Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det er nok mange som gir uttrykk for at en er langsiktig, men som tydeligvis ikke er det… En må huske på at topp 50 har vært veldig stabil, hvorledes det dermed er relativt få aksjer tilgjengelig og en opplever store svingninger. Videre er det nok veldig mange som ikke har lagt en klar plan for sine investeringer og som lar seg påvirke av “støyen”. Det er kommet flere positive børsmeldinger den siste tiden - og etter mitt syn viser ledelsen en større grad av profesjonalitet den siste tiden (særlig relatert til kommunikasjonen). Dersom en ikke valgte å selge når kursen var over kr 80 i forrige uke, hva har endret seg ift det fundamentale i selskapet de siste dagene som tilsier at en nå skal selge til kr 69…?

3 Likes

Det som irriterer mange mest er nok at de ser de kunne solgt på torsdag og langt lavere inngang i dag, det som er bra at dette vet man ikke, ei heller når meldinger kommer. Plutselig sitter man med skjegget i postkassa. Softox er og blir en langsiktig case helt i startgropa der mange langsiktige mest sannsynlig blir godt belønt for sin langsiktighet…Forholder med til hva forskningsresultatene viser og ikke annet, kurs opp/ned er jeg likegyldig til pr. dags dato.

1 Like

Gikk et par månedslønner tapt på å legge alt til salgs på 79 heller enn 78 på torsdag, men sånn går det når man ikke har trader i blodet og i tillegg er litt for grådig;p

Danske myndigheter har et enormt problem mtp mutert coronavirus. Dette er også vist seg 5 andre plasser i verden, og disse «plassene» er der man tester for muteringer noe som koster mye og det behøves svært avanserte medisinske apparater.

Jeg har følgende spørsmål(ref https://m.youtube.com/watch?v=UfkMywgDEdY )

1. Danmark har et problem mtp mutert virus. 12 tilfeller ble testet positivt i september. Danmark tar dette meget alvorlig og avliver 27mill mink?
    Danmarks statsepid har uttrykt sin bekymring og WHO mtp at dagens vaksiner ikke vil kunne ta det nye viruset.

2. Mtp at det er svært få land som tester for dette, hvor mange andre plasser har viruset mutert?

3. Sannsynligheten for en vaksine som beskytter mot ingenting er stor.

4. 4 av de 12 smittede tilfellene av mutert virus hadde ikke vært i kontakt med mink, dvs menneske til menneske smitte. Dette var i september og fortsatt flyr dansker ut og inn av landet.
    Hvor mange er EGENTLIG smittet da ingen blir testet for dette?

5. Virker da som softox inhalator, som nettop blir testet i Danmark kan bli en utvei når inhalatoren skal virke som alle typer bakterier, virus etc?

3 Likes

nå har eg ikke mye aksjer, men en annen trader er helt uvensentlig for aksjen slik eg ser det, kun støy.

Er jo ingen som kan nekte deg å kjøpe aksjer for så å selge dem på den måten som man finner mest hensiktsmessig. Er ikke kjøperen sin feil at FOMO-tradere hiver seg på når de ser kjøpspress i en aksje

2 Likes

Om du kun har en konto i sving, sure. Det er helt logisk. Så lenge det blir håndhevet på den måten, så har jeg få protester.

Men skal innrømme at det er litt merkelig at man ikke ser spor av store transaksjoner på aksjonær listen

Han må gjerne være short den dagen de melder om HINAS-kontrakt, EU-godkjenning og nye salg etc. Tror det blir dyr erfaring for han.

Om å gjør å selge billigst mulig i dag?
Forstår nada av softox aksjonærer

Kanskje påvirket av nyheten om Covid-vaksine? Folk er inne kortsiktig pga håndrens og håp vedr inhalatorstudiet?

Faller mye på veldig lavt volum. Jeg kjøper… Covid forsvinner ikke med det første, og alle produktene i produktporteføljen har et ekstremt potensialet Covid eller ei…

4 Likes

Håndrens vil vel være i mange år fremover.

Softox har mye mer en som omhandler covid19

1 Like

Hadde kanske kunnat vänta til 56.5 ändå :smirk:

Pust helt rolig, noen av oss ihuga Softoxére er mer langsiktig og selger ikke :slight_smile:

Inhalasjonsstudiet er virkelig ikke covid-19 avhengig. Der snakker man russiske prosenter om den lykkes, med eller uten pandemi. Håper vi får flest mulig av håndrens-skallene på hodet ut av aksjen.

8 Likes

Here we go again…er det mulig

2 Likes

…og det tror jeg er veldig lurt i en aksje som dette. Noe dagen i dag viser.

4 Likes

Tja, hvis den plutselig faller tilbake til 55 og trader videre der igjen var jo de som hadde stoploss på 68 rett så smarte.

Vanskelig å si før man har fasiten :slight_smile:

3 Likes

Om man var “smart” og solgte på SL i dag, fremfor på f.eks. 75 på fredag, så er det fordi man tror på TA og at man kan slå markedet med dette som verktøy. Det gjør ikke jeg, og nå er det uansett tydelig at det har kommet inn aktør som både knekker alle de små linjalene i filler og utnytter andres SL.