Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Tror nok ikke de kan vente til Q2 med å hente penger, hvis dette er måten de planlegger å skaffe funding på. Da vil jo kassen være omtrent tom med burn rate på ca 10mill per Q. Det er en unødvendig risiko å ta.

Forøvrig synes jeg det er en helt grei rapport med god informasjon om dagens status.

Noen høydepunkter å ta med seg:

• De har tegnet flere distributøravtaler (bl.a. XXL og Maske Gruppen)

• De har interesse fra Asia på desinfeksjon

Kommer det ingen flere overraskelser fra SoftOx i løpet av uka, synes jeg de har tatt et nytt steg opp når det kommer til IR-arbeid. :+1:

EDIT: @polsmannen, hvor står det noe om det nye grantet som ble nevnt på forumet? Jeg finner kun info om det de allerede har blitt innvilget.

6 Likes

Tja var vel litt som forventet dette. Men hvordan kursen vil reagere i det korte bilde kan bli spennende og se🤒 spent på når emisjonen kommer.

Har de litt teft bør de kunne skvise litt cash ut fra Asia-forespørslene. Så får vi se om de klarer det før kassen er tom

1 Like

Salg av desinfektion är ju helt sinnes lite med tanken på tiden vi lever i.

2 Likes

Uenig. Salget er som forventet dårlig. Det må vinnes anbud. Den vanlige mannen i gata går for billig sprit og driter i om det er alkohol eller ei.

2 Likes

Det er jo så enkelt at alkoholbaserte midler dominerer markedet.

Dette vil jo ikke endre seg før helsevesenet endrer sine rutiner. Det er ikke privatmarkedet som kommer til å endre dette.

1 Like

Men hjälper lite när prylarna inte finns ute till marknaden. Ingen sitter och beställer detta på nett när det finns i varje butik

1 Like

Say what?

Flaskor eller hva man vill

Antivir vil fremdeles ikke vinne over spriten som blir solgt dobbelt så billig. Folk velger det billigste 8/10 ganger. Derfor vil det ikke monne i lengden

1 Like

Mest er det jo en lek med tall, hvert fall for de som uansett har hatt planer om å sitte stille minst til neste sommer. Irrelevant om kursen er 55 eller 70 i morgen. Det er triggerene som vil komme på løpende bånd det neste halvåret som vil sørge for det virkelige løftet.

Skjønner ikke helt hvor du vil.

Poenget er jo at gjennombruddet på håndes ikke kommer før helsevesenet begynner å etterspørre produktet til SoftOx.

1 Like

Det sier seg vel egentlig selv at når de knapt har inntekter fra Norge, 9 måneder etter pandemien satte igang, så blir det ikke inntekter i Asia på mange måneder.

Men synes nå uansett at Asia-interesse er positivt, selv om det kanskje ikke kommer inntekter der før i 2022.

EDIT: Merk også at det er ikke noen automatikk i at etterspørselen skyter i været, selv om de vinner den nye kategorien for alkoholfri desinfeksjon. Noen må jo faktisk bestille produktet også.

1 Like

Tenker ikke på rent salg, men upfront.

Hvis det nå er sånn at SoftOx sin håndes er et high end produkt som er overlegen Antibac ol, så burde det fint være mulig å kunne kapitaliserer på at man besitter et produkt som er state of the art.

Rent personlig ser ikke jeg behovet for noe annet enn alkoholbasert håndes som privatperson. Antar det fungerer fint, glyserolen gir meg myke hender og synes heller ikke spritlukten er sjenerende, heller tvert om;)

1 Like

Enkleste emisjonen i 2021! Alle venter på den, alle vet den kommer, alle vil være med… :wink:

A bit far fetched, tror jeg. Og uansett ikke noe man bør forvente på så kort sikt som selskapets behov for å fylle kassen.

Å vilken kurs den hamnar på blir intressant. Blir nog hyfsad rabatt

Helt sikkert!

Vi ser jo at norsk biotek og medtek ikke er helt fremme i skoene hva angår business development og avtaler

1 Like

De har ihvertfall kommet i gang med SWIS studiet, det ble ikke børsmeldt: “The study was started as planned in November and has already included four individuals (as
of mid-December)”… Og "The study is estimated to be completed in the first half of 2021. "

6 Likes

Det er en fin trigger om de er i mål 1H 2021!