Goddamn, alle avisene plukker opp denne
Etter en litt kjip periode har softox virkelig fått fart på sakene nå. Gledelig
Begynner nesten å lukte litt bevist markedsføring av dette…gjerdesitterne bør ta noen raske avgjørelser tror jeg
Tror noen må tipse dem om at deres danske forsker har opsjoner i Softox. Så derfor bør man ikke stole på at dette blir bra.
Må si meg enig i at emisjonskursen nok enkelt kunne vært presset høyere. Litt surt at noen nå stikker av med aksjer til en kurs jeg brukte halve sommeren på å akkumulere… men uansett tipp topp at denne kapitalinnhentingen gikk såpass lekende lett.
Forsiden på E24 i morgen:
DANSK «UNIVERSITET» PÅ LAG MED BØTELAGT NORSK BØRSFIASKO
Det er så riktig at det ikke er morsomt engang…
Ikkje glem fa
Vet du hva, nå tror jeg til og med finansavisene er med på laget
Nei søren, hva var det for noe juicy jeg gikk glipp av nå da…
Tar fyr i Danmark. Dansk “eierskap” kan gjøre dette til en rakett - ref. Quantafuel, som også har en solid menighet i Danmark.
“The Private Placement was significantly over subscribed.”
Bommet litt da tenker jeg, men uansett. Fint for selvtilliten! Og peanuts i den store (milliardomsetning) sammenhengen.
Det betyr en tegningsrett for hver 43 aksje man hadde i dag. Ikke stort mer enn symbolske blitt, disse reparasjonsemisjoene
Men igjen, det var ikke all verden med utvanning aksjonærene måtte tåle i utgangspunktet her.
Det er noe i hvert fall da, og mer enn de fleste vel.
Må si jeg blir frustrert og ikke skjønner rasjonalet i hvorfor det ikke blir gjort pro rata. Hvis hovedemi er 10% så burde jeg få kjøpe 10% av min posisjon, ikke 2.
Hvorfor har børsen blitt sånn at dette er standard?
Enig!
Men tror det handler om at det er alltids en risiko for at rep. emi ikke blir gjennomført, og selskapet da ikke får inn den egenkapitalen de trenger, alternativt får mye mer enn de trenger, dersom den rettede emisjonen ikke reduseres tilsvarende (som jo igjen er risikabelt). Men dette gjøres jo også i selskaper hvor “for mye” egentlig ikke er et tema.
For SoftOX sin del så legger dette etter all sannsynlighet grunnlaget for cash-positiv drift i løpet av neste år, og de er med det solid finansiert fram til store kliniske studier. Så for dem ville det å hente inn ytterligere 43 millioner i en rep. emi være å skyte over mål.