Episurf kjørte emi til 1,8 nylig, sluttkurs i dag 2,735. Emisjonen var da mot fond osv.
Blir mange nye aksjer nå så antar startkurs under emisjonskurs kr 55, i intervallet 53-54.
Ja, 10% økning i antall aksjer, og alle som har tegna vil nok selge med tap. Virker logisk.
Ja akkurat denne emisjonen synes jeg vi kan klappe oss selv på skuldrene og si at denne ble varslet i god tid på tekinvestor.
Og til de som tviler: Dette er veldig bullish. At en aksje stiger ganske nøyaktig 130% fra en stor emisjon til en annen på et år er vilt sterkt.
Tror vi får noen hyggelige dager nå som alt emi maset endelig kan settes med ett punktum, og vi kan se fremover. Mange er klar over det kan renne inn kontrakter og hvem vil nå stå utenfor?
Bare det at Almås gutta selv handler stort er ett godt bull tegn.
Skjønner ikke helt det siste kjøpet med 10k aksjer på ca kurs 70 når Kristian Almås må ha visst at det kun var snakk om kort tid før det kom en EMI. 1/3 av hva han skjøt inn på betraktelig lavere kurs. Men han trodde vel kanskje som mange andre at EU-godkjennelsen skulle ha mer effekt.
Dette ble som jeg sa en meget enkel emisjon! Jeg trodde ikke de ville rekke det i år, men jaggu har de vært busy de siste dagene
Blir spennende å se hva kursen starter på i morgen. Ser ingen grunn til at den skal gå særlig ned, snarere tvert imot! Småsparere som trodde de skulle få billige aksjer bør være rimelig på hugget kl 0900 i morgen tidlig
Time will show, men vi vet ossen biotech og emi fungerer.
Forutsatt emisjonskurs 55kr og ikke vesentlig nedgang pga makrouroligheter ser jeg for meg noe som dette:
Tolkningen blir: Seriøs test av “motstand 2” kan skje på gode fundamentale meldinger, eller ett stort forventningshype i Q2. Motstand 1 vil nok fort testes på bortimot alt av positive nyheter, mens ett brudd ned under støttenivået på 50kr tror jeg vil skyldes vesentlig makronedgang eller større forsinkelser/problemer meldt i forbindelse med Q1 rapporten.
Ligger også litt i kortene at det kanskje er en del selgere som kommer inn på 72kr+. Så det er ett nivå det er naturlig å være oppmerksom på hvis det kommer halvgode nyheter folk vil selge på.
Noen som kan forklare det under? Betyr det at de har fått inn 27,5mnok i kveld (500.000aksjer * 55kr=27,5mnok) og at transje 2 (ca 22,5mnok) må stemmes om på EGM i januar. Blir det i så fall rep.emisjonen?
“The Private Placement will be divided into two tranches. Tranche 1 will consist of up to 500,000 Offer Shares (“Tranche 1”) and will be issued based on the existing authorization to the board to issue shares. Tranche 2 will consist of a number of Offer Shares that, together with Tranche 1, will raise gross proceeds of NOK 30 - 50 million (“Tranche 2”). Offer Shares in Tranche 2 will be subject to approval by an extraordinary general meeting to be held on or about 4 January 2021 (the “EGM”) (in addition to the other conditions for the Private Placement).”
Han har nok også et lengre perspektiv enn majoriteten her.
Så fint med litt omtale
“- Hvis vi lykkes med dette, blir det den neste store oppdagelsen innenfor infeksjonsbehandling siden oppdagelsen av antibiotika. Det er den største helserevolusjon vi har hatt noen gang.”
Kjapt levert! Artikkel publisert 20.40. Er du journalisten eller har du en algoritme som scanner nettet?
Utlendingene har imidlertid stor tro på prosjektet. Prosjektet er et forsknings- og utviklingssamarbeid mellom SoftOx Solutions og ledende amerikanske og europeiske sårklinikker.
Danske legemiddelmyndigheter har gitt sin anbefaling til videre studier med tanke på behandling av luftveisinfeksjoner, inkludert Covid-19.
Selskapet kan ikke gå under radaren så veldig mye lenger. Potensialet i teknologien vil bli mer og mer kjent (og verdsatt). De sitter, tilsynelatende, på nøkkelen mot resistens og har komplett bredspektret antimikrobiell effekt.
Denne myggen kan bli en veldig sinna klegg, veldig fort.
Oppsiden er så sjeldent stor at både investorer og potensielle partnere / oppkjøpere i sektoren vil kunne oppleve risikopremien ved å stå utenfor som uakseptabel høy.
Meget gode nyheter ser ikke helt problem i at emien kunne vært mye på høyere stadie, alt kommer etter stenging. Nok sutter fra min side som selvfølgelig ønsker minst mulig utvanning av egne aksjer og Almås selvfølgelig flest mulig til lav kurs
Hva er det som skjer, CNN neste?
De har fået lov til løbende at indsende testdata, i stedet for at det først sker, når det hele foreligger. Det har været med til at skrue op for hastigheden.
-Hvis alt går, som det skal, kan det potentielt være i marts, man går i gang med fase et, hvor man skal vise, at behandlingen er sikker i mennesker, siger professoren.
Morsomt.
Vi deler vel den på proinvestor.dk og shareville.dk?
Ja det gjør vi:
Må si jeg også gjerne hadde sett de vente en måned.
Nå vet jeg selvfølgelig ikke akkurat hvordan kassebeholdningen er nå vs midten av januar 2021, og styret har nok også et ansvar for å ikke risikere altfor mye på en sånn en timing. Når det er sagt, tror jeg en endelig EU-godkjenning, info om HINAS-anbudet tilgjengelig, og annet snacks som kanskje nye kunder i EU, hadde gjort de hadde klart å sette emisjonen ganske mye høyere enn 55kr.