Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ja dette er 100% sant. Trøbbelet er at det fratar mulighten til å egentlig vite hvor bullish markedet er eller ikke er på aksjen.

Så man må jo da i tilfelle gjøre som du sier å bare legge aksjen i bunnen av skuffen og glemme den. For de som trives med den formen for investering, så er det selvsagt helt ok. Enhver må finne sin stil.

Forstår ikke helt hva dere snakker om. Holder den seg på nivået vi er nå er det ingen “linjaler som knekker” og “tradere som styrer slik de vil”. Jeg hadde selv salgsordrer på 79,50, 81,50 og 84.50 fordi jeg anså dette som interessante nivåer for en teknisk utgang (kortsiktig). Disse avbrøt jeg fordi samme øvelsen rundt 68-70 forsåvidt stemte bra men dårlig håndverk ga meg bare 1.50kr i “fortjeneste” på kursen. Dvs. jeg anså risikoen for å lykkes som liten og bli sittende feil ved en evt. plutselig melding el.l. Sett i ettertid burde jeg bare fulgt planen og lastet opp idag (på MA200) - som er ett av scenariene iaf jeg har beskrevet tidligere.

Holder den seg over ca. 62.50-63.00 idag og generelt over MA200 de neste dagene vil det i seg selv være et sterkt signal om at vi får stigende kurser fremover.

EDIT: Forrige spike opp (sept.) etablerte oss over MA50 så får vi se om denne spiken vi akkurat har hatt klarer å etablere oss over både MA100 og MA200. Den utålmodige investoren i meg (traderen) håper det men den tålmodige tåler at vi “kun” tar MA100 denne gangen og MA200 i neste runde…

Jeg mener dette er en kjøpsdag!

6 Likes

Jeg mener ingen ting om det tekniske bildet i denne aksjen (eller noen andre for den saks skyld), og det var heller ikke meningen å skape en diskusjon om TA i seg selv, for det er det visst en egen tråd for. Mitt poeng var bare at jeg tror at å bruke SL gir deg en falsk trygghet i en aksje som dette - særlig nå! Og at det på lang sikt bare gjør deg fattigere enn om du ikke bruker det. Var kanskje ment til de som ikke har vært i markedet i mange år…

3 Likes

Kjøper litt til nå

1 Like

Men grunnen til fallet er vel ene og alene grunnet en person, som er inne å fucker med aksjen? Det var vel han alene som fikk den til å gå over 80? Så da er del vel naturlig at den falller tilbake hvor han startet handelen sin

Edit:

Ser jo at fallet skyldes vaksinenyheter. Der ser man jo at det finnes retail der ute som har handlet SoftOx pga. pandemien og som selger fordi man tilsynelatende får en vaksine i 2021. Vel og bra.

Selskapet gjerne kunne spart seg å koble inhalasjonsstudiet sitt opp mot pandemien i det hele tatt. Potensialet på den enkeltdimensjonen er uforandret, da luftveisinfeksjoner og resistens eksisterer helt uavhengig av kinaviruset. Det er sågar mye større trusler mot folkehelsen enn viruset.

Hva gjelder desinfeksjon, så er jo håpet til selskapet at de skal bli preferert over alkohol. Også dette er uavhengig av pandemi. Og til slutt hva gjelder sårbehandling / biofilm, så er dette også noe som faller helt på siden av viruset jeg og sikkert flere andre er mektig lei av.

Sagt på norsk:

En mulig overreaksjon og kjøpsmulighet. På dette nivået har kursutviklingen vært (tilnærmet) null siden man har fått inhalasjons-resultatene fra gris, godkjent fast-track inhalasjon, oppstart SWIX og tilskudd fra det amerikanske forsvaret (biofilm).

12 Likes

Litt av en jo-jo aksje dette. Ikke langt unna den vanlige 56-57 igjen her.

Softox rykker stadig nærmere en avklaring om Hinas og EU-godkjenning. Jeg fikk fyllt på litt på 63kr i dag som jeg tror får fin avkastning frem til desember.

Kanskje vi kan spekulere litt i tidslinjen for FDA-godkjenning og (siden de skrev i forrige Q-rapport at de vurderte det):

“Generally, 510(k) applicants can expect submission acceptance review decisions within 15 calendar days; substantive review decisions within 60 days; and final decisions within 90 days. Applicants with outstanding review issues will be notified within 100 days.

2 Likes

For hvilket produkt?

FDA skyver på behandling av nye 501 (k) søknader som et resultat av Covid-19 situasjonen.

1 Like

Dette gjelder SWIS (sårrens/sårskyll). Selskapet hadde møte med FDA i juni.

Fra side 6 i halvårsrapporten som finnes som vedlegg til denne meldingen: https://newsweb.oslobors.no/message/514587

SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS):
The development of SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS), the company’s first wound
irrigation solution, has seen good progress. The clinical study (SWIS-02) which is to confirm
the results of the first pilot study (SWIS-01), has been approved by the Danish Medicines
Agency. The study can therefore be commenced as soon as it has been cleared by the Danish
Research Ethics Committees (VEK). This is expected to take place in October 2020. The study
will be performed at the recognised wound treatment centre at Bispebjerg University Hospital
in Copenhagen.
In parallel with the completion of the clinical study, the company’s quality system is being
developed to satisfy the requirements for CE marking.

The company has furthermore investigated the possibility of an optimal approach to entering
the US market. After a so-called ‘pre-submission’ meeting with the Food and Drug
Administration (FDA) in June 2020, it seems possible to use a ‘510(k) clearance’ for SWIS in
the US market. This will be strategically assessed against the option of launching a product
with a documented medical effect.

9 Likes

Blir litt kontinuerlig positivt overrasket over hvor raske (relativt sett) disse kliniske løpene er.

6 Likes

Skjønner hva du mener, man er liksom vant til at utviklingsløp tar åresvis, men her går det ganske så kjapt! :clap:

6 Likes

Har kjøpt aksjer helt til randen. Sitter med godt over 70% av all egenkapital jeg har i selskapet. Dette av den enkle grunn at jeg føler den her kan gjøre meg virkelig rik. Ser på oppsiden som uendelig og nedsiden som liten. Så får vi se om det går veien. Det verste er at jeg føler meg relativt trygg selv med slike dager som vi hadde i dag. Kanskje jeg bare er dum? Er vel ikke alene om å føle at caset er for godt til å være sant.

4 Likes

Hpbjorn - tenkt mye av det samme som deg, og hadde basert på det tekniske bilde trodd at vi hadde en relativt god støtte mellom kr 68-72 (og at vi i denne omgang ikke skulle ned til MA200). Nå endte vi på kr 64 og vært ned å testet nivået 62-63 - klarer ikke å forstå hva som skal tilsi at kursen skal videre ned, i tillegg er det flere nyheter vi venter på…

1 Like

Ifølge Finansavisen skyldes nedgangen utsiktene til at det nå kommer en vaksine ganske snart, og da antar jeg at markedet tolker det dithen at det vil bli mindre behov for desinfiseringsmiddel. Men SoftOx er jo så mye mer en desinfiseringsmiddel. Det kan det imidlertid som om markedet ikke har fått med seg.

3 Likes

Hadde absolutt ikke vært så dumt om hypingen rundt vaksine kunne fungert som en destillator, som rensket vekk alle som fortsatt har fokuset låst fast på desinfeksjonsdelen av selskapet. Tar lett en kortvarig dipp i kursen om man sitter igjen med en aksjonærbase som evner å se skogen for bare trær.

4 Likes

Jeg tolker personlig dagens nedgang som at mange ble desillusjonert av dumpen til ASP, og så overrumplet av salgspresset etter vaksinenyheten og derfor kastet kortene i panikk.

Jeg kjøpte meg inn igjen på det jeg anser som en massiv overreaksjon og har forventninger om en reversal og opp mot 70 igjen. Om nyhetene man venter på tikker inn så ser man fort enda lenger opp.

Og om man skulle være bekymret for Safedes og Antivir og adopsjonen av det rundt om: Denne pandemien er ikke over enda, det ser man på de danske mutasjonene. Disse oppstår ikke bare der, men over hele verden.

Jeg kaller det kjøpsmulighet og kjøpte både BergenBio og SoftOx i dag.

7 Likes

Det kan være at det også delvis er straffen for de opportunistiske overskriftene på nyhetene om innhalasjonsstudiet. Jeg tenker da på de mildt sagt overdrivende “possible breakthrough in the fight against COVID-19”, når dette jo mest sannsynlig vil komme på markedet lenge etter at denne pandemien har blåst over uansett (også før dagens nyhet), og det vil være mer sannsynlig at denne behandlingen evt. finner sitt marked i helt andre luftveisinfeksjoner.

2 Likes