Merker jeg bruker for mye tid på dette, så dette blir mitt siste innlegg her. Vi som aksjonærer skjønner selvsagt fordelene ved softox, ettersom vi har satt oss inn i selskapet og selvfølgelig også er partiske.
La oss se på en barnehage som en kunde. Relativ fordel: her må pris vurderes inn, og SoftOx er endel dyrere enn alkohol desinfeksjon. Derfor må egenskapene til SoftOx være like mye bedre som prisen tilsvarer. I offentlige barnehager, som ikke flommer over av penger, betyr det at SoftOx må ha et suverent bedre produkt, i DERES øyne (ikke våre som aksjonærer). Den relative fordelen er videre påvirket av kompleksiteten. Kompleksitet: Barnehagene må forstå hvordan produktet fungerer, hva det går ut på. Dette krever at de enten må sette seg inn i det på egen hånd, eller at de må finne tid til en presentasjon med en av SoftOx sine selgere. De fleste barnehager vil ikke inneha kompetansen til å vurdere SoftOx sitt produkt uten en form for opplæring. Kompatibilitet: Alkohol er standard for desinfeksjon og har vært det i mange år. Det er ingen grunn for alminnelige folk uten medisinsk kompetanse til å velge et nytt produkt fremfor det gode gamle som tross alt er anbefalt av FHI. Dette går imot både normer og praktisering i dag.
Videre kan den interesserte vurdere helsesektoren sin posisjon til disse tre faktorene. Det er også mulig å vurdere det opp mot sårskyll.
Siste liten ting. For de som måtte mene at jeg hausser, er det viktig å se at jeg poengterer at en markedspenetrasjon til private kunder og kunder utenfor helsesektoren vil være svært vanskelig for SoftOx sin hånd des. Dette er selvfølgelig også det største markedet, og det er derfor beklagelig.
Ha en god helg.