Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det blir vel fort de samme som er i dagens avtale, sannsynligvis:

Denne avtalen vil ha en verdi på ekskl. MVA: 40.000.000 NOK, og det gjelder vel over hele avtaleperioden, og vil dekke alle disse områdene:
33100000 - Medisinsk utstyr
33191000 - Utstyr til sterilisasjon, desinfeksjon og hygiene
33700000 - Personlig pleieprodukter
33711900 - Såpe
33741100 - Håndsåpe
33741200 - Fuktighetskremer til hender eller kropp
33922000 - Likposer
39330000 - Desinfeksjonsutstyr

Nøyaktig hvilken andel av de 40 mill som vil gå til hånddesinfeksjon, og kanskje til og med spesifikt alkoholfri (gitt at de velger to forskjellige leverandører av det), er ikke godt å si. Vil vel anta at de også prøver seg på overflatedesinfeksjon.

Så det blir ikke helt baluba-mye i kroner og øre tror jeg, men en viktig signaleffekt. Verdt å nevne at det også var pre-korona, så avtalen må man vel kunne anta at er en god del større nå enn den var da.

Anskaffelsen finner du her: https://www.doffin.no/Notice/Details/2019-399668 og her: https://www.mercell.com/nb-no/anbud/97880628/veiledende-kunngjoering-hygiene--og-pasientpleieprodukt-anbud.aspx

7 Likes

Det er sistnevnte som er gulroten hva gjelder HINAS. Det er de facto siste skritt for fullstendig anerkjennelse og enklere innsalg mot retail.

Edit:

For ikke å glemme EU.

4 Likes

Jepp, helt enig. De sa vel i tillegg at de ser på Norge som en pilot, så det er viktige erfaringer de får nå.

Lite oppmerksomhet generelt rundt SoftOx på TI, litt synd fordi mange med mye kunnskap kommenterer ikke caset.

Én ting er at potensialet med EU-entry er stort. En annen som jeg er mer interessert i, men som ikke har blitt diskutert er:

2 Likes

Studier kjøres for å sjekke effekten. Da er det veldig viktig å ha følgende i tankene:

• Behandlingsløpet er viktig (behandles man en gang, eller over 12 måneder, eller 3 år?).
  • Sykdomsforløpet er viktig (hvor lenge er pasienten forventet å være syk før du leser av resultater? For kreft kan det være årevis, for sårbehandling og covid-19 bør vi vel snakke ukesvis?).
  • Innrulleringstakten. Her virker det som om nesten alle selskaper er for optimistiske kontra hva de klarer å levere.

Studier foregår grovt sett på den måten at man innrullerer X antall pasienter (mennesker eller dyr), og tester om behandlingen har en funksjon.

Da er det veldig viktig å ha en formening om hvor lang tid det tar å innrullere pasienter, og hvor lenge etter behandling man leser av data. På kreftpasienter er det typisk at man leser av om behandling er sikker eller ikke, dvs - om den har uønskede effekter - underveis i behandling, og mange måneder etter at behandlingen er ferdig. Men den reelle effekten kan du gjerne først se lenge etter at behandlingen er gjort (avhengig av krefttypen og hvor sent i sykdomsforløpet du er selvsagt).

Når det kommer til sårbehandling så er vel dette noe som man behandler raskt, og leser av resultater fra raskt. Når det kommer til inhalasjon så antar jeg det samme rett og slett pga sykdomsforløpet for covid-19 og influensa er såpass kort (vi snakker om dager, uker, kanskje noe over en måned, for de aller aller fleste). Og så vet du resultatet av sykdommen og behandlingen for den enkelte pasient.

Angående sårbehandling vet jeg ikke så mye, men jeg tror at det der er snakk om 1-2 måneder i hovedsak.

Så min antagelse er at studiene til softox vil gå mye raskere når de først settes i gang HVIS de klarer å innrullere nok pasienter, rett og slett fordi sykdomsforløpet er såpass kort sammenlignet med kreft. Og da bør man kunne lese av endelige resultater fra pasienter i løpet av 1-2 måneder etter innrullering.

Problemet rundt innrullering kan fortsatt være aktuelt, men vil tro det er mulig at det går enklere med behandling av dyr hvis man overbeviser folk om at dette er god behandling. Inhalasjonsstudier kan fortsatt ende opp med samme problem som bgbio - at det av en eller annen grunn er vanskelig å få innrullert pasienter.

10 Likes

Virker som danskene er hyppe på kjøre på, om ikke annet. Er jo ikke få med COVID man kan hanke inn for å ta en blås.

Edit:

Har saumfart Doffin etter årets anbud, men finner ikke noe,

1 Like

Her må man også tenke på mulige bivirkninger. Som pasient er det naturligvis mye enklere å samtykke til å prøve noe nytt som ikke har (eller har meget lite) bivirkninger. Kan ikke tenke meg at det blir vanskelig å finne pasienter til SoftOx sine produkter.

1 Like

Enig med Jcp her. Bare fylle på med mine tanker:

• Produkter som sårskylling får man relativt umiddelbar respons om virker (biofilm borte, bakterier/sporer/sopp/virus ikke tilstedeværende ved måling etter påføring + noen minutter). Eventuelle bivirkninger så vil det settes et tidsintervall for oppfølging som er i tråd med måletidspunkter for effekt vanligvis, men vil anta de vil følge det opp i noen uker til et par måneder på det aller meste.
  • Produkter som sårbehandling har mer spesifikke målepunkter, som dreier seg mye om helbredingsgrad naturligvis. Her er det mye sprik i forhold til sårindikasjonen man går mot. Diabetiske fotsår som er vanskelig å hele, har som regel 12 uker lange studier. Vil anta det er en indikasjon de går mot.

Her har du en fin liste over studier i EU hvis du vil ta en titt: https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/search?query=Wound+Healing
Dette er typiske studier: https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2015-001466-25/HU
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2014-001374-34/DE

Noen studier her har gått over flere år, og noen har brukt 3 måneder, så det varierer veldig. De må få med seg noen viktige KOLs og velge indikasjon smart, så går nok rekrutteringa rimelig radig.

4 Likes

Mitt lille bidrag.
Har i forbindelse med en Sivilforsvarsøvelse vedr. IRP (Improvisert renseplass) i dag fått spilt inn Soft-ox i DSB-systemet. (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap)
De lokalt her virket veldig interessert og etterspurte e-post med mer informasjon, de vil videreformidle oppover i systemet.

Pr. i dag er dette standarden i DSB:
Hånddesinfeksjon: Antibac 85%
Desinfeksjon hyppige kontaktflater: Antibac wipes
Overflatedesinfeksjon generell: Virocid 1%
Overflatedesinfeksjon klær: Virocid 1%
Overflatedesinfeksjon grovt utstyr: Vann og grønnsåpe

Virocid blandes manuelt fra konsentrat for bruk i pumpekanner.

16 Likes

Prøvde å finne litt mer info om professor Thomas Bjarnsholt idag, og kom over denne studien som ble akseptert i januar i år, og publisert i APMIS i juni.

Abstraktet sier at “acetic acid showed an eradicating effect on biofilm established on sterile tympanostomy tubes in vitro.”

Dette må vel være nok et signal om at Soft-Ox sin teknologi bør fungere?

3 Likes

Bra funn. Det finnes masse dokumentasjon på at hypoklorsyre og eddiksyre hver for seg fungerer meget bra til forskjellige ting, så en patentert kombinasjon av de bør være kruttsterkt.

2 Likes

Noe det til nå ikke har vært snakk om er kronekursen som er ekstremt lav om dagen. Det er to grunner til at dette er positivt for SoftOx. For det første blir de naturligvis mer konkurransedyktige i utlandet, for det andre blir det mer attraktivt for utlendinger å kjøpe aksjer. Vinn vinn

2musd er også på vei inn snart kan vi håpe. Dessuten blir det sikkert flere utlendinger fra og med 9. november

Det er ca 60. 000 sårpasienter i Norge, og årlige utgifter pr pasient er ca 100.000 kroner. På verdensbasis er det enorme kostnader.

3 Likes

Må bare minne om at det potensielle «grantet» fra myndighetene i US ikke vil påvirke cashflowen i selskapet, da dette etter alle solemerker blir øremerket forskning.

Helt topp dersom det kommer på plass, men bare greit at det ikke blir misforstått av markedet (mener ikke at du misforstår, bare så det er sagt). :+1::smiley:

Når det gjelder endringene som skjer 9. november, så tror jeg ikke vi skal ha noen forventning om at det skal endre stort på handelen de første dagene, men over tid vil nok flere utlendinger fatte interesse for flere norske selskaper pga dette. Tror likevel det vil ha liten effekt på kursutviklingen de neste månedene.

1 Like

Som det står i meldingen, “for the development of SoftOx Biofilm Eradicator”. Jeg vil anta at dette er noe som uansett må gjøres, og ikke noe de gjør “ekstra” bare fordi de kan få en grant. Så i mitt hode blir dette 2musd mindre i cashburn, men ser at det kan tolkes begge veier.

Som det også står i Arctic-presentasjonen, som jeg mener er knytta sammen med det grantet:
Preparation of first-in-human drug study (phase I) for BE in co-operation with US Authorities.
» Completion of the preclinical repeated dose toxicity studies on SoftOx Biofilm Eradicator (BE) drug candidates

2 Likes

Angående 9. november, så kanskje det kan komme noe fond som har mandat til å handle litt på sånne børser, men det vil nok ta litt tid ja.

Jeg tror det er en tillittserklæring å få 2musd samt å få ut i markedet at de er 80% dekket frem til Proof of Concept. I tillegg er USD sterk mens Softox har sikkert kostnader i NOK så det jeg tenkte på var at det hadde vært bra å få de inn snart.

image

3 Likes

Renholdsnytt-2020-10-23-side-15.pdf (805,7 KB) Renholdsnytt-2020-10-23-side-14.pdf (281,6 KB)

13 Likes

Flott artikkel! :clap::clap:

1 Like

Sårskyll for mennesker skal være ute på markedet ila første halv år 2021 ref siste børs melding angående dette. Er det sårrens han snakker om i artikkelen, som da har en annen hensikt en sårskyll da eller?