Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det er ikke verre enn dette:

Evilfreud ønsker å mistenkeliggjøre professoren og hans uttalelser fordi han øyensynlig skal ha “store potensielle verdier” investert i selskapet og derfor hintes det til at han kan ha null moral og kun prøver å lure allmennheten med disse uttalelsene fordi han ønsker å lempe disse aksjene/opsjonene over på lettlurte investorer når kursen er høy før det kommer fram at dette er tull og fanteri – det er ihv dette som insinueres uten at han ønsker å si det direkte (muligens fordi han mener dette da ikke kan slå tilbake på han)

Dette kan det tenkes at han gjøre fordi det passer hans agenda akkurat nå. Det er ikke sikkert det er derfor, men det kan godt tenkes at Evil har økonomiske incentiver for å skrive som han gjør.

Så får den enkelte velge hvor mye eller lite de skal legge i utsagnene hans.
For meg er akkurat den vurderingen enkel - alt han skriver nå er bare støy.

7 Likes

Nevner vagt at han blir lønnet? Skulle det vært med i overskriften? For å si det slik så er dette du kommer med støy.

2 Likes

Det burde stått tydelig at han var lønnet og at han hadde oppsjoner i selsakpet.

Nå har jo softox fått børsbot før… fordi de har dårlige meldinger.

https://newsweb.oslobors.no/message/513884

Fra prospektet til Soft så står også de som har oppsjoner, mer det har vært en 1:50 split så du må ta strike pris og dele på 50 og gange antallet opp med 50 for å få dagens strike og antall.

Er poenget ditt at man ikke skal stole på Softox som selskap og holde avstand uansett hva de melder?

Informasjonen man får fra selskapet vil jo være basert på hva selskapet jobber med, hvordan de ser på fremtiden, gjennomføringsevnen til selskapet, estimater for framtidige kostnader og inntekter, etc.

Alle som skriver noe på selskapets vegne, eller uttaler seg om selskapets produkter, eller studier, har åpenbart en økonomisk interesse.

Dette er ett argument jeg mener er er helt ok å kjøre hvis det er det du mener. Har man null tillit til selskapets ledelse bør man holde avstand. Det mener jeg om alle selskaper.

I dette tilfellet så er det en professor innen området som har en svært imponerende CV som uttaler seg, og selskapets adm. dir, og selskapets medisinske direktør.

Alle disse har økonomiske incentiver i selskapet, og ønsker at selskapet skal lykkes.

Er poenget ditt at hele selskapet ikke skal stoles på? Eller kun denne professoren?

9 Likes

Hvis vi leser oss tilbake til mars står det følgende i en melding:

-SoftOx har bevilget 2,5 millioner Danske kroner til prosjektet.
-Studiene i dyremodeller estimeres til å ta 6 måneder.
-SoftOx Solutions vil nå snarest starte arbeidet med å finne ytterligere ekstern finansiering fra eksterne kilder

Spent på den uthevede linjen. Kan vi vente noen meldinger angående ekstern finansiering for å gå videre med inhalasjonsstudiet. Kan dukke opp ut av det blå…

Jeg driver å lager en mail til soft nå, men spørsmål til dere som er her inne.

Har soft testet og funnet effekt at det å inhalere softox sin løsning fjerner covid19?

For jeg tror ikke de har det utifra alt som er tilgjengelig av informasjon.

Ikke spesifikt som man kan lese ut fra kjent informasjon. Dette står i melding:
SoftOx Solutions AS har i dag fått resultatene på inhalasjonsstudiene i minigris som viser svært lovende resultater med tanke på å videreutvikle selskapets teknologi til en behandling for infeksjoner i luftveiene, inkludert Covid19 pasienter. Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt.

Men betyr det at de bare har testet om løsningen dreper grisene?

Merker jeg savner litt mer info om hva som faktisk er testet.

De skriver at det ikke skader luftveien samtidig som vi har antimikrobiell effekt. Nøyaktig hva vet vi ikke, men de må vel ha testet mot noe virus eller bakterier i lungene til grisen?

Dette står om antimikrobielle i det store medisinske leksikon:

“Antimikrobielle midler er en gruppe ulike midler som hemmer veksten eller dreper mikroorganisme som bakterier, sopp, parasitter og virus”

Siden de skriver de har antimikrobiell effekt må det vel være testet på noe av det som står over.

Hehe… folk tar helt av bare fordi Evil påpeker det åpenbare, nemlig at den forskeren refereres med ganske store ordvalg :slight_smile:

Hva skjer hvis jeg påpeker at det også kan være greit å huske på at “hele verden” forsøker å løse Covid19 og at SoftOx tross alt fremdeles er på grisestadiet… Er et stykke igjen :slight_smile:

Men ingen av delene er jo i motstrid mot at selskapet leverer lovende fremskritt om dagen.

2 Likes

Ehhh… NEI, det burde det ikke – det står at han er i scientific advisory board og opsjoner er meldt tidligere og lett tilgjengelig for dem som ønsker å vite det.
Det er ikke etikett å skrive verken at personer som uttaler seg er lønnet eller at de har opsjoner i en børsmelding som omhandler medisinske resultater, så dette er jo bare jalla!! Under ser man eksempler fra 2 andre børsmeldinger innen biotek (Nano)

eks1: på uttalelse fra scientific board i nano
Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said:
“We are very encouraged by the interim results both the activity and the safety
profile in this unmet patient population. We believe that the decision to focus
on one arm as well as the ongoing implementation of the protocol amendments will
significantly support an increase of the enrolment rate to PARADIGME”.

Eks 2
Dr Arne Kolstad, Radiumhospitalet, Oslo University Hospital, commented: “The
publication provides clinical data supporting the potential of Betalutin® to
provide an attractive single-dose treatment for relapsed/refractory FL. I am
looking forward to seeing the results from the ongoing PARADIGME study, which
aims to confirm the clinical benefits that this novel radioimmunotherapy can
deliver.”

Og til det siste spørsmålet: Det står "samtidig som vi har en antimikrobiell effektDet betyr at de ikke kun har testet om løsningen dreper grisene…

Forøvrig, for de som bar avfeier dette som prekliniske forsøk på “dyr”
Det som betyr mye(!) er at det nettopp var i gris (og ikke mus) disse forsøkene ble gjort – griser har veldig lik anatomi som mennesker og det gir det høy sannsynlighet for at resultatene kan overføres til og vil gjenspeiles i mennesker… (Man bruker jo eksempelvis grisehjerter i mennesker i dag)

15 Likes

Evilfreud - jeg leser bare det du skriver, at alt annet enn at dyreforsøket er ferdig er støy, og at alt som kommer fra folk som er lønnet av selskapet er støy. Jeg har basert på det stilt noen spørsmål- og gitt deg anledning til å korrigere/utdype. Det at du antyder at jeg bevisst har misforstått deg, og dermed mener jeg med viten og vilje ikke vil forstå det du skriver, er etter mitt syn ganske frekt. Jeg er ikke uenig med deg at en skal ha en sunn skepsis, særlig der hvor det foreligger et avhengighetsforhold - samtidig oppfatter jeg deg dithen (og her må du gjerne korrigere meg om jeg tar feil) at en ALDRI skal legge vekt på uttalelser fra eksperter dersom de er lønnet (dvs det du kaller for støy). Det mener jeg blir å trekke det alt for langt. Har du mer tiltro til det jeg skriver dersom jeg sier at jeg ikke eier aksjer i Softox…?

2 Likes

Covid-19 vil fremstå som en nærmest ubetydelig tilleggsbonus dersom inhalatoren lykkes med å få godkjent en behandling for tilnærmet alle former for infeksjoner i luftveiene. Skal sies at pandemien nok vil herje noen år fortsatt, selv med en fungerende vaksine.

1 Like

Griser kan bli syke av ulike former for coronavirus, bare ikke eksakt covid-19. Mao; mye mulig at denne minigrisen nettopp har blitt eksponert for et kappekledd virus og at inhalatoren har vist lovende resultater. Åpenbart ikke 100% overførbart til covid-19, men her sitter vi menige med svært mangelfull kunnskap.

1 Like

Vi får vel forhåpentlig svar på en del av spørsmålene rundt denne studien under presentasjonen på onsdag ?

1 Like

Så hvorfor er det da den ubetydelige tilleggsbonusen som markedsføres slik i meldingsoverskriften? :

SoftOx Solutions AS med potensielt gjennombrudd i kampen mot Covid19 – Positive resultater fra test av inhalasjonsløsning i dyr

Jeg tror at det er fordi det selger bedre i disse dager. Betyr ikke at jeg mener at de juger, bare at de er litt spekulative, som mange andre selskaper også er i sine meldinger.

Problemet med Softox er at ledelsen med Almås i spissen er overentusiastisk på selskapets vegne og klarer ikke å begrense seg. Antakelig fordi de mener at de sitter på gull, men litt for ofte går det over styr. I tillegg til å ikke ha kontroll på det børstekniske overhodet.

1 Like

Går ikke denne testen på gris først og fremst ut på å teste sikkerhet?
Hvordan kan man konkludere med at dette sannsynligvis vil fungere på Covid19 når griser ikke en gang kan få Covid19?

Du har sett hvem som var entusiastisk i meldingen? Det er rimelig normalt at primary investigator kommer med et sitat. Å holde det mot ceo blir å dra det langt.