Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Samtidig har det forlengst lekket ut at EU-godkjennelsen ville komme 11 desember. Var bare ingen som tok infoen på alvor. Som kan tyde på at selskapet har visst om når bekreftelsen ville være endelig. I så tilfelle kunne de ha meldt fra om dato for Q3 i god tid med visshet om at godkjennelsen ville være på plass.

1 Like

Det kan være de visste når de skulle få svaret på EU søknaden. Men det kunne ha vært en ny utsettelse eventuelt et avslag dem fikk tilsendt den 11. hadde dem fått et avslag, så hadde dem fått dårlig tid på å endre på rapporten…

1 Like

Helt greit👍

1 Like

Poenget mitt var først og fremst å synliggjøre hvor mye selskapet kunne hente inn på en veldig rimelig utvanning. De største aksjonærene har jo hatt enorm papirgevinst på aksjene de kjøpte i de to forrige emisjonene, og vil veldig enkelt kunne lånefinansiere et nytt innskudd om det trengs.

Men samtidig, så tror jeg nok at hvis selskapet først gjør en emisjon, så vil de nok ikke sikte mot stort mindre enn 50 mill, for at det skal monne litt når man tar den kostnaden med meglere og advokater etc etc.

3 Likes

Jeg ville gått i banken å hørt om lån på 20-30 mill (da de er omtrent gjeldsfri og potensielle “verdien” i den godkjennelsen de nå har vil være langt,langt over verdien selskapet har pr. i dag ved eventuelt salg av den rettigheten til de produktene som ble godkjent ).
Noe selges og salget vil ta seg opp om kun kort tid, 40 dager til endelig godkjenning i Norge/Danmark. Så kommer vel Tyskland om 90 dager (som er tidligere antydet de vil satse på) og mulig flere land, Spania/Italia som har størst problemer resistente bakterier?. Så potensialet til mye større salg og pluss i boka trenger ikke være lengre enn noen få måneder unna, og en emisjon da til langt høyere kurs tror jeg Almås heller sikter mot i stedet for en større utvanning av sine egne aksjer på dette stadiet.

2 Likes

Softox trenger penger til å gjennomføre sårbehandlingsstudiet (80% er eksternt finansiert som vil si at behovet er begrenset), når det kommer i gang, og inhalasjonsstudiet. Pluss holde seg flytende til HINAS forhåpentligvis er på plass og genererer inntekter. Tipper at de helst vil få på plass en emisjon når den utvidede minigris-testingen er ferdig hvor det er mulig å hype ventilatoren med troverdighet og at de vil sørge for å holde skuten flytende inntil den tid ved hjelp av lån om nødvendig. Almås vil nok gjøre sitt absolutt ytterste for å bli minst mulig utvannet.

Dette er den komfortable siden med å sitte i en aksje der ledelsen og deres nære sitter som storeiere. De er ikke noe mer lystne på å bli tungt utvannet enn vi er.

6 Likes

Det kan være greit å skille mellom sårskyll og sårbehandling aka biofilm .

Sikter til sårbehandling, som det amerikanske forsvarsdepartementet er med på å delfinansiere. Forsåvidt er det riktig at det også vil gå med noen få millioner på å gjennomføre fase 3 av SWIS.

Fra melding Oslo 03.11.2020

"# SoftOx, today announced the US Department of Defense (DoD) awarded SoftOx $1.977 million (USD) for research and development of the SoftOx Infection remover (Biofilm Eradicator).

The project is a research and development collaboration between SoftOx Solutions AS and leading US and European wound care clinics, focusing on chronic wounds and biofilm infections. The project represents an innovative treatment principle in how to prevent and treat biofilm infections in wounds. The grant will contribute to perform clinical investigations to evaluate the SoftOx technology in humans with serious non-healing wounds."

Det er da disse regner jeg med:

"Phase I / II drug studyTo test drug candidates in relevant patient population (infected chronic wounds), dose escalation, safety and efficacy measures (i.e. proof of concept). n = test. 30 (tbd).25mTBD, 2021

Phase III drugConfirmatory study in target population (chronic wounds). Preferentially together with a partner.>50mTBD"

Fra https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/09/SoftOx_investor_presentation_Final11-12-2019.pdf

Husker jeg feil om at det ble sagt på en presantasjon at den fase 3 sudien kunne bli mye mer kostbar men at det var så lenge til at de ikke hadde sett så mye på kostnadene enda?

Som du sier der er vel fase 1/2 de har fått støtte til så de å ikke ut med mange millioner der. Fase 3 var nevnt og husker jeg ikke helt feil var også summer mot 500mill nevnt. Som flere har delt her med andre studier om HOCI burde dette være en plankekjøring som resten av studiene har vist så langt og gi mulig å få med en partner på fase 3 studiet.

1 Like

Takk, jeg husket også 500 mill, men det var så stort at jeg ikke turte nevne det.

På tide å få AntiVir inn i norske barnehager og sykehjem?

“Avdelingsdirektøren erkjenner at norovirusutbrudd på sykehjem, samtidig som coronaepidemien herjer, kan være utfordrende.”

8 Likes

Batch fra RødeKors ankommet idag :ok_hand:La julen komme! :sunglasses:

13 Likes

Q3 rapporten

4 Likes

De har nesten halvert cash burn rate fra Q2 til Q3.

Ansatt 7 flere.

Revenue er desverre som forespeilet tidligere i uken, veldig lav.

Friske penger må nok inn i løpet av et kvartal, sånn at de i anbudsprosesser kan vise til bunnsolid økonomi.

5 Likes

Når kommer emisjonen?

Q2 21 og oppstart inhalasjon, er det jeg tror. Passer bra i forhold til anbud / HINAS også. Les: nye nasjonale avtaler skal være på plass fra og med 1. april.

Ser de har gått for fult på sårskade soldater etter tipset…

1 Like

Da skal vi vel ned en 10%++ på mandag da?

1 Like