Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

In the autumn of 2020, Sykehusinnkjøp HF will be inviting bids for the HINAS tenderwhich includes the procurement of hygiene and patient care products for all Norwegian hospitals in the period 2021-2022 with the option of a two-year extension to 2024. For the first time, a separate category for non-alcoholic hand disinfectant has been opened up in this tender process

3 Likes

Positivt, men de må jo faktisk svare og vinne det anbudet.

3 Likes

Sick at jeg solgte halvparten kl 10:34 før melding for 70. Resten for 65 :man_facepalming:

4 Likes

Soft och rapport är värre än rysk roulette

1 Like

Kunne bestemt være bedre, men det er sådan det er. Har stadig troen. Venter med at fylde lidt på til Geir har snakket kursen yderligere 10 % ned :stuck_out_tongue_winking_eye: Møde med sundhedsmyndigheder i Dk i start okt. Der er ihvertfald interesse fra Sundhedsmyndighedernes side

Synes det er akkurat et lite hakk svakere enn forventet.

• Litt høyere kostnader enn jeg hadde trodd
  • Bittelitt svakere inntekt enn jeg hadde trodd, men ingen stor overraskelse, gitt hvor liten utbredelse produktet fremdeles beviselig har.

Har en forventning om at det kommer en emisjon i denne aksjen.

1 Like

Vi får satsa på att Almås är tillbaka i bull modus i presention som på den gamla goda tiden :blush:

Trøster mig med, at det næsten ikke kan gå værre end sidst. Tror også, der kommer emi inden årets udgang - ser ud som om kassen skrumper gevaldigt.

Er det hus som følger selskapet? Hva var forventet av inntekter. Jeg kan ikke selskapet men tenkte bedre salg fra Q2 til Q3 ettersom fokus og egenskaper ble mer kjent i markedet. Hvorfor forventes lavere salg i Q3. Naturlig gitt fokus på å bygge produksjonskapasitet?

Fra rapporten:
 As a result of the COVID-19 epidemic, SoftOx has accelerated its launch of disinfection agents. In the first quarter of sales (Q2) we sold for impressive nearly NOK 5 million. Sales in Q3 have been affected by the restructuring of distribution and we experienced that a number of potential customers had already filled up their stocks in Q2. We expect lower sale in Q3, compared to Q2.

2 Likes

tar en trade på 58.

Da er det opplasting og opptopping det går i. Litt som å stjele godteri fra småbarn dette… :unamused:

For et fantastisk selskap ned utrolig mye spennende på gang!! Mcap er så lav at en ikke tror ens egne øyne…

Godt å vite at de har produksjonskapasitet på ca 70.000 flasker om dagen da. Meget foroverlent ledelse, til tross for at de kun har solgt noen dagers produksjon.

Den er vist ved at være feset ind hos aktionærerne.

Kjøpte tilbake halvparten på 58 :crossed_fingers:

Første halvår 2020, presentasjon for dagens webinar i samarbeid med Arctic securities og Sparebanken 1, kl. 1230

Fin presentasjon det der. Vanskelig å ikke være positiv til alt som skjer, hvis man har litt tålmodighet.

1 Like

Hvor står det 70000? Det står opptil 45000. Husk at produksjonskapasiteten er for fremtiden. Det vil ta tid å oppnå salg i den størrelsen (Almås, forrige webcast).

En kapasitet som de nok må ha tilgjengelig for å kunne bli vurdert av HELFO.

2 Likes

Det står at de arbeider med nok en produksjonslinje, dette var 6.mai.

Hvis jeg husker rett var den ferdig i juni, mulig det var 15000 ekstra i kapasitet og ikke 25000. Det spiller egentlig ingen rolle om de har 45000 eller 70000, når de nå signaliserer at salget er lavere i Q3 enn i Q2.
De har med andre ord knapt klart å selge noe av et produkt som skal være overlegent alle andre hånddesinfeksjonsprodukter, dette i tidenes etterspørselsboom.

I et marked som ikke bryr seg om kvalitet, kun pris og gjerne at den er alkoholholdig iom at det er det man kjenner til. Da blir det utfordrende på kort sikt når man skal selge et state of the art produkt til høyere pris. Ting tar tid.

5 Likes