Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Kanskje, mer sannsynlig nå enn før meldingen. Jeg forventet at meldingen var om en emisjon da :stuck_out_tongue: Tok feil der :slight_smile:

Med vondt skal vondt fordrives. Hånden i været den som melder seg til å trekke lungene fulle av forstøvet eddiksyre. Håper det er gjennomtenkt og mer skånsomt enn det høres ut.

1 Like

Når de skriver « Starting today, SoftOx will begin searching for additional external funding towards further research.» så lukter jeg at de har et hus som allerede ringer rundt, og at dette blir en kjapp rettet emisjon.

1 Like

Ja enig i det. For en fantastisk story dette har blitt

3 Likes

I går var de er såpekokeri, og i morgen er de kanskje et fullfinansiert legemiddelselskap :wink:

4 Likes

Den fundingen er jo ifbm med forskningsprosjektet med KU. Emisjon kommer isåfall ifbm vekstemisjon… Det kunne ikke vært melding om emi når det var MH, hadde det vært emi hadde de meldt dette før åpning eller ved close

Lærerik lesning om biofilm fra side 44. Softox sårskyllemiddel er nevnt på side 48.

2 Likes

Emisjon kommer i så fall i forbindelse med vekstemisjon? Forstår ikke hva du skriver her. Men det blir kanskje klarere for meg om du forklarer hva MH er for noe?

Matching Halt

1 Like

Her er det bare å sitte i ro.

Takk. Så poenget ditt @H.L, var kun hypotetisk: At børspausen ikke kunne skyldes kun en kommende melding om emisjon? For du er vel ikke uenig i at det er det som sannsynligivs kommer til å skje? Vil bare poengetere at jeg ikke trenger å føye til ‘vekst’ foran ordet ‘emisjon’ for at jeg ikke skal bli vettskremt. Synes det er veldig spennende at de forsøker noe så old-school medisin som dette jeg. Og skulle bare mangle at de trenger litt penger for å gjøre forsøkene. Om eksisterende småaksjonærer blir vannet ut på litt lavere kurs enn close i dag, så synes jeg ikke de burde klage på det i dagens klima.

Kommer det en emisjon så er det pga ekspansjon og flere prosjekter, i første omgang er dette mulig å finansiere gjennom støtte fra offentlig typ folketrygdsfond/innovasjon norge etc, men jeg utelukker ikke at det kan komme en emisjon.

Når det gjelder matching halt så er det ikke vanlig at de melder at de skal kjøre en emisjon, da ville de meldt dette før åpning eller etter close… Når en MH varer i over 1 time så er det noe annet som blir meldt

1 Like

Selskapet er priset til 581 millioner nå, for å vokse ytterligere i market cap bør de satse på en rettet emisjon mot ny storeier, og få selskapet over på Axxess så flere kan investere.

Hvis de får inn 50 mill i ny emisjon pluss inntekter fra første produkter, så er de nok mer eller mindre fullfinansiert for alle sine planer, og da kan plutselig market cap helt greit ta veien videre mot 1mrd pluss.

Fullfinansiert er jo selve den hellige gral innen prekommersiell helse på børs, og enda mer under en finanskrise.

4 Likes

Ja, en børspause er jo aldri planlagt. Her var det åpenbart i ferd med å bli ulik informasjon i markedet. Og selskapet stresset såpass med å få ut informasjonen, at det ble to meldinger av det.

Jeg tror nok hverken Folketrygdfondet eller Innovasjon Norge kan finansiere selskapets kommende studier. Innovasjon Norge er egentlig et distriktsutviklingsfond, og bidrar neppe til studier i Danmark. Folketrygdfondet deler ikke ut penger, men har som sitt mandat å tjene penger på sine investeringer. Så de kan godt finne på å kjøpe nye aksjer som blir trykket opp.

1 Like

Vil det ikke i en periode være mulig å omfordele selskapets ressurser? Altså at penger hentet til forskning i vinter kan brukes på ekspansjon nå, som i sin tur gir økte inntekter og mer penger til forskning fortere. Da er det ikke behov for emisjon.

Da hadde de neppe skrevet at de fra nuh(!) leter etter ekstern finansiering i meldingen i dag.

Og når ledelsen er så business kontra hvitfrakk, så tror jeg ikke de er så klønete (selv under stress) at det skriver at de ser etter ekstern finansiering uten å ha en klar plan for det, og som blir eksekvert rimelig kjapt. Det er jo helt drepen om denne meldingen får henge alene i mange dager.

1 Like

Forhåpentligvis er det klart før presentasjonen på torsdag.

Hadde det ikke vært gunstig å satset på utlisensiering av produksjon av desinfeksjonsmiddelet til et selskap som allerede har kapasitet til å produsere store volum?
Ingen trenger uansett frykte emisjon på grunnlag av ekspansjon som følge av stor etterspørsel og garantert salg!

1 Like

Jo, absolutt. Det hadde vært det rette.