Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

I mål 1H 2021, klar for markedet H2 2021. Forhåpentligvis :crossed_fingers:

Er dette guidet? Eller bare drømmerier?:wink:

De gikk sikkert glipp av 10-15% jallaoppgang på å ikke melde oppstart :slight_smile:
Når det gjelder emisjonen alle snakker om så er det ikke sikkert en emisjon mot dagens aksjonærer er noe de ønsker. Jeg tror ikke dagens aksjonærmiks er optimal og dersom de vil ha penger tror jeg heller de ønsker langsiktige profesjonelle penger som ser verdien av det de holder på med.
Er 20-30 mill i banklån helt utenkelig for et selskap verdt over 500mnok??!

2 Likes

56,50 tror jeg det var noen som håper på :wink:

1 Like

Guidet

3 Likes

Nei, men det holder ikke ut 2021 engang.

1 Like

Stämmer det. Avvaktar och ser va som sker :grin:

Hvorfor skal de hente penger for hele 2021? Du antar ytterligere utsettelse av HINAS da og ingen oppdatering i FHI-håndboken

1 Like

I værste fall ramler det inn noen flere distribusjonsavtaler fremover og ikke norske, mulig det vil være en kurs trigger enten man liker eller ikke…så bare vente på den emisjonen dere, jeg sitter!

1 Like

Det koster å tjene penger, så tror nok de bør ha litt mer å gå på.

Det er en kunstform som foredles blant skribenter i dagens klikk-klima; kunsten å underslå en helhet ved hjelp av fremheving av de verste bestanddelene

« Kraftig inntektsfall for Softox – trakk tilbake produkter» (e24)

Men så er jo det også sant. Så sånn sett ingenting å ta journalisten på :slight_smile:

3 Likes

Our vision is that SoftOx products overall should represent a significant breakthrough in the fight against infection in a way that the world has not seen since Fleming discovered penicillin in 1928.

Så, så emi-gjengen. Vi tar den i morgen eller til våren :wink:

6 Likes

Hårete visjon! :haircut_man:

3 Likes

Hårete visjon - men trenger ikke mye hår til at det blir 10-20 dobling på kursen innen et par år. Dagens mcap 500mnok!

1 Like

Jeg kjøpte noen 30 ml glassflasker med spraykork som er fine å brukes med AntiVir. Det er såpass tyntflytende at spray er en enkel måte å dekke hendene på (også enkelt for barn å håndtere). Nå ligger det små flasker i jakkelommer, vesker, sekker, hyller osv.

Det de mangler er AntiVir-logoen klistret rundt dem. Men det skal jeg nok fikse.

5 Likes

Som alltid fascinerende å se korte penger tolke kjente nyheter, og underslå positive aspekter. Og omvendt fra de litt mer langsynte.

Liker å tro jeg er i midten. Jeg bryr meg nøyaktig hundre-null om kursen er i 50 eller 80 i morgen, eller ved nyttår.

Man har en post i SoftOx fordi teknologien fremstår robust og dataene hittil legitimerer ovenstående uttalelser basert på vurderingen(e) fra en av verdens fremste fagfolk (og myndigheter i Danmark for den saks skyld) hva gjelder biofilm / sårbehandling.

Spådom: kursen går flatt videre enn så lenge, om det dupper så er det jo interessant å øke dersom man tror caset har noe for seg.

Edit:

At Almås og ledelsen er bundet til masten i denne skuta med sine egne midler (og har sågar økt eksponeringen gjennom høsten) betyr at de har et insentiv som mange andre bio/medtechs mangler. De har like lite lyst til å bli utvannet som oss, for å si det mildt.

Jeg ser frem til å følge selskapet videre i 2021. Kanskje en av de mest eksplosive aksjene på OSE. Så får man se hva fasit blir!

Risiko ja, potensial enormt. Så får vi vekte egen eksponering deretter :slight_smile:

14 Likes

Veldig bra skrevet, h3nk1. Jeg er helt på linje med deg - de som kun har investert i Softox pga salg i 2020 av desinfeksjonsmiddelet blir nok litt skuffet. For de som har investert i Softox bl.a. pga sårbehandling/sårskyll, inhalatoren, muligheten for å vinne innpass i helsevesenet, salg til øvrige deler av Europa bør være veldig godt fornøyd med det Q3 rapporten og det som har skjedd høsten 2020 - og ikke minst fremtidsutsiktene i 2021/2022.

4 Likes

De har enda overhodet ikke fått gjennomslag på dette poenget sitt med et middel som ikke kan brenne, og som hjelper mot norovirus, som burde være et drømmeprodukt for både skipsfart, luftfart og industri.

What gives?

5 Likes

Dette er kanskje det viktigste med hele rapporten😀 Her er de i rute - og en arbeider samtidig med å få produkter sertifisert. Sårskyll/sårbehandling er der selskapet virkelig vil revolusjonere helsevesenet.

1 Like

Ja, men da er vi tilbake på utfordringen som er markedspenetrasjon, med et ukjent og ikke forstått produkt. Ref. innleggene til @ErikMjelde

Den type markedsføringsutgifter er store. Hvorfor i all verdens land og rike skal selskapet brenne penger på dét før avtalene med helsevesenet i Norge og EU er på plass.

Kjøper man aksjer fordi de skal selge et de facto bedre, men ukjent produkt, nå, så blir man etter alle solemerker skuffet. Ref. det jeg har sagt at jeg heller skulle ønske de var et rent klinisk utviklingssløpsselskap uten inntekter. En digresjon.

3 Likes