Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Skjermbilde 2020-09-28 kl. 16.21.17

5 Likes

Som bestilt det der :man_shrugging:

1 Like

Hvor er dette hentet fra

Finansavisen :slight_smile:

2 Likes

Det er vel et godt poeng. Mcap et ikke rare greiene.

Interessant det @anon80503862 skrev om mulig tidshorisont. Går litt kjappere i Danmark enn i usa. :see_no_evil:

1 Like

Vi må grave litt i det. Danmark er jo en life science nasjon med Novo Nordisk og Genmab som enorme børsnoterte pharmaselskaper, kanskje betyr det at de har et bra opplegg for kliniske studier?

https://investindk.com/publications/clinical-trials-in-denmark

https://www.healthcaredenmark.dk/the-case-of-denmark/r-d-and-innovation-key-to-future-healthcare/easy-access-to-clinical-trials/

https://trialnation.dk/

3 Likes

Synes det er noen som er veldig nedlatende til SoftOx og har tipset finansavisen om dette. Synes hele greia er gått over støvel og skaft for min del.
Hvorvidt forskeren snakker sant eller ikke virker det likevel som han er blir syndebukk for å kunne ha baktanker ved resultatet uten noe som helst bevis, dette er propaganda, og enda verre når det ikke er vanlig å opplyse om dette.

Disse må ha forferdelig lite å skrive om for tiden.

14 Likes

Dette er egentlig ikke så relevant å skrive for mye om da jeg tror informasjon bør komme fra selskapet selv, og ikke fra forumsynsere som meg uten ekspertise om temaet. Men litt googling og gjetninger kan jo være aktuelt likevel. Bare ikke ta dette som en fasit, men som amatørgoogling:

Hvordan skal man gjennomføre kliniske studier i Danmark?

Before the start of a clinical trial, approvals must be obtained from both the Danish Medicines Agency (DMA) and the competent regional research ethics committee.

Dette fører oss til Danske Legemiddelsstyrelsen og deres retningslinjer for covid-19:

In the case of medicines for the treatment of infectious diseases, this is handled by the EU under the so-called centralised procedure. This means that the documentation must be submitted to the European Medicines Agency, EMA

Softox sin børsmelding:

SoftOx Solutions AS has today received the results of the inhalation studies in minipigs, which show very promising results with the intention to further develop the company’s technology into a treatment of respiratory infections, including Covid19 patients.

Som fører oss til EMA:

Så har jeg tatt skjermdumper, men bare å grave og lese på linken selv:

Softox skriver:

Selskapet har avtalt et møte med Lægemiddelstyrelsen i Danmark for å få råd om den videre utviklingsveien for et slikt legemiddel. «Vi er optimistiske på å oppnå en raskere vei til pasientene med en såkalt «fast track» anbefaling», sier Glenn Gundersen, Medisinsk Direktør i SoftOx Solutions AS.

Min tanke er at det smarte er å spørre selskapet om når ett slikt møte vil skje, osv. Men det ser for meg ut som om det er viktig for selskapet og forskeren å poengtere at dette kan være ett gjennombrudd mot covid-19. Det fører dem inn på ett spor som gir dem masse drahjelp med hurtigbehandlinger og gratis rådgivning fra offentlige myndigheter i Danmark / EU.

Hvis man ikke skrev noe som helst om covid-19, så antar jeg de ikke kunne dra nytte av alt fokuset som er på å finne løsninger mot pandemien som koster samfunnet så enormt mye for tiden. Det virker på meg som om forskeren mener at dette vil kunne ha betydning for kampen mot covid-19, og så må selvsagt myndigheter overbevises om at det er grunnlag for å mene dette.

Noe mer tror jeg ikke vi får vite før selskapet har hatt møte med myndigheter og funnet ut av hvordan de skal gå videre, osv.

15 Likes

Jeg ønsker at du får stillt spørsmål til dem på QA på en slik måte at de svarer. <3

Starter rolig plukking.

Plukket også litt på 63, synes det kan virke som at gevinstsikringen roer seg :+1::+1:

Er ikke allverdens volum. Fikk kapret 400 aksjer til

Det er vel knapt noe gevinst igjen å sikre etter fredagens melding…

Ja, det understreker vel bare mitt poeng om at det kan være et greit tidspunkt å kjøpe på… :wink:

He he - det har du forsåvidt rett i.

Egentlig utrolig at kursen går ned etter siste meldig. Saken er kanskje at det er vanskelig å forestille seg for de fleste at det faktisk virker og det potensialet er så enomt at man ikke kan tro på det.
Mye gjenstår enda og skulle det virkelig gå veien blir det nok en og annen blant softox eierne som kjører rundt i Lucid Air om ett par år🙂

1 Like

Jeg tror omsetningen for Q3 er på 3,8 millioner. Og det er jeg helt fornøyd med ettersom Hinas er i desember og salget av DAX i sverige begynte 24.08.2020. Det viktigste i morgen blir guiding og datoer fremover for alle delene av produktporteføljen og en Almås med litt passion. Har ståltrua på caset her.

Forresten noen som har link til presentasjonen som begynner 12.30?

1 Like

Selskapet er soleklart underpriset. Dessverre er det fortsatt notert på Merkur, noe som gjør det vanskelig for mange norske og særlig utenlandske aktører å handle det. Jeg regner med en overflytting etter hvert når selskapet vokser og utvikler seg.

Det kan da ikke være en grunn? Hvis du ser på quantafuel, kahoot så er det høy omsetning og div utenlandske investorer i i disse selskapene

Å jo, det er helt klart en grunn at aktører er direkte hindret i fra å handle. I tillegg til det dårlige ryktet Merkur har. Har vært så utrolig mye jalla/svindel opplegg der…