Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Begynner å bli riktig så pent dette chartet, merk lavt volum da.

5 Likes

Sett ut som det har vært mye handler på 1-2 aksjer som ser ut til å presse kursen oppover? Litt dodgy?

3 Likes

Ennå ikke hørt noe?

Som ny aksjonær spør jeg bare noen dumme spørsmål/ren spekulasjon:

Ser at avtalen løper til 1.12.2020. Kan det være at de bare forlenger avtalen inntil videre (av ukjente årsaker) siden vi ikke har sett noe anbud?

Alle bestillinger fra enkeltavdelinger fra KiiltoClean/Antibac vil bli slettet fra og med den 18.03.2020.
Kun ordre som er lagt fra sentrallager vil stå.
Heretter er minste bestilling en (1) pall.

EDIT: Fra H1 presentasjonen står det:

In the autumn of 2020, Sykehusinnkjøp HF will be inviting bids for the HINAS tender which includes the procurement of hygiene and patient care products for all Norwegian hospitals in the period 2021-2022 with the option of a two-year extension to 2024. For the first time, a separate category for non-alcoholic hand disinfectant has been opened up in this tender process

Er ikke denne opsjonen der i den nåværende perioden?

Her er triggere på rekke og rad fremover, hvorfor slite seg ut på å løpe etter når første melding slår inn ? Her kan mange gå glipp av meget.

Det kan vanskelig foreligge en opsjon på en kategori som ikke tidligere har eksistert.

1 Like

Tipper gjeldende avtale forlenges på bakgrunn av pandemien.

Om det er opsjon på forlengelse i eksisterende avtale så tipper jeg den antageligvis ble utløst i 2018 og at gjeldende avtale er fra 2016.

De ville nok ikke startet en ny anskaffelse dersom de hadde en opsjon de hadde tenkt å benytte seg av. Men ser at det er en mulighet at endrede forutsetninger kan gjøre at de ombestemmer seg dersom det skulle foreligge opsjon.
Et søk i gamle utlysningen på doffin gir klarhet i dette.

Jeg kom over denne som jeg synes var fin. Husk at Softox har hylletid på ca et år, i motsetning til det som nevnes her.
https://www.joms.org/article/S0278-2391(20)30672-8/fulltext

Jeg må nesten legge til denne.

6 Likes

Jo, diskuterte dette først i insidertråden i går (noen fordeler må det være å være medlem). Kort fortalt så var tilbakemeldingen fra selskapet at de vet at HINAS arbeider med anbudet. De svarte videre at de forventer kunngjøring i nær fremtid.

SoftOx sine produkter faller inn under kategorien “hygieneprodukter”. Den nasjonale avtalen som omfatter disse, skulle opprinnelig utløpe 31. august 2020. I juli ble det kommunisert avtalen er forlenget til 01.12.2020.

Nå som vi nærmer oss 1. desember, og det kunngjøring fortsatt ikke er publisert på Doffin, så er det gitt at det ikke blir tid til gjennomføring av konkurranse med tilbudsfrister, evalueringer, karensperiode og eventuelle klager.

HINAS oppdaterte sine hjemmesider 16. november og endret det til at ny avtale skal gjelde fra 1. mars. Dagen etter, ble dette igjen endret til 1. april:

Om det betyr at avtalen som utløper 1. desember forlenges ytterligere kan man jo da lure på. Samtidig er det rart dette ikke er kommunisert for lengst, gitt for tidlig ute de var med å kommunisere dette i juli.

HINAS sine sider for avtalen er ikke oppdatert:

I alle tilfelle så er det en forsinkelse et sted, noe jeg (og de som følger med) har vært innforstått med i all den tid kunngjøringen ikke er ute på Doffin.

I det større bildet er dette uvesentlig vs. helheten og caset. Det nærmeste man venter på nå er oppstart av sårstudiet, EU-godkjenning og/eller andre nyheter. Aksjen fremstår sunnere og interessen øker sakte men sikkert.

Viktigst for meg er at den danske professoren og myndigheter er og forblir megabull. Det amerikanske forsvarets FDA-løp skader heller ikke.

Softox: Funker på alt ©

8 Likes

Word!

5 Likes

Var nok det jeg syntes i går at den var gått veldig høyt på lavt volum, no biggie.

Alt over 65 er superbra!

5 Likes

Om aksjen holder seg fint etter hvert som informasjonen om HINAS-forsinkelsen blir kjent, så kan vi langt på vei friskmelde den og den nye iterasjonen av aksjonærer - noe som ville vært veldig gledelig.

7 Likes

Word👍

Hvem av dere er Lektor (85), Voss?

5 Likes
3 Likes

Har hatt klokketro på dette en god stund nå. klart det virker, dreper viruset i munnen og ergo mindre virus å svelge ned. Så blir det mindre virus for kroppen og jobbe mot, tror vi har ett godt alternativ med softox her.

Det gir litt ettertanke at munnskyll er et forskningsprosjekt som får omtale, med et stoff som ikke bør svelges og så vet vi alle at Softox har en miks som kan forstøves og som allerede har vist lovende testresultat på en minigris, som er overførbart til et menneske. Munnskyllet tar knekken på viruset iløpet av 30 sekunder, AntiVir fungerer utvortes iløpet av 15 sekunder. Skal bli uhyre spennende å få fasiten til slutt, om vi sitter på tidenes gullklump.

(Tipset forøvrig i går kveld journalisten bak artikkelen i nettavisen om inhalasjonsstudiet til Softox. Har som forventet ikke fått noen tilbakemelding)

16 Likes

Kan vel ikke sammenligne munnskyll.
Største problemet med Covid19 er vel at det er en luftveisinfeksjon og i lungene , tror ikke du skal puste munnskyll i lungene.

Ellers er det vel bra det viser lovende resultater i munnen om man blir smittet derfra og ikke via luftveiene, eller forsåvidt utvider seg til lungene :smiley:

1 Like

Kjøper pga stillhet!Inne i kortsiktig positiv trend, holder nivået godt og på en godmelding nå smeller den høyt. Wish me luck.

12 Likes

Kan ikke sammenlignes utover at Softox stiller med champions league-varianten av innvortes behandling. Mye som tyder på at miksen til Softox ville gjort en enda bedre jobb som munnskyll mot covid-19 enn listerile, men den åpenbare revolusjonen blir om inhalatoren blant annet kan begrense skadevirkningene av viruset.

5 Likes

Jeg må si jeg liker utviklingen her.

Bunnen heves slik aksjen trader nå.

5 Likes