Hvis det sitter mange som deg og venter på HINAS-anbudet de neste par dagene, så kanskje. Husk at anbud gjerne har tidsfrist på mellom 21 og 15 dager. Slik sett så kan det hende anbudsprosessen er i rute også.
Det er absolutt muligheter for at jeg tar feil i denne saken, vi får bare se hva som skjer.
Da er eposter sendt både selskapet og HINAS - så får vi klarhet i det.
Alle som vil skal ha samme informasjon og tilgang til anbudsdokumentene samtidig via doffin. Der skal vi også finne tilbudsfristen hvis det er den du sikter til, men den er ikke kjent før konkurransen lyses ut.
Avtalen gjelder levering av hygiene- og pasientpleieprodukter, og er delt inn i fire hovedgrupper fordelt på 30 deltilbud.
Hovedgruppe 1 gjelder fra 1. juni 2020 til 31. mai 2022.
Hovedgruppe 2-4 gjelder fra 1. september 2016 til 31. august 2020. Noen avtaler er forlenget til 01.12.2020.
Desinfeksjon går under hovedgruppe 4, og er en av avtalene som er forlenget til 1. desember. Om det påvirker utlysningsløpet, frister og så videre vet vi jo ikke helt enda.
Det har vært kjent informasjon at anbudet ikke har ligget ute på Doffin (hvis man har fulgt med, riktignok).
Det er jo én av grunnene til at det også er litt påfallende at ikke anbudet er utlyst ennå… For meg så virker det som at det blir ytterligere forsinkelser/utsettelser her.
Helt enig i at det er kjent at det ikke ligger på Doffinn, men så er spørsmålet om det MÅ ligge der. Hvis det MÅ ligge der, så tar dette lenger tid enn det JEG trodde.
Men skal ikke lage mer drama enn nødvendig her altså
Det er jo absolutt en mulighet for det. Det har jeg vært innforstått med, og trodde andre var også. Så gjenstår det å se om det var klokt å selge på “oppdagelsen” eller ei - hvem vet.
Edit:
Jeg jobber tidvis med offentlige anbud i min jobb. Sendte senest ut et anbud 29. oktober, med frist satt 13. november - 15 dager.
Edit 2:
Har gravet enda videre her, og når det benyttes “veiledende” kunngjøring i en åpen anbudskonkurranse slik HINAS har gjort med sine nasjonale avtaler, så settes fristene gjerne til 15 dager.
Slik sett er det fortsatt noen dager igjen til anbudet “forventes” som sådan - eller, sagt på en annen måte, det er fortsatt 5 dager igjen inntil kunngjøringen skal gå ut for å overholde fristen på 15 dager.
Forventer du at anbudet kommer ut 15 dager før ny avtale skal tre ikraft? De trenger tid til evaluering, og kunngjøring av vinner. Så er det vel en klagefrist etter det som forhindrer kontraktsinngåelse.
Vanlig prosedyre er at anbudsprosessen erferdig i god tid før ny kontrakt skal få virkning.
Enig at det fremstår veldig tight. Men selv i den veiledende kunngjøringen fra i vår/sommer står det:
Estimert dato for publisering av kunngjøring av konkurranse: 30/10.2020
Selv om den hadde gått ut for 10 dager siden (mindre enn 14 dager forsinkelse i det offentlige er lik ingenting), så ville man fortsatt ikke hatt tilstrekkelig rom til evaluering (1 uke), karenstid (minimum 10 dager), eventuelle klager m.m. innen 1. desember.
Dette er de jo garantert innforstått med selv. Så hvordan dette funker i detalj for HINAS vet jeg ikke. Men nå er spørsmål sendt til de som vet med sikkerhet.
Når det er sagt er det helt likegyldig for meg om ny avtaleinngåelse utsettes med en uke, eller en måned for den saks skyld. Men kjekt å finne ut av, da.
Dette er mine tanker også. Avtalen vil løpe fra 2021-22 med mulighet for forlengelse til 2024. Lever fint med om kursen dupper litt dersom det ender med en kortvarig utsettelse. Hadde selvsagt sikret meg om det var skrevet i stein og man samtidig visste at heller ikke EU-godkjenningen kommer på en stund, men slike fremsynte evner innehar hvert fall ikke jeg. Viktigste er hva kursen er etter endt trigger og hva avtalen vil bety på sikt (selv om den også kan ryke), ikke hva som kan komme til å skje før den tid.
Setter dog pris på alt som blir belyst
Jepp, blir interessant å høre hva de sier.
Målt opp mot andre ting, så veier jeg det for eksempel (mye) tyngre at insidere fortsetter å øke.
Definitivt. Og Kristian Almås har nå økt med 50 000 aksjer siden juli. Som er ganske ekstremt for en som uansett hadde aksjer for en formue og som ville blitt milliardær med fullklaff selv med beholdningen før de seneste kjøpene. Sier rimelig mye om troen på fremtiden.
Noe ligger ute på Mercell…
Kanskje ett smutthull for å få inn SWIS?
Nja, disse er jeg kjent med - og gjelder kun Helse Vest, mao. ikke en del av av HINAS sin nasjonale anskaffelse (så vidt jeg kan forstå).
Ikke vet jeg heller, men den har tydeligvis gått sin gang og ikke satt til “utsatt” som enkelte har blitt gjort med. Uansett ikke så viktig. Det som er bedre er at det kan se ut som om det finnes en dør for SWIS som kan bety mer.
Stadig kjøpespress her! Fint å se etter det irrasjonelle nedsalget pga vaksinenyheten. Spennende triggere i kø i månedene fremover
Det må vi kunne håpe på
Sniker seg opp på syltynt volum
SNART EN MILLION OMSATT
ja forum det er en komplett setning