Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

All verdens bedrifter som driver med dette har giret opp produksjonen. Markedet er utrolig annerledes nå i mars enn det var i desember, så det er litt uforutsigbart hvordan effekten blir for Softox til slutt.

Enormt mye større etterspørsel, enormt mye større tilbud.

Etterspørselen er så enormt mye større globalt at det fremstår som fullstendig ulogisk at verden skal klare å snu seg rundt og mette markedet på kort sikt. Milliarder av mennesker, i tillegg til bedrifter og spesialisthelsetjenesten. Totalen av dette er enormt for et produkt som med visse unntak har gått under radaren pre-Corona. Apotek virker fortsatt å være tomme og de fleste butikker like så. Lite tyder på at markedet er i ferd med å bli mettet.

Hadde uansett vært vesentlig mer bekymret på litt sikt om SafeDes ikke hadde vært et overlegent produkt kontra alkoholbasert desinfeksjonsmiddel.

Ja det nærmeste halve året kan jeg ikke forstå noe annet enn at det ligger an til en grand slam home run. Jeg har ikke sett håndsprit til salgs på lange tider.

Den hellige gral innen pharma og biotech er jo selskaper som kan finansiere sin egen prodktutvikling med inntektene de får fra sitt første produkt på markedet.

På litt lenger sikt lurer jeg på om ikke aktører med enormt volum vil vinne frem. Men for alt vi vet kan jo noen ønske å kjøpe hele selskapet for å sikre seg patentene deres.

2 Likes

Precis. Var ment som ett hint. De sa inte SoftOx

Bra inlägg


2 Likes

Typ 3. Øverste saken på db.no

Patent breach?? De vil lage hånd desinfectant. Men hvordan skal det fungere om det ikke fungerer på mennesker?

3 områder

  1. Håndesifisering: produksjon om 1-2 veker masse penger krona og etterpå
  2. sårbehandling dyr. Studier gjennomført. Utrulering kommande år. Bruker penger fra salg av 1.
  3. sårbehandling kroniske sår hos mennesker. Fase ein studie gjennomført. Ingen store biverknadar, lovende funn. Behov for vidare studier. Desse finansieres av 1 og seinare 2.
    Enten masse penger eller meir penger
1 Like

Nå starter snart en ny uke. Her tror jeg det fort kan komme mange meldinger.

1 Like

Matching halt! Handelen er stanset! Spennende hva selskapet vil melde!

Så lenge det er gode nyheter blir jeg fornøyd:)

jeg Spekulerer i at de leaser patentet til noen med :muscle: og kaster en liten dreg nå for ikke å vokse for fort.
De har jo allerede fått inviglet mer cash til å øke produksjonslinjene og luftet ideen om å ha flere skift etter produksjonstesten som varer ut uke. Spennende og endelig få smake litt på høydeskrekk etter 3 år i Funcom :joy:

1 Like

Forventer emisjon her for å få full uttelling for situasjonen. Får sjå.

11:16 Skjul OSLO BØRS - MATCHING HALT ENDS

BØRSPAUSE / HANDELSPAUSE

See announcement from SOFTOX-ME at 11:08 CET. Matching halt to end at 11:20 CET. There will be a Re-Opening Auction Call until 11:25 CET.

Skjul SoftOx Solutions AS delfinansierer et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger.

IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER

Newsweb

Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved København Universitet for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger. Sammen med Københavns Universitet (KU) har SoftOx utviklet en helt ny antimikrobiell løsning for bruk på hud og infeksjoner i skadet hud. Teknologien har dokumentert effekt mot virus, bakterier, og sopp og har samtidig vist god sikkerhet på hud og i sår. Disse egenskapene gjør SoftOx teknologien velegnet til legemiddelutvikling mot en rekke indikasjoner. KU har besluttet å undersøke effekten av SoftOx produkt kandidater på overflateinfeksjoner i slimhinner og i luftveier. Dette vil kunne ha relevans for behandling av luftveisinfeksjoner forårsaket av virus og bakterier, slik som ved COVID-19. I en uttalelse fra Professor i bakteriologi Thomas Bjarnsholt ved Costerton Biofilm Center på København Universitet heter det: «Målet er å teste om SoftOx-løsningen kan forstøves til små partikler for inhalasjon for å forhindre og behandle infeksjoner i luftveiene forårsaket av virus så vel som andre mikrober. Teknologien og applikasjonsmetoden vil først bli testet ut i en egnet dyremodell for å dokumentere sikkerhet på slimhinner og i lungevev. Etter grundige tester i dyr og nødvendige godkjenninger fra regulatoriske myndigheter, sikter vi på å kunne gjennomføre de første kliniske studier i pasienter med aktuell luftveisinfeksjon».

5 Likes

Vi får gi markedet litt tid til å fordøye hva dette har å si for SoftOx. Men dersom forskerne får dette til å fungere så kan SoftOx bli megastort på gflobal basis.

Så vil jeg heller ikke utelukke at i den grad en større aktør har fått ferten av SoftOx og finner produktet deres, og potensialet, interessant så har vel neppe interessen blitt mindre etter dagens melding. Vil tro at det er enkelte kalkulatorer som for tiden har det meget travelt med å spytte ut fantastiske tall.

Jeg gleder meg som et barn til presentasjonen førstkommende torsdag!

4 Likes

Og med den meldingen, så ble med ett dette et helt annerledes selskap!

1 Like

Dette ble ekstra surt nå :joy: Trykka kjøp på 69.5 kurs. Var salgspost der og så ville blitt kjøp. Utrolig spennende selskap. Snakk om midt i blinken for tiden vi er i.

2 Likes

Oppfatert børsmelding

-Studies in animal models are expected to take 6 months.
-Starting today, SoftOx will begin searching for additional external funding towards further research

1 Like

Ja, de trengte visst litt mer penger likevel gitt :wink:

1 Like

Er vel ikke utenkelig med en emisjon da?

1 Like