Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Største spørsmålet slik jeg ser det er ikke om selskapet lykkes med forskningen (minus inhalatoren som er et langskudd), men hvor fort de evner å penetrere markedet globalt. Her er forbindelsen med det amerikanske forsvarsdepartementet åpenbart et virkelig ess i ermet. Det fine med Softox er at alt henger sammen med alt. Ingrediensene all over er hypoklorsyre og eddiksyre. Som bør kunne bety at ett produkt baner vei for andre. Hvem vet hvilke tungvektere som Softox har inngått avtale med om et par år? En forpliktende avtale med det amerikanske forsvaret alene vil få kursen til å eksplodere.

Øyedråper, øredråper og munnskyll er nye utviklingsløp som man kan forvente at Softox vurderer å begynne på så fort SWIS er i boks eller at de får større økonomiske muskler gjennom en emi eller svært godt salg av AntiVir. Om to år vil inhalatoren sannsynligvis mer eller mindre være klar for godkjenning om den viser seg effektiv.

I best case er oppsiden helt ekstrem. Her snakker vi lett inntekter i milliardklassen. Ikke om to år riktignok, men relativt snarlig. Største spørsmålet er vel om selskapet kan unngå å bli kjøpt opp om 2/3 mål treffer…? Per i dag kontrollerer ledelsen 34% av SoftOx. Som bør garantere at et fiendtlig bud aldri vil lykkes. Men hva Almås & co om to år mener at selskapet bør være verdt med tanke på fremtidig potensial? Null anelse.

9 Likes

Vel… Ingen bombe at denne kom til å falle noe tilbake. Vi avsluttet iaf over 70 og er per def inne i ny range. Neste uke vil vi se om vi holder oss her eller ikke. Volumet som omsettes her over 70 kan bety at vi har fått et nytt gulv (bunn i ny range) som utgangspunkt for videre kursutvikling.

Teknisk ser det egentlig greit ut - veldig kort tid å basere noe som helst på men vi er nå iaf over det punktet hvor det tidligere har snudd (enten opp eller ned eller gap opp/ned). Et meget interessant nivå egentlig. Er det blitt støtte eller er det fortsatt motstand vi tygger på…?

Det er iaf demand etter SOFTOX-aksjen om dagen - så får vi se hva motivene dreier seg om (kjapp gevinst eller akkumulering). Tror mange også valgte å ta gevinst nå som den har hatt fin utvikling på kort tid og det er litt usikre tider. Disse vil mest sannsynlig hoppe på igjen dersom det er overvekt av akkumulering som pågår (tror ikke det vi ser nå er bare trading) og kursen ikke faller helt tilbake til utgangspunktet.

Fortsatt masse rom for å teste MA200 (p.t. ca 62,50) i neste ukene før vi får mer oppdrift men her skjer ting plutselig - enten det er trader- eller nyhetsdrevet. Valgte selv å trekke alle salgsordrer av bordet i dag for jeg har ikke lyst til å bli kastet av i en brå høyresving… :slight_smile:

God helg og lykke til! Exciting times…!

6 Likes

Hpbjorn - takk for dine veloverveide vurderinger/spørsmål. Jeg har også stilt meg de samme spørsmål - og en blir noe usikker når kursen plutselig faller 15 % i løpet av ca 1 t i dag (særlig tatt i betraktning tidligere erfaringer med Softox) - men etter mitt syn virker det som at mønsteret har endret seg i aksjen (mye større interesse), og i likhet med deg tror jeg vi i større grad ser en akkumulering (ikke bare trading). Det kom ikke som en veldig stor overraskelse at vi fikk en korreksjon i dag - og mye av grunnen til at jeg mener mønsteret er endret, at vi har brukt opp (er i en ny range) og at vi har føttene støtte på rundt kr 70-72 skyldes særlig to forhold; 1) det har vært en relativt sett veldig stor omsetning rundt kr 70, hvor vi i går og i dag hadde en volumvektet snitt rundt kr 75. 2) Kursen tok seg noe inn igjen og holdt seg over kr 72,50, som indikerer at støtten i dag holdt.

Jeg er heller ikke overrasket at vi opplevde en korreksjon i dag - men basert på de to ovennevnte punktene er jeg veldig positiv for den neste uken, og jeg anser det (selv uten nye nyheter) for mer sannsynlig at vi passer kr 82,50 (dagens ATH) neste uke enn at vi bryter støtten på rundt kr 70-72.

God helg og lykke til!

2 Likes

Synes prump bør få en pause nå @pdx

2 Likes

Bare inhalatoren alene kan sikkert være verdt flere 1000kr aksjen++ hvis den har effekt på corona og andre luftveisinfeksjoner. Syke tall som bare for å vise potensialet.
Utgangspunktet og et mer realistisk scenario er heller at selskapet bygger sten på sten, selger Antivir på sykehus i Norge og Europa i 2021 og blir en velkjent aktør på sårskyll fra 2022 og etter hvert infeksjonsfjerner. Det tar tid å få etablert distribusjon og eskalert opp salget, men mye tyder på mangedobling av kursen fra dagens nivå innen 2-3 år (selv om de skulle trenge litt påfyll av cash)

1 Like

Flere som tenker i de baner som Softox gjør med gode resultater også der, nesespray vil nok bli endelig løsning mot Covid når vi nå spurter mot Covid-20. Har vanskelig for å tro en vaksine hjelper etter all denne mutasjonen det snakkes om.

Tror vi kan se en velvilje til å gi en god del til støtte til Softox sitt program på inhalering og rask utvikling. Og som vi ser Softox ett hestehode forran med sine studier🙂

8 Likes

Danskene fjerner unntaket for desinfeksjon som her i norge 31.12

Opdateret den 14. august (Frist for at sælge produkterne til detailleddet ændret fra indtil 31. juli 2020 til 31. oktober 2020, og frist for salg til slutbrugere ændres fra 21. september 2020 til 31. december 2020).

4 Likes

Mye vanskelig terminologi her, PT1? Gjelder dette bare for alkoholholdig desinfeksjon? Leser dette som positivt for aksjen, stemmer det?

Dichesbuen AS er ny aksjonær på aksjonærlisten - 22 største med nesten 50 000 aksjer. Eies av bergenseren Atle Sandvik Pettersen;

2 Likes

Atle Sandvik Pettersen, alias ASP, har jeg etterhvert forstått er en trader mange som var i Funcom har et særdeles anstrengt forhold til. Ingen tvil om at han sto for mye mer av omsetningen forrige uke enn det antallet han nå har.

Poenget må vel være å ikke bli en lemmen i fremtidige ‘pump and dump’ eller ‘poop and scoop’ regissert av denne typen.

2 Likes

Han sto nok for deler av, eller hele, pump’n’dumpen forrige uke.

Så kan man «angre» på at man ikke solgte på 82 og kjøpte seg inn på 68, eller man kan innse at det kommer til å være svingninger i denne aksjen, og sånn vil det nok bare være. Og treffe topp og bunn sånn er fryktelig mye enklere å gjøre i ettertid… :sweat_smile:

Synes denne pumpen lignet veldig på den vi hadde i PCIB fra ca. 30-50-40 i april (?) på en patentmelding. Da gikk også kursen nesten helt 50 på formiddagen tredje dagen, før den falt helt tilbake til 38. Men den stabiliserte seg deretter fort rundt og over 40kr.

I Soft fikk vi en pump fra under 60 til over 80 og tilbake til rett under 70 på det laveste. Kan vi da håpe at vi finner roen et sted rett over 70kr her? :ok_hand:

Uansett, så må man bare fokusere på det langsiktige her: SoftOx har en teknologi som verden har behov for. Så får vi bare se hvor lang tid det tar før flere får opp øynene for selskapet. :muscle:

6 Likes

Håpet var kanskje noen som var mer langsiktig enn som så men opp er opp og uansett er halve november gått med denne uken og vi bør få ett snarlig svar på Hinas snart samt oppstart siste studie SWIS sårskyll. Sitter helt rolig i båten og lar dere andre leke :innocent:

4 Likes

Ikke noe gøy å leke lengre

Nå vet alle at ASP herjer i Softox. Da blir det lettere å ikke la seg affisere

6 Likes

Man må være forberedt på at posisjonen en sitter med i Softox vil kunne svinge voldsomt i verdi.

2 Likes

Er man long i soft, vil det jo ikke bety noe om asp herjer midlertidig? eller?

Virker som mange som er long bryr seg for mye om kursen kortsiktig.

5 Likes

Husker bare en erfaring fra et annet selskap man prøvde å være long i og hvor han herjet…Var ikke akkurat en fin reise.

3 Likes

Du må ikke glemme at mange i soft, som meg selv, er relativt nye på børs. Det er derfor litt ekstra vanskelig å se at investisjonen din går ned med 40-60 % når du ikke har erfaring med at det går opp igjen. Er jo heller ikke alltid det skjer. Jeg er long, men følger alikevel med. Spennede å se hvordan enkelte klarer å drive kursen slik vi har sett nå.

1 Like

Enn så lenge ser det ut til at det ble med en gjesteopptreden fra vedkommende (og at han har funnet annet å leke med fremover). Om kursen får konsolidere rundt 70 er jo det ubetinget positivt.

2 Likes

Tja.

Det du sier her er at man totalt skal slutte å praktisere stop loss, og det vil i samme drag bety at man gir slipp på et av de viktigste risk management verktøyene som finnes.

Jeg håper Euronext sin market watch policy er langt strengere enn gamle Oslo Børs sin var.

5 Likes