Hpbjorn - takk for dine veloverveide vurderinger/spørsmål. Jeg har også stilt meg de samme spørsmål - og en blir noe usikker når kursen plutselig faller 15 % i løpet av ca 1 t i dag (særlig tatt i betraktning tidligere erfaringer med Softox) - men etter mitt syn virker det som at mønsteret har endret seg i aksjen (mye større interesse), og i likhet med deg tror jeg vi i større grad ser en akkumulering (ikke bare trading). Det kom ikke som en veldig stor overraskelse at vi fikk en korreksjon i dag - og mye av grunnen til at jeg mener mønsteret er endret, at vi har brukt opp (er i en ny range) og at vi har føttene støtte på rundt kr 70-72 skyldes særlig to forhold; 1) det har vært en relativt sett veldig stor omsetning rundt kr 70, hvor vi i går og i dag hadde en volumvektet snitt rundt kr 75. 2) Kursen tok seg noe inn igjen og holdt seg over kr 72,50, som indikerer at støtten i dag holdt.
Jeg er heller ikke overrasket at vi opplevde en korreksjon i dag - men basert på de to ovennevnte punktene er jeg veldig positiv for den neste uken, og jeg anser det (selv uten nye nyheter) for mer sannsynlig at vi passer kr 82,50 (dagens ATH) neste uke enn at vi bryter støtten på rundt kr 70-72.
God helg og lykke til!