Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det er også lett å forstå, og dessuten veldig bra for oss alle at vi har mest mulig supergira forskere som jobber beinhardt for å løse diverse helseutfordringer :slight_smile: Bare greit også da at eventuelle nye investorer her inne får litt motforestillinger også :ok_hand:

1 Like

Tenker generelt, som når han over tid fyrte oppunder den euforiske troen på et helt ellevilt salg av safeDes på vårparten.

Griser kan bli smittet av kappekledde coronavirus. Bare ikke eksplisitt av covid-19. Mye mulig har de testet på et lignende virus og vet basert på erfaring og kunnskap at det høyner muligheten for effekt på covid-19 betraktelig.

I dyremodeller tester man både effekt og sikkerhet (hvordan skal man ellers vite om man skal gå videre og teste i mennesker?).

Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt.

• Skader ikke luftveiene
  • Har effekt

Stort klarere kan det vel ikke bli sagt? :stuck_out_tongue:

Hvor lang tid vil dette ta? Det er vel vanlig årevis? Først fase 1 for safety og dosering. Fase 2 for effekt og optimal dose. Fase 3 større studie som kan sammenligne effekt mot gjeldende behandlinger. Det er mao en Covid-19 vaksine ute langt før dette kan brukes på mennesker. Kjøper man nå er det fordi MCAP på rundt 400 MNOK gir plass til en god oppside på bare hype. Det skal garantert en emisjon til for å få gjennomført en studie. Man får ikke satt i gang noe slikt som dette uten bra med cash.

EDIT: 630 MNOK MCAP, nordnet lurte meg, de oppdaterer MCAP først neste børsdag. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Dette er jo avhengig av sykdomsforløpet. Hvis man skal lese av data 3, 6, 9 eller 12 måneder - eller 3 år - etter behandling, fordi vi snakker om kreft som dreper sakte, så blir jo tidsbruken annerledes.

Remdesivir fikk godkjennelse på svært syke pasienter i USA etter under 2.5 måneder fra studiestart (1 000 randomiserte pasienter), og godkjennelse for alle syke pasienter rett over 6 måneder etter studiestart mener jeg. Men da var det krise selvsagt.

Softox er selvsagt avhengig av ett medgjørlig legemiddelverk i Danmark for å kunne gjennomføre dette. Men det er jo det de også sier, at de har avtalt ett møte for å diskutere hvordan de kan få satt opp ett studie som kan gå raskt nok til at pasienter eventuelt kan få det.

Satt på spissen er de vel avhengig av at covid-19 forblir ett stort samfunnsproblem de neste 6 månedene.

2 Likes

Nå var jo Remdesivir godkjent som legemiddel.
Så det er litt dårlig eksempel å sammenligne med.

1 Like

De gikk vel basically rett til et fase 3 studie? Siden som @Evilfreud nevner, så var det allerede godkjent som legemiddel, så fase 1 og 2 var rimelig poengløse.

Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at de kan kjøre ett fullstendig studie fra fase 1 til fase 3 på 2.5 måneder. Jeg sier at tidsbruken for studier på denne sykdommen bør være mye mindre enn på andre studier, eksempelvis kreft. Ett fase 3 studie på 2.5 / 7 måneder (inkludert hastebehandling fra regulatoriske myndigheter før godkjennelse) er vel ikke det vi er vant til fra biotek?

Jeg antar at man kan kjøre fase 1/2, eventuelt med doseeskalering, og så safety avlesning, før innrullering av kohort for å se effekt, og hvis resultatene er gode nok ett pivotalt fase 2 studie med randomisering.

Det krever selvsagt at myndigheter ser verdien i hastebehandling, og ett studieløp som legger opp til at dette skal kunne testes raskt. Og det er jo det de skal diskutere med myndighetene i Danmark.

Hvis man tror at vaksine vil utrydde covid-19 fullstendig fra rett etter nyttår er det selvsagt dødfødt.

Det jeg reagerte på var antagelsen om at ett eventuelt studie vil ta årevis å gjennomføre. Det tror jeg ikke - hvis selskapet og principal investigator klarer å overbevise myndighetene i Danmark om at dette er viktig, selvsagt.

Husk at de fleste pasienter behandles ferdig i løpet av noen uker med denne sykdommen.

Fra Remdesivir:

FDA granted the latest EUA for remdesivir after review of data from the Phase III SIMPLE trial in hospitalised patients with moderate Covid-19 pneumonia. The primary endpoint assessed patients at day 11 on a seven-point ordinal scale.

5 Likes

Jeg trodde dette med inhalering var noe som ble foreslått av universitetet i København. utefra dette patentet virker det som om Softox har tenkt på dette i lang tid.

Application Date
22.12.2017

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=US223545675&tab=NATIONALBIBLIO

9 Likes

Det er nok timingen og beslutningen om å investere penger i preklinisk studie som ligger i at det ble foreslått av universitetet i vinter. Altså ikke at de helt ut av det blå kom på en vill ide om å innhalere midlet, men at i og med Covid så var det riktig å begynne å bevege konseptet i retning av klinikken.

Jeg tror nok Evilfreud lever godt med at det blir litt leven og halloi i tråden om dette at forskeren har interesser i selskapet, men i de fleste land er dette helt vanlig, Norge er nok blant de mest konservative på området, i at man helst ønsker at forskerene skal ha et klarere skille og faktisk være ansatt i selskapet det er snakk om hvis de også har eierinteresser der.

@Evilfreud, det er ikke sånn at måten Softox har deklarert interessen til forskeren her er uvanlig, på alle mulige vitenskaplige papirer har man en Conflict of Interest seksjon som må være transparent.
Det skal tydelig angis hvilke selskaper og økonomiske interesser som er inne i bildet.

Man må jo være mer katolsk enn paven om man skal sitte på et børsforum og forvente at alle involverte skal være 100% non profit. Fyren sitter jo kun på opsjoner, så han vil jo uansett ikke kunne selge i morgen og bli rik og dra til cayman islands.

Eksempler fra andre selskaper vi kjenner til:

NANO
https://www.nature.com/articles/s41375-019-0677-4#ethics

PHO
https://www.goldjournal.net/article/S0090-4295(19)31098-2/fulltext#articleInformation

TRVX (ser at denne artikkelen ikke har anchor tag så den hopper rett til conflicts of interest delen, du må finne deg i å scrolle)

9 Likes

Starter ned. Det er for meg helt uforståelig

Folk realiserer gevinst/selger i 0 etter mange måneder i minus. Er vel normalt med en korreksjon etter 54 % oppgang.

Ser mer på verdiøkning i millioner. Blir rådvill om en alltid skal se på prosenter. Nyheten her er helt sinnsyk. økning på 200 millioner er i minstelaget. Kun 130 mill etter nedgangen hittil i dag.

Veldig enkelt å forstå at noen tar gevinst etter at aksjen gikk 50%.
Ikke alle som var med ned fra 100, og om du har en gevinst på såpass ser jeg at du sikrer litt.

Jeg sitter dog stille, enig at prisen burde være enda høyere.

Jeg har kjøpt med begge henda. Er ikke det minste nervøs… Markedet er og blir irrasjonelt

Hvis det er sånn at denne bevegelsen på open er helt uforståelig så er det på tide å våkne :smiley:

1 Like

Ser ikke på teknisk analyse. Ser på det fundamentale. Du av alle er enig i at verdiøkningen som følge av denne nyheten var liten.

Det er ikke sånn aksjemarkedet funker. Markedet sin price discovery mekanisme fungerer ved at folk kjøper og selger ut i fra de 1000 individuelle grunnene de har for å gjøre dette, så går prisingen seg til etterhvert.

2 Likes

Jaja da kommer det snart… Økt i dag du eller sitter du kun med en liten lyttepost enda?