikker og godt tolerert i pivotal dyrestudie, åpner for klinisk studie på mennesker.
- Dokumentert hudvennlighet av Softox sin desinfeksjonsløsning.
- Softox med potensielt gjennombrudd i kampen mot covid-19 fra test av inhalasjonsløsning i dyrestudier.
Vurdering av Softox sin finansielle situasjon:
I Q1 så tapte selskapet 7,2 millioner kroner. De hadde igjen 54,3 millioner kroner i kontanter. Det var en nedgang i kontantbeholdning på over 20 millioner, og differensen mellom driftsresultat og endring av kontantbeholdning skyldtes hovedsaklig nedbetaling av gjeld i forskjellige former (shareholder loans, other currents liabilities, totalt current liabilities). De har ikke mye gjeld igjen nå.
Samtidig så må man forvente at de har økt kostnadene i Q2 og Q3 for å sette i gang produksjon og markedsføring. Jeg tror likevel ikke de har kjørt kassa til bunns nå, men jeg ser for meg en økning i kostnader. I utgangspunktet har jeg tro på at selskapet ikke trenger å hente mer penger i markedet gjennom emisjon med mindre de setter i gang nye dyre kliniske studier raskt, som det er meget mulig at de skal når man ser på nyhetsflyten til selskapet i dette kvartalet.
Det er i utgangspunktet ikke negativt, da de faktisk har masse positive greier gående som kan skape merverdi over tid og forsvarer en kapitalinnsprøyting. Det er noe helt annet å investere i nye produkter, enn å investere i ett produkt som trenger mer penger fordi man er forsinket.
Framtidige triggere:
Det er noen åpenbare triggere på forhåpentligvis kort sikt for selskapet.
- Godkjennelse i EU for antivir desinfeksjon.
- Kvartalsrapport.
- Avklaring om veien framover for softox mot covid-19 etter møte med danske legemiddelverket.
- Oppstart klinisk studie softox medical device.
- Klinisk studie for softox wound treatment solution.
Dette vil sannsynligvis kreve kapitalinnsprøyting til selskapet. Enten fordi de henter penger, eller fordi de avventer til salget av AntiVir tar seg kraftig opp (hvis de tror det skjer) og bruker penger derfra samt lån til å finansiere noe av dette.
Jeg tror derimot at det ikke kommer eventuell emisjon før selskapet har fått diskutert seg ferdig med danske myndigheter og universiteter og principal investigator om veien videre.