Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Summa summarum: Vanskelig å sette en verdi på alt dette. Men at Softox nå fremstår som en ganske åpenbar mangedoblingskandidat er jo innlysende.

Vil komme mer internasjonal presse i dagene fremover og da blir det dessverre ALT for få aksjer til salgs… :slightly_frowning_face:

2 Likes

Sitter i ro med aksjene mine, Softox en av mine største posisjoner.

4 Likes

Fryktelig spent på halvårspresentasjonen på onsdag. :smiley: Kan bli morsomt å være Softox aksjonær fremover. Mye skuffelse er vel allerede tatt ut fra i sommer.
Gøy å se at en god melding får denne til å fly igjen! Artig at de har så mye gående for seg, på flere fronter for tiden!

1 Like

Dette er totalt usakelig. Jeg har kjempetro på SoftOx, men jeg og andre aksjonærer må kunne tåle og høre objektive stemmer som ikke rævslikker selskapet i alle bauger og kanter. Nettopp derfor vi har forumet. Og Evils innlegg er ikke negativt en gang. Det bare poengterer at legens uttalelser ikke kan sees isolert fra hans økonomiske incentiver. Det bare en observasjon, ingen dom.

7 Likes

«Når kommer emisjonen?»
«Tror ikke selskapet har lært enda»
«Det skulle stått i børsmeldingen at han hadde opsjoner i selskapet»
Setter spørsmålstegn ved troverdigheten til innholdet i børsmeldingen og professorens troverdighet.
Alt dette er hans personlige meninger, det er ikke objektive vurderinger. Så skal man selvfølgelig ha lov til å ha meninger…

1. Jo, det hintes til at hans ord ikke er til å stole på og insinueres sterkt at det er kun egenvinning som er beveggrunnen for dette… og en av begrunnelsene er at det ikke opplyses i børsmld antall aksjer/opsjoner - og det er jo noe forbanna tull at det etterspørres, slike ting opplyses ALDRI I børsmld som beskriver medisinske fremganger.
  2. Hvorfor er det usaklig å advare om at man ikke vet hva denne forumaktørens økonomiske motiv er og saklig å insinuere at professoren som har gjennomført testen kun taler for egen lommebok…?

Jeg skriver vel igrunnen det samme om evilfreud som evilfreud skriver om professoren, men det poenget fløy visst langt forbi deg…
Så får folk selv velge hvem sitt ord som er mest verdt å legge vekt på… professoren eller forumdebattanten…

2 Likes

Man skal helst ikke ha meninger i en børsmelding.

Den bør helst være nøytral og inneholde fakta.

Jeg tenker det er greit å holde seg til fakta. Velger man å ikke stole på fakta, så har man et problem.

1 Like

Og fakta er at denne professoren som er en autoritet og fagstemme på området er veldig imponert over resultatene til nå.

2 Likes

kjøper litt nå for å se om her blir en rekyl.

Kan da ikke snakke om fakta på dette stadiet. Men forsøkene er svært positive.

Jo, det finnes tydelige resultater av studiet. Det er fakta.

1 Like

Fakta i saken:

1. Dette er forskning som Softox gjør sammen med universitetet i København
  2. Softox har patent på teknologien
  3. Når Corona kom, så ble det investert penger i et preklinisk studie
  4. Studiet ble gjennomført omtrent på dagen på så lang tid som ble guidet.
  5. Studiet har gitt resultater på safety og efficacy som er gode nok til at selskapet nå går i dialog med danske myndigheter om å ta det til klinikken.
  6. Det har blitt skrevet en bullish børsmelding der forskeren uttaler seg ekstremt positivt om potensialet.
  7. Forskeren har aksjeopsjoner i selskapet.

For meg er 1-5 de viktige fakta, men det er helt klart greit å ha med seg også de to siste i totalbildet.

10 Likes

Herregud, du legger ord i munnen på folk. Personlig leste jeg meldingen positivt. Men satte samtidig pris på Evils korrektiv, at legen også har økonomiske incentiver. Om du vil lage dynamitt av en slapp fis er du velkommen, but why bother?! Hvorfor krangle om selvfølgeligheter lissom.

1 Like

Ser foreløpig ut som bruddet fredag var en fakeout, men kan enda komme seg over linja igjen…

1 Like

Når man begynner å tilegne folk meninger og slikt, da har man rimelig tynt grunnlag for å diskutere tenker jeg.

Ser ut som markedet har stilt spørsmål med det samme som meg.

4 Likes

Du har jo fått vist ved flere eksempler at det er normalen ved børsmld at en fagperson uttaler seg om funn i en studie og at det ikke opplyses noe om økonomiske incentiver…, så hele “grunnlaget” for det du kaller et korrektiv er jo en “falsk” konstruksjon…

2 Likes

Må si jeg ser ikke helt det triangelet ditt på dette chartet, jeg ser mer på momentum, volum og mulige støtter/motstander som kan draes ut av det.

Først og fremst må støve nesten få lov til å legge seg etter den elleville bevegelsen som var på fredag

Hva forventes av avklaringer og/eller ny informasjon på onsdag?

Jeg lurer jo først og fremst på hvorfor jeg fremdeles ikke har sett en eneste flaske i hele bergen

1 Like

Skulle de vært der?