Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Gleder meg til me får volum av typen omsatt i Nel og Quantafuel :wink:

:sunglasses:

16 Likes

Bare å få vist denne på kinoene… eh, vent… :wink:

1 Like

Hvor er den fra?

Så den dukket opp under EffectDes-produktene her:

Kikket litt rundt i ulike nettbutikker, og det er ikke noe i veien med prisingen. Faktisk ser det ut til at SoftOx legger seg likt eller litt under konkurrentene når det blir snakk om litt volum / pakkepris.

6 Likes

Synes det virker som de gjør mye rett nå, kan ikke forstå noe annet enn at det må begynne å drysse inn litt salg

1 Like

Kan bli den nye ostehøvelen eller bindersen det her! :smile:

Noen som har en liten triggerliste i SoftOx?

2 Likes

Det selges nok litt volum gjennom Milas og Røde Kors sine nettbutikker.

Samtidig blir fokus på inntekter og salg av desinfeksjon nesten en digresjon sammenlignet med de kliniske løpene i sårbehandling og/eller inhalasjon. Det er her man finner potensial på steroider.

Salget av desinfeksjon vil (trolig) øke gradvis. Men det vil ta mer eller mindre lang tid ettersom det er avhengige av trege byråkratiske prosesser (herunder forventede utsettelser, endring av veiledere, oppdaterte standarder), samt at produktet må vinne gjennom bevisstheten til forbrukerne som per i dag ikke vet at det finnes et bedre, alkoholfritt alternativ.

Edit:

Ser på Milas (største leverandør til norske barnehager og skoler) sin nettbutikk at det med kun ett unntak (Dax 1 liter) er AntiVir man får tak i til hånddesinfeksjon. På overflatedesinfeksjon er det kun Blåtind som er alternativet. Hvis ikke jeg tar feil, så var det et bredere utvalg før.

Når man videre leser følgende (postet tidligere) under produktbeskrivelsen lover det godt:

Vi har testet SoftOx i en sykehus barnehage her i Osloområdet etter gjenåpning med utvidede smittetiltak – med følgende melding fra styreren til sine avdelinger:

Her er mer info om softox, eller det vi har kalt det, «sprit uten sprit». Dette er ufarlig å bruke og kan brukes på både hender og overflater. Siden dette er tryggere å bruke og ikke fører til noen allergiske reaksjoner hos noen av oss, skal vi heller bruke dette enn sprit. Antibac med sprit er faremerket og kan føre til at barn skader seg. Det er en risiko for at barn kan få tak i det og at de kan få en sprut i øynene eller i munnen. Noen barn har også egen flaske med antibac liggende i sekken sin. Tiltak: Avdelingene informerer foreldrene om at de ikke kan ha antibac i barnas sekk. Vi bruker kun SoftOx, som ikke er faremerket og ikke kan gjøre særlig skade, den andre spriten ryddes bort. Det vil alltid være en risiko forbundet ved å bruke sprit.

9 Likes

Blir faktisk litt interessant å se om de fortsetter med den Dax`en der eller om det bare er utsalg av resterende beholdning. Dax Alkofri (safedes) er forøvrig klar: https://www.kiiltoclean.se/produkter/desinfektion/handdesinfektion/flytande-handdesinfektion/dax-alkofri-handdesinfektion

Angående levering til barnehager i hovedstaden får de sprit gratis levert fra kommunen nå under pandemien.
Kilden er daglig leder for 2 private barnehager.

1 Like

Som nevnt tidligere - det er en helt annet utgave av Softox/ledelsen denne høsten sammenlignet med før sommer ( mer profesjonelt). Mye bedre presentasjon på Q2 (sml med Q1) og børsmeldingene viser at en har holdt det som ble sagt på Q2. Samtidig ser vi at både topper og bunner blir høyere - og det tekniske bilde ser bra ut!

5 Likes

Da er eposter sendt både selskapet og HINAS - så får vi klarhet i det.

Har du fått bekreftet om anbudet er publisert eller ikke?

Ikke hørt tilbake fra noen enda - kunngjøringen er ikke publisert, det vet vi jo allerede.

1 Like

Om jeg ikke er helt på jordet så skulle vel Softox utvikle sin egen dispenser. Etter hva jeg husker skulle den vært ferdig nå i høst. Stemmer det?

Ikke som jeg har fått med meg. Flere nettbutikker selger riktignok «pakker» med desinfeksjon og dispensere, for eksempel:

Ser ikke noen særlig stor oppside for at SoftOx skal produsere egne dispensere.

1 Like

Husker det ble nevnt av Almås at de skulle sette opp “egne” dispensere ved siden av andre på sykehus men ikke at de skulle utvikle noen selv.

Jeg regner med det kommer en snarlig melding om at Swis er startet og første pasient er innrullert.
Hadde vært bra hvis de ga et estimat når studiet er ferdig slik nye investorer kan begynne å regne på millioninntektene fra det markedet

2 Likes

Og da var @capaz tilbake på SoftOx-toget… :crazy_face:
Har dog redusert posisjonen min noe så jeg ikke blir så skvetten fremover… :joy:

6 Likes

Velkommen tilbake:) Sitter rolig og ser omsetningen er mindre enn min portefølje i skrivende stund :innocent:

1 Like

Kom igjen da softox. Kom med en melding, la det skje noe🤓