Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

*Epidemier og pandemier" er Se og Hør-vinklingen i klassisk Softox-haussestil. Og det kan mye mulig stemme, men hverdager består vanligvis ikke av epidemier og ei heller pandemier. Det virkelig spennende er hvilke dagligdagse lidelser som en slik inhalator kan bidra til med å lindre. Har en sterk feeling på at mulighetene er mange og inntjeningspotensialet deretter.

4 Likes

Sammenlignet med kreftselskapene på børsen så har SoftOx kort vei til markedet og det koster minimalt med tid og penger. I 2021 så er de ferdig med sårskyll og der betaler det amerikanske forsvaret mesteparten. I slutten av året 2021/begynnelsen av 2022 så er de ferdig med inhalator studiet. Regner med at i løpet av kort tid så blir desinfeksjonsmiddelet SafeDes godkjent i EU.
God helg!!!

10 Likes

Glemte noe… dyrehelse, munnskyll, øyedråper mm. Som kan komme raskt etter så fort ett produkt er godkjent for bruk…:beers: go natt.

4 Likes

Kanskje det går an å lage te av det :tea::beers:

Med litt ingefær :joy:

Har et helgeprosjekt på gang, prøve å få oppsummert mest mulig rundt caset til Softox. Hva heter det danske konsulentselskapet som er engasjert av Softox for å jobbe mot europeiske distributører?

5 Likes
6 Likes

Hverdagen består så absolutt av epidemier, ref den årlige influensaepidemien. Hvis softox kan bidra til å slå ned lungebetennelsene i etterkant av influensan så kan de redde mange liv.

(men hva er vitsen, de skal jo dø uansett, ref Mentaltråden)

4 Likes

Helt enig :+1: Softox estimerer at produkt og behandling ved hjelp av SWIS kun vil koste 1-2 prosent av dagens behandlingskostnad for kroniske sår. Som er en rimelig betydelige kostnadsreduksjon når behandling av kroniske sår koster 2000 milliarder kroner årlig på verdensbasis eller cirka 50 000 kr per sår. Med ventilatoren har Softox nok et produkt på trappene som i beste fall kan spare samfunnet for enorme summer og mange liv (som det klart viktigste, åpenbart).

7 Likes

Verden er full av geniale oppfinnelser men utrolig få kommer ut på verdensmarkedet.

Ser ut til at SoftOx har flere produkter for verden, men hvordan makte å kommersialisere disse i stor stil? Her trengs det virkelige store muskler i verdensklasse!

1 Like

Så sant som det kan bli sagt. Det har egentlig alltid lagt i kortene i etterpåklokskapens navn at det vil vise seg vanskelig å penetrere markedet på kort sikt med AntiVir. Fordi alkoholbasert forlengst er akseptert og ikke har betydelig ulemper for mange. Som betyr at prosessen med å ta betydelige markedsandeler vil måtte forventes å være seiglivet.

Med kroniske sår og infeksjoner i luftveiene/lungene er bildet noe helt annet. Her finnes det i mange tilfeller ingen advekat behandling. Som betyr at utfordringene ligger i å overbevise markedet om at Softox sine løsninger er så uovertrufne som vi håper at de skal vise seg å bli. Ingen liten oppgave det heller og TTT, men på sikt bør mulighetene tross alt være tilnærmet uendelige dersom Softox kan smelle forskningsrapporter i bordet som både viser en ekstrem potensiell besparelse budsjettmessig og betydelig virkning rent medisinsk. Her må man bare anta at de fleste sykehus mest av alt bryr seg om hva som faktisk virker og til hvilken pris.

4 Likes

Det amerikanske forsvaret har betalt 19 millioner til SoftOx for å få ferdig produktet sårskyll og de kommer til å bruke det når produktert er ferdig. De betaler ikke hvis de ikke ser nytte av det. Da er det vel sannsynlig at sykehus i USA gjør det samme som forsvaret, bruker sårskyll fra SoftOx siden ingenting annet virker.

Et annet produkt, inhalatoren, kan bli en verdenssensasjon. Hvis det tar knekken på alt av luftveisinfeksjoner hos både mennesker og dyr så blir SoftOx det største bio selskapet i Norge. Det er ganske sikkert.

6 Likes

Oppstart Swis-studiet blir sikkert meldt denne uken. Forhåpentligvis etablerer kursen seg over 70kr da.

Og den forbaska EU-meldingen bør vel og komme hvert øyeblikk nå :slight_smile:

8 Likes

For de som måtte ha interesse: https://www.scribd.com/document/485526445/softox

23 Likes

Har ikke rukket å lese i detalj, men ser ut til å være en veldig bra oppsummering! Dette er jo gull for de som er nye og ønsker lese seg opp.

Et par tips for å øke leseligheten: Bulletpoints og flere underkapitler med titler!

:slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Ser bra ut dette ut fra min kunnskap👍 Ta gjerne med at de var i møte med FDA i juni om 510(k) søknaden. Bruk gjerne linker for dokumentasjon på det. Kunne kanskje tatt med muligheter for munnskyld også fra det som er tidligere henvist til her fra Universitet i Malmø.

2 Likes

Var for lei til å orke å bruke et sekund mer på dokumentet :wink: men enig i at det hadde vært nyttig

1 Like

Takk for et veldig informativt og godt sammenfattet innlegg @Aaleby! :+1:
God samling av informasjon om hva Softox er - egentlig (ikke bare hånddesinfeksjon som man noen ganger kan få inntrykk av)…

Softox har veldig mye spennende i pipen, både på kort og lang sikt, og vi kan vente meldinger både frem mot nytt år, og gjennom 2021 og videre.
Det de driver med er mye mer enn bare spennende - det er jo virkelig revolusjonerende, som du skriver! Slik jeg ser det, er det også relativt høy sannsynlighet for å klare den regulatoriske delen - bl.a. basert på at de allerede har produkter med samme “ingrediensene”, godkjent i markedet (hypoklorsyre og eddiksyre), og gode preliminære resultater på det som følger i pipen.

Anbefaler alle som lurer på hva Softox er, og aspirerer til å bli, til å lese gjennom @Aaleby sitt helgeprosjekt, samt se siste Q-pres.

Videre bør man være oppmerksom på at selskapet, i tillegg til å være superspennende med ekstremt potensiale, nå er lavt priset. Med under 8 millioner aksjer er selskapsverdi nå kun rett over 500 millioner kroner. Dette gir voldsomt potensiale fremover - en aldri så liten juvel i mine øyne. :gem:

10 Likes

Tusen takk Aaleby for at du har tatt deg tid til å lage en saklig/informativ oppsummering av Softox. Jeg brukte også en del tid for en stund tilbake på å sette meg grundig inn i Softox og status i studiene mv hvor jeg lot meg overbevise til å investere i selskapet - uten at jeg skrev det ned på en så fin måte som du gjorde.

Alle må selv finne ut om en skal investere i Softox - men dersom en er nysgjerrig anbefaler jeg (i likhet med flere her) å lese innlegget til Aaleby + få med seg Q2 presentasjonen. Jeg tror 2021 blir et spennede år for selskapet.

7 Likes

Samme her brukte halve mars å leste og googlet det meste, fra styret til alle forsøkene og ble så overbevist at alt jeg hadde av midler pluss litt til gikk inn i Softox😇

1 Like

SoftOx– Antibiotikaresistens er en enorm bekymring for helsevesenet, og vårt produkt kan bidra til at antibiotika også blir tilgjengelig for kommende generasjoner.

I dagens Nordlys.no sier forskere at antibiotikaresistens er farligere enn kreft og korona til sammen.

9 Likes