Utvilsomt en spennende aksje med mange bein å stå på.
En nyhet om Covid-Fast-track eller oppstart Sårbehandling i løpet av de neste ukene kan fyre opp denne raketten på nytt
Utvilsomt en spennende aksje med mange bein å stå på.
En nyhet om Covid-Fast-track eller oppstart Sårbehandling i løpet av de neste ukene kan fyre opp denne raketten på nytt
Det sykeste er vel at vi er ned 8% etter den presentasjonen? Alle visste at Q3 kom til å bli dårligere. Hvis ikke har en ikke fulgt med i det hele tatt…
Ender nok fort dagen i pluss med flere dager fremover med oppgang. Alt er gull!
Usikker på om en vil ha rekyl, eller lavere så en kan laste mye mer
For meg virket det som at de hadde lyst å si mye mer, men må holde tilbake pga børs info
Tror man på teknologien, og de har tilsynelatende robust dokumentasjon på sin side for å understøtte at den er (positivt) radikal, så er jo dette caset veldig lovende.
Helt uavhengig av salg av desinfeksjon og whatever - er teknologien god vil det løsne før eller siden.
Er ganske godt opp etter presentasjonen. Var rundt 56-57 da de startet og over 60 nå.
Se dagen som helhet. Ned etter det her er sinnsykt. Litt dårligere salg enn noen forventet er ingenting i forhold til det de har trua på fremover og ikke minst i oktober… Trodde det ble ørkenvandring fremover. Det tror jeg ikke lenger…
Lite visste jeg at dette skulle bli en slik.
Softox sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger bør være perfekt på dyreklinikker. Jeg har en katt som ofte er plaget med luftveiene og da gir dyrlegen penicillin.
For de som synes kjøp og salg minutt for minutt er kult , så finnes det noe sånn greier som heter sharewille. Der driver vist folk å tror at kjøpene og salgene dems påvirker kursen.
Trodde det var xtrainvestor jeg
HINAS will for the first time include a separate category for alcoholfree hand disinfectant
Hvilke konkurrenter har Softox i den (nye) kategorien?
Finnes utenlandske varianter som er alkoholfri og EN-1500 godkjent, men så vidt meg bekjent ingen andre som selges i Norge. Mao; liten konkurranse i utgangspunktet, men det avhenger åpenbart av hvilke aktører som har meldt sin interesse.
Vært borti mange offentlige anbud, fra både leverandør- og statlig side. Det er pris som avgjør (i all den tid produktet oppfyller kravene, noe Soft og et fåtall andre gjør) - så da er jo neste spørsmål hvordan de priser seg. Om de er billigere, vel, da vinner de anbudet. Vet vi noe om prismodellen vs. andre?
Åpenbart umulig å vite iom at prisnivået land i mellom er så forskjellig. Denne https://glebehealthcare.co.uk/products/nilaqua-alcohol-free-en1500-foaming-hand-sanitiser koster ca 170 kr per liter i England (vel og merke om man kjøper en kartong med 12 stk), mens Milas tar 311 kr per liter. Uten at jeg vet noe mer om førstnevnte produkt enn at det er alkoholfritt og EN-1500 godkjent.
Mener å huske at de selv trekker frem at de produserer (relativt) rimelig med det oppskalerte anlegget. Skal se om jeg finner frem til det.
Edit:
Jeg tror ikke det er store inntekter det er snakk om på kort sikt. Men det er ganske åpenbart at alkoholholdige vil fases ut på litt sikt. Da er det fint å ha foten innen for døren / være etablert til å selge til Norden og EU.
Er anbudspapirene ute?
Det er jo faktisk av interesse å lese dem for å se hvilke kriterier de legger til grunn for hva som er godkjente ikke alkoholholdige produkter.
Veien frem til Eu godkjenning ble mye lenger enn man hadde trodd. I presentasjonen fra ca 44min får vi vite at den Svenske godkjenning ventes innen utgangen av året. Deretter skal Norge og Danmark gi en tilsvarende innen Q1 neste år. Deretter vil hvert enkelt EU land ha 90 dager på seg til eventuelle innsigelser.
Jeg trodde faktisk at denne godkjenning skulle vært endelig og klar senest denne måned?