Forstår ikke helt hva dere snakker om. Holder den seg på nivået vi er nå er det ingen “linjaler som knekker” og “tradere som styrer slik de vil”. Jeg hadde selv salgsordrer på 79,50, 81,50 og 84.50 fordi jeg anså dette som interessante nivåer for en teknisk utgang (kortsiktig). Disse avbrøt jeg fordi samme øvelsen rundt 68-70 forsåvidt stemte bra men dårlig håndverk ga meg bare 1.50kr i “fortjeneste” på kursen. Dvs. jeg anså risikoen for å lykkes som liten og bli sittende feil ved en evt. plutselig melding el.l. Sett i ettertid burde jeg bare fulgt planen og lastet opp idag (på MA200) - som er ett av scenariene iaf jeg har beskrevet tidligere.
Holder den seg over ca. 62.50-63.00 idag og generelt over MA200 de neste dagene vil det i seg selv være et sterkt signal om at vi får stigende kurser fremover.
EDIT: Forrige spike opp (sept.) etablerte oss over MA50 så får vi se om denne spiken vi akkurat har hatt klarer å etablere oss over både MA100 og MA200. Den utålmodige investoren i meg (traderen) håper det men den tålmodige tåler at vi “kun” tar MA100 denne gangen og MA200 i neste runde…
Jeg mener dette er en kjøpsdag!