Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Har vært der selv. Min første aksje for noen år tilbake var targovax etter gjentatte tips fra en kamerat. Læringskurven ble bratt i den medisinske verden etter det :stuck_out_tongue:

Og når det er sagt, så er det i alle fall for mitt vedkommende slik at jo mer jeg leser jo mer skjønner jeg at jeg ikke forstår haha

2 Likes

Tenker det er snakk om denne:

Dette er ikke relevant til Safedes virkning mot virus, bakterier osv (https://newsweb.oslobors.no/message/497873 ).

side 16:

fokus i det kortsiktige bildet: produksjon, volum, distribusjon. Få logistikken oppe å gå, greit å ha kiiltoclean (antibac) med på laget.

In partnership with Kiiltoclean (Antibac), market leader in the region (est. >50% market share), SoftOx will distribute its hand disinfection products to Nordics/Baltics in addition to seeking strong strategic partnerships for entry in the rest of Europe and the US.

6 Likes

"Hånddesinfeksjonsmidler på markedet har varierende egenskaper med hensyn på effektivitet mot mikroorganismer. Det norske firmaet Soft-Ox Solutions er i ferd med å sende ut på markedet et hånddesinfeksjonsmiddel som er fullstendig virucidalt, som det heter. Det betyr at det er effektivt mot alle typer virus, også i prinsippet virus som ennå ikke er kjent.

En av de tingene som skiller dette produktet fra tilsvarende midler på markedet, er at det ikke inneholder alkohol, som for mange er en bruksmessig utfordring.

  • Vi har utviklet en teknologi basert på en sterkt oksyderende substans, som også finnes i kroppen og som kroppen bruker for å drepe mikrober, forklarer medisinsk direktør i Soft-Ox, Glenn Gundersen.

  • Det er jo ikke slik at dette produktet kan nedkjempe en hel pandemi, da et slikt virus overføres på mange måter, men produktet bekjemper viruset og vil effektivt redusere kontaktsmitte gjennom at det bidrar til god håndhygiene, legger han til.

Produktet vil bli produsert i samarbeid med Antibac, og vi bli solgt under samme navn, men med følgende tilleggsmerking på flaskene: «Powered by SafeDes»."

3 Likes

Ser at Antibac er eid av det private finske selskapet Kiilto Family Group. De har 1000 ansatte og omsetter for milliarder. De har også sitt eget venturfond. Er det ikke veldig sannsynlig at disse havner på eiersiden? Enten i en emisjon nå, eller at de sluker hele selskapet på et tidspunkt?

https://www.kiilto.com/en/

3 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/500146

Første salg og leveranse til vår nordiske distributør Kiiltoclean/ Antibac finner sted i dag.
Første leveranse av selskapets hånddesinfeksjonsmiddel finner sted i dag. Produktet markedsføres og selges som en del av KiiltoClean (tidl Antibac) sin produktportefølje. Navnet er Antibac Alkoholfri Hånddesinfeksjon «Powered by SafeDes».

SoftOx Solutions AS har pr i dag etablert en produksjonskapasitet på inntil 5.000 flasker per dag. Den forventes å øke til 15.000 innen relativt kort tid. Innen utgangen av mai 2020 vil selskapet ha etablert en produksjonskapasitet på inntil 45.000 flasker per dag.

Selskapet har et eget team som jobber kontinuerlig med å finne emballasje, slik at man utnytter kapasiteten.

1 Like

45 000 flasker, som er 9 ganger mer enn den opprinnelige planen som fikk Arctic til å sette et kursmål på kr 100. Det er ganske så spinnvilt!

6 Likes

Nice!

Ikke minst at det selges under Antibac merkevaren er stort.

2 Likes

ja dette var jeg ikke klar over:
Produktet vil bli produsert i samarbeid med Antibac, og vi bli solgt under samme navn, men med følgende tilleggsmerking på flaskene: «Powered by SafeDes»."

Som gjør at jeg tenker at dette veldig fort blir noe mer enn en distribusjonsavtale med finnene.

Potensielt 10.8 mill kr i inntekter per uke mot slutten av mai lar seg høre :ok_hand:

2 Likes

Faderen jeg er fullastet. Skulle hatt mer til denne kursen per nå. Kan ikke skjønne annet enn at denne begynner å stige mere snart.

Du har to hovedrisikoer i det kortsiktige:

  1. Oslo Børs sell the news
  2. Jeg mener selskapet er idioter hvis de ikke henter penger på denne hypen.

Heldigvis kunne ikke det kortsiktige brydd meg mindre i akkurat dette selskapet. Et fantastisk potensial på sikt når man vet at det ligger minst like mye penger å tjene i sårrenseproduktet, som delvis blir lansert til sommeren.

2 Likes

Ja de kan jo fort ende opp med å tjene så mye på hånddesinfisering frem til sommeren som de hadde guidet å tjene de 2-3 neste årene

3 Likes

45st ägare på AVA. Upp 10st på en vecka. Okända grejer detta :slight_smile:

2 Likes

Hva skjer når vaksinen kommer og folk går tilbake til vanlig bruk? Da blir markedet brått ekstremt mye mindre enn nå.

Samtidigt har garanterat tvätta händer rutinen nog blivit betydligt större nu och i fortsättningen.

Ingen vet når en vaksine kommer - og det er minst 1,5 år frem i tid. Videre vil Safedes ha anledning til å utkonkurrere klassisk “antibac” da den 1) er mer effektiv og 2) er mer skånsom mot hender.

Det vi er vitne til nå er en flying start. Selvsagt vil etterspørselen etter hånddesinfeksjon gå ned etter krisen, men da vil og spritfabrikker returnere til å produsere sine orginale varer. Desafe og softox er kommet for å bli - spørsmålet er bare hvor fort de får markedsandeler av betydelig karakter.

2 Likes

Irrelevant av to grunner.

  1. SafeDes har overlegne egenskaper sammenlignet med alkoholbasert desinfeksjonsmidler. Som vil si at produktet har alle muligheter til å få full innpass hos helsevesenet, skoler, barnehager, offshore, fly (ikke brannfarlig), cruiseskip etc etc. Også privatmarkedet vil åpenbart foretrekke et produkt som ikke tørker ut hendene, som ikke forårsaker eksem og som har full effekt også mot norovirus. I tillegg vil våre vaner etter ett år med daglig bruk av hånddesinfeksjonsmiddel sørge for at bruken forblir høyere enn pre-Corona.

  2. Innen den tid vil Softox ha lansert sårrenseproduktet beregnet på dyr, som har et inntjeningspotensial som er minst like høyt som desinfeksjonsmiddelet. I tillegg vil produktet beregnet på mennesker også nærme seg klar for kommersialisering.

Skulle forskningsprosjektet i København, hvor man sjekker om Softox sin unike blanding kan inhaleres og ta knekken på virus og andre uhumskheter innvortes, vil dette være en verdenssensasjon hvor ikke en gang fantasien vil kunne strekke til for å skjønne hvor mye et slikt gjennombrudd vil være verdt i kroner.

Point being; Softox er virkelig alt annet enn en døgnflue.

6 Likes