Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Forskjellen er jo weekly vs. hourly (ditt chart) mens triangelet kan tegnes opp på daily også.
Enig i at den må finne fotfeste etter slike voldsomme bevegelser. Ser den nok sannsynlig ender med en inside bar på daily i dag, også vil morgendagen vise videre retning ifht. om hourly muligens tegner opp et bullflag. Det er ikke helt sånn jeg ville hatt et flagg, men utelukker ikke muligheten for det.

1 Like

Men å se på ukechartet mandag ved lunsj er vel en smule prematurt på en så ung aksje? :slight_smile:

Først og fremst synes jeg den trader interessant innenfor volumgapet mellom perioden den hadde over 80 og perioden den har hatt nede på 50

1 Like

Ja, kanskje. I følge EW counten så er target mye høyere enn dette, så stusser litt over nedsalget… :thinking:

2 Likes

Nedsalg etter meldig har blitt en vane, blir mange som blør stort når større aktører som har lengre perspektiv betemmer seg for å gå inn.

Fylte litt på her nede, passet meg fint i grunn. Bare å håpe på videre oppgang her nå :ok_hand:

Jeg er i utgangspunktet enig i at en slik person normalt ikke ofrer sin integritet, (sitt gode navn og rykte) for å få tjene på sine opsjoner i selskapet. At han har eierinteresser kan jo bare bety at han har svært god tro på dette.
Men samtidig vet vi jo at forskere kan bli farget av egne posisjoner. Eksempler på dette finner man f.eks. blant de forskere som tobakksindustrien benytter i sin argumentasjon mot de faktiske skadevirkninger av tobakk og de forskere som klimafornektere benytter seg av. Å være forsker og professor garanterer ikke objektivitet.
Men i dette tilfellet tror jeg den nevnte forsker mener det han sier, selv om han kanskje ordlegger seg litt for sterkt på nåværende grunnlag.

1 Like

Leste meg litt opp gjennom helgen, og synes caset er spennende med en ikke ublu mcap til bingotek å være. Tok en liten post i dag da det ser ut som aksjen konsoliderer fint etter en oppgang på pent volum og med VWAP rett nord for 70.

Dere som har fulgt biotek i Norge over lengre tid, hender det at institusjonelle aktører går inn i biotek på Merkur?

2 Likes

Vi vet jo ikke grunnlaget til hans uttalelser, resultatene er ikke publisert.

Vi vet at denne forskeren har en imponerende, CV, er konsulent / har interesser i 5 selskaper inkludert softox, og at når covid-19 kom så initierte han gjennom sin arbeidsgiver dyrestudier som nå er fullført:

Professor of Bacteriology Thomas Bjarnsholt at the Costerton Biofilm Center at the University of Copenhagen states:
“The goal is to test whether the SoftOx solution can be nebulized for inhalation to prevent and treat respiratory tract infections caused by viruses as well as other microbes. The technology and application method will first be tested in a suitable animal model to document mucosal and lung tissue safety. After thorough animal testing and necessary regulatory approvals, we aim to conduct the first clinical trials in patients with current respiratory tract infections.”

Det er fra oppstart av dyrestudiene 30. mars.

Så får vi ikke resultatene, men selskapets og forskerens tolkning av resultatene:

“This technology is unique, it is simple, and exceptionally efficient. I am convinced that we are facing a breakthrough in the treatment of difficult infections. We have looked at the effect of SoftOx solution in the respiratory tract and this may be the solution the world is waiting for, which can play an important role in the treatment of ongoing and future epidemics and pandemics "says Professor of Bacteriology and Primary Investigator Thomas Bjarnsholt * at the University of Copenhagen and Rigshospitalet in Copenhagen.

• Thomas Bjarnsholt is a member of the company’s Scientific Advisory Board and has periods as a consultant for SoftOx Solutions AS

Jeg tror ikke forskere av denne typen har for vane å uttale seg på en måte de ikke kan stå inne for. Men for all del, alle vektlegger dette som de vil. For min del er det sjeldent å se at forskere uttaler seg så bombastisk positivt, men kanskje danske forskere snakker på den måten. Ikke vet jeg, har ikke investert i dansk biotek.

Så lenge vi ikke har studieprotokoll, og resultater, og kan finstudere og tolke selv, så er det vel vanskelig å si noe annet enn at mannen virker ekstremt positiv til det som har kommer fram i dyrestudier, og at han mener dette bør tas til kliniske studier snarest.

Uansett er dette avhengig av samtaler med regulatoriske myndigheter i Danmark, og eventuelt finansieringsbehov (er usikker på om de absolutt trenger finansiering for å sette i gang ett fase 1 studie, men de trenger det for fase 2).

Skal man mistenkeliggjøre mannen så tror jeg det enklere å anta at han uttaler seg positivt fordi han har lyst til å forske på dette, og må være såpass positiv for å overbevise myndigheter, arbeidsgiver, softox, og eventuelt de som skal bringe inn ekstra kapital, om at dette er kjempeviktig å forske på. For min del så har jeg vondt for å se at han ikke mener dette faktisk er bra.

14 Likes

Uttaler du deg så hårete uten ryggedekning er du (rape) gal - mannen har en bakgrunn og CV som tilsier at han har vært noenlunde oppegående hittil. Valget av adjektivene convinced og breakthrough er jo ikke tilfeldig i en pressemelding. Nå kjenner jeg ikke bingoteklingo spesielt godt, men det fremstår som en helt drøy uttalelse.

Viktig å ha i bakhodet at vedkommende har implisitte interesser i videre forskning i opsjoner. Men at de er sterke nok til å risikere akademisk kredibilitet og fremtidige rådgivingsoppdrag virker usannsynlig.

4 Likes

Da betyr vel gjerne dette at første kliniske fase ikke skal være i friske frivillige, men rett i pasienter med “current respiratory tract infections”?

Det her blir for dumt. Selvfølgelig får denne personen en eller annen form for lønn når han gjør arbeid for SoftOx. Og det er også da han som skjønner mest av forsøket og da uttaler seg. Hvem andre skulle gjort det?

CV’n er for imponerende til at jeg skal tro at han er villig til å ofre ryktet og renomméet. Jeg tillegger i alle fall noe verdi i folks historikk og CV.

1 Like

Jeg satte kjøp på kun 1k til 67,50 før jeg satte meg i bilen og kjørte avgårde. Ser nå at jeg fikk aksjene, det hadde jeg egentlig ikke forventet. Har mesteparten av kapitalen i Pcib.

1 Like

Dette sklei ut i en litt kjedelig meta diskusjon. Uansett er resultatene og det de driver med her ekstremt hot om dagen. Kan fort løpe av gårde med en hinsides hype her. Og den skal jeg garantert være med på!

Prates om et halvt års tid når aksjen står i 300!

:money_mouth_face:

1 Like

Skal aksjen ha omvendt spilt ?

Hva er det for et spørsmål?

Det er vel eneste mulighet for å komme til 300kr? :man_shrugging:t3:

Er vel strengt tatt ikke det, med tanke på alle triggerne som fortsatt ulmer i bakgrunn. EU godkjenning og div avtaler rundt dette vil vel gi en grei boost. Men hvem vet…

Nei, blir nok en ren splitt snart. 10bagger dette vettø! Seriøst…

4 Likes