Takk for delingen av den informative artikkelen! Dagdrømte meg vekk til en dobbeltsidig annonse i Aftenposten med denne printet
Hvilke endringer er det som skal inntreffe 9 nov.?
Vil tro det er dette de sikter til:
Following the acquisition of Oslo Børs by Euronext in June 2019, and as previously communicated, trading on Merkur Market will migrate onto the Euronext trading platform Optiq on 9 November 2020, simultaneously as the migration of trading with equity securities on Oslo Børs and Oslo Axess.
Det Krafer sa. Personlig mener jeg det ikke er noen grunn til å tro at dette vil påvirke handelen i nevneverdig grad, i hvert fall ikke selskapsspesifikt på kort sikt.
“ Merkur Market skifter navn til Euronext Growth, melder TDN Direkt.
Det skjer i forbindelse med at Oslo Børs 9. november legger om til det nye handelssystemet Optiq
«Dermed får våre selskaper et enda større investorpublikum. Dette vil både selskaper og investorer nyte godt av. Selskapene vil få mulighet til å treffe enda flere investorer, og med flere investorer i handelssystemet vil likviditeten i aksjene øke», sier børsdirektør Øivind Amundsen i en melding.
Ah, ok - takk. Nei, det er ingen umiddelbar driver.
Ulmer greit hos soft nå, spennende!!
Det finnes et unntak for det meste og jaggu dukket det ikke opp et rivende godt innlegg på HO:
"misbruk av tid å kommentere på forum (selvom jeg følger med for andre synsvinkler), men tenkte allikevel å nevne en ting ift. den foreløpig markedsintroduksjon til hånd des. Ser at flere kommenterer hvordan softox ikke har klart å selge mer hånd des selv når det er generell stor etterspørsel. Her er det tydelig at enkelte ikke innehar relativt grunnleggende økonomiske kunnskaper. For å ta et eksempel kan vi se på den relative fordelen, altså til hvilken grad kunder erkjenner at produktet er bedre enn eksisterende løsninger. Det er åpenbart at Ola Nordmann ikke vil verdsette softox sine medisinske egenskaper nevneverdi, hovedsaklig når disse veies opp mot pris. Dette handler selvfølgelig også om at teknologien i seg selv kan være vanskelig å forstå (eller uinteressant) for den alminnelige person. Videre er dette en løsning som går i mot de etablerte mønstre av desinfeksjon med alkohol. For noen vil dere allerede ha gjenkjent grunnleggende konsepter i konsensus av økonomisk forskning på markeds adapsjon av innovasjon (relativ fordel, kompatibilitet, kompleksitet). Videre er det derfor interessant å se på adapsjonen av softox sin hånd des innenfor en kunde som kan se den relative fordelen, som innehar kunnskapen om resistens og effekt, og som forstår hva produktet får ut på. Da tenker jeg selvfølgelig på helsesektoren. Her kan ikke adapsjonen av softox sin hånd des sies å være annet enn eksepsjonell. Det å tenke at softox sin hånd des skal slå igjennom til private kunder i løpet av 3-6 måneder viser en mangel på kunnskap om innovasjon og adapsjon. Det at det har slått såpass godt igjennom i helsesektoren er samtidig fullstendig forenelig med akkurat den samme kunnskapen som beskriver hvorfor det ikke har slått igjennom blant private kunder.
Så over til hovedpoenget mitt med dette resonnementet: når hånd des slår såpass godt igjennom i helsesektoren, og vi ser på de konseptene som er drivende for adapsjon av innovasjon i markedet, hvordan stiller sårskyll da? Vel, den relative fordelen er langt større enn ved hånd des, den eksisterende kunnskapen om resistens kombineres med aktualiteten av dette, og helsesektoren forstår godt hva sårskyllen går ut på. Altså, adapsjonen og penetrasjonen vil, etter de teoretiske konseptene, være langt større enn hånd des. Og det selv om hånd des har hatt en enorm adapsjon innenfor helsesektoren. Så kan jeg avslutte denne kommentaren med en beskrivende setning: “In theory, the greater the percieved advantage, the faster the rate of adoption”."
Snøballen har begynt å rulle…
Hvilke godkjenninger må på plass for å få Antivir til Usa/Canada og Asia? Er dette noe de har begynt med?
Du finner litt info her: https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/09/SoftOx_investor_presentation_Final11-12-2019.pdf
Jeg syntes dette innlegget bærer preg av unnskyldninger og bortforklaringer for dårlig salg, det handler om å “banke” på dører. Det er mange andre aktører som etablerte seg kjapt i dette markedet, som ikke engang hadde produkter12 mars.
Når selskapets selgerteam (jf. hjemmesiden) består av en salgsdirektør er det kanskje en mer plausibel forklaring på lavt salgsvolum hittil.
I april/mai var det ikke lett å oppdrive desinfeksjonsmiddel, da tror jeg de kunne solgt på enhver dør de banket på. Nå er det selvsagt mye vanskeligere når andre har etablert kapasitet og kundeforhold.
Ser også at det skrives at hånd des har slått godt igjennom i helsesektoren. Hva menes med dette? Hvor stor markedsandel har de helsesektoren?
Ut ifra det som står der er det vel kun Europa de har en plan for når det gjelder AntiVir. Sårbehandling på dyr har de derimot US med.
Får jo håpe de legger en plan for US for AntiVir etter hvert nå også.
Mtp. hånddesinfeksjon var det noe om klassifisering som drug eller noe i usa som krever studier eller noe. De går ikke dit først.
Nå har ikke jeg handlet SoftOx pga. salg av hånddesinfeksjon. Men om de nå vinner inngang hos norsk helsevesen og åpner salgskanaler mot Europa så skulle man tro det alene skulle være nok til å øke mcap betraktelig. COVID-bølgen gjør det ikke mindre relevant hva gjelder oppmerksomheten som vil følge.
Dette er ikke bortforklaringer men et perspektiv som snakker ut ifra de konseptene som er dannet som konsensus for adapsjon av innovasjon innenfor forskningsmiløet. Her er det selvfølgelig en rekke faktorer som er relevante, men spesielt fem faktorer skiller seg ut: relativ fordel, kompatabilitet, kompleksitet, prøvbarhet og observerbarhet. Videre viser innlegget til de tre viktigste av disse (relativ fordel, kompatabilitet og kompleksitet), som er annerkjent som de tre viktigste innenfor miljøet av de som forsker på nettopp dette, og forklarer hvordan disse tre faktorene spiller ulikt inn på private kunder og på helsesektoren som kunde. Jeg kommer ikke til å bruke mange minutter på å forklare deg disse begrepene og vise hvordan utarter seg, det er delvis gjort i innlegget. Hvis du vil kalle det en bortforklaring er det helt fair, men det er ihvertfall grunngitt i forskning gjort av de aller skarpeste på adapsjon av innovasjon.
Videre til at du mener at det ikke har slått igjennom i helsesektoren. SoftOx har en helt ny løsning som ikke har vært kjent tidligere. De har skaffet seg en avtale med helse sør-øst, som er en enorm aktør i norge, og vinner etter alle solemerker også hinas-anbudet. Hvis du mener dette ikke er en enorm suksess, etter bare 8-9 måneder på markedet, så får vi bare være enige i å være uenige.
Kan du konkretisere hva slags avtale du mener de har med helsevesenet? Hvilke aktører og hvilket omfang?
Ser forresten på Milas sine hjemmesider:
Vi har testet SoftOx i en sykehus barnehage her i Osloområdet etter gjenåpning med utvidede smittetiltak – med følgende melding fra styreren til sine avdelinger:
Her er mer info om softox, eller det vi har kalt det, «sprit uten sprit». Dette er ufarlig å bruke og kan brukes på både hender og overflater. Siden dette er tryggere å bruke og ikke fører til noen allergiske reaksjoner hos noen av oss, skal vi heller bruke dette enn sprit. Antibac med sprit er faremerket og kan føre til at barn skader seg. Det er en risiko for at barn kan få tak i det og at de kan få en sprut i øynene eller i munnen. Noen barn har også egen flaske med antibac liggende i sekken sin. Tiltak: Avdelingene informerer foreldrene om at de ikke kan ha antibac i barnas sekk. Vi bruker kun SoftOx, som ikke er faremerket og ikke kan gjøre særlig skade, den andre spriten ryddes bort. Det vil alltid være en risiko forbundet ved å bruke sprit.
Desinfeksjonsproduktene vil selge, spørsmålet er bare når offentlig sektor og retail tar innover seg at det finnes et bedre og tryggere alternativ enn det man har måttet bruke inntil nå (alkohol).
Jeg henviser til bestillingen gjort av Helse Sør-Øst, landets største aktør innenfor helse, som ble lagt inn i Juni 2020. Denne er omtalt i Q1 rapporten.
Videre henviser jeg til HINAS anbudet for nye avtaler fra 1.12, som inneholder en egen seksjon for desinfeksjon uten alkohol. Denne har ledelsen uttalt at de er positive til.