Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

1 Like

Medlemskap her kan i alle fall ikkje vera noko negativt med tanke på markedstilgong i USA på litt sikt.

2 Likes

Softox har jo allerede en del timer bak seg i nordamerika faktisk

5 Likes

Softox er tungt og mye inn i US. Blir spennende å se om de også kommer inn i dette sårskadde soldater prosjektet, noe som det kanskje kan tyde på når de også nevnte dette med denne type sårskade på siste Q.

Her er det noe man bør bite seg merke i som står i små skrift:
“US Department of Defense (DoD) awarded SoftOx $1.977 million (USD) for research and development of the SoftOx Infection remover (Biofilm Eradicator). NMRC and SoftOx have weekly meetings, monthly reporting, and are active partners in the clinical development”

Og dette:
“EXCITE International is a
global collaboration of key
stakeholders. EXCITE and Blue
Cross/ Blue Shield recommended
SoftOx to MTEC and US Navy”

Står i siste Q melding side 16.

16 Likes

Litt om mikrobiologi i ikke-helende sår

7 Likes

Kan virkelig ikke fatte hvorfor Softox, med sin Biofilm Eradicator, ikke skal kunne havne relativt fort (etter godkjent produkt) på denne listen som anbefalt behandling når dagens metoder på ingen måte fungerer. Og da snakker vi :rocket:

6 Likes

Når har ikke Vollvik handlet på kanten av loven, for å tjene noen kroner ? Bare å rapportere dem det.

Det var sagt at den siste studien ville starte så raskt det var praktisk mulig i løpet av november 2020, tro om vi får vite noe underveis, eller om det bare smeller til med ei melding når det forhåpentligvis er i boks ? Noen tanker rundt hvor lang tid dette kan ta ?

SWIS-1 tok ca et halvt år og det er samme tidsløp som er guidet også denne gangen. Sent på våren/tidlig på sommeren får vi nok vite betraktelig mer.

Ikke om biofilm eradicatoren riktignok, for her skal Softox ilag med partneren i USA først skissere opp det mest gunstige løpet. Som nok også blir børsmeldt iløpet av året.

Må jo flire, det er bare feil på feil i artikkelen, men all oppmerksomhet er bra vel.

10 Likes

Nå har Softox oppdattert hjemme siden:

SoftOx launches fast-track inhalation solution studies for the treatment of covid-19 patients. And claims the antibiotic is a breakthrough against mutated viruses.

17 Likes

Det skal selskapet ha, de er ikke redde for å dra til i beskrivelsene av hvor bra teknologien deres er :slight_smile:

De henviser vel egentlig bare til en litt eldre artikkel fra finansavisen.

1 Like

Er vel kanskje ikke så rart når det tar “alle” virus? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Nei, men har de dekning for det? Det var noen som stilte seg kritisk til SoftOx sin noe visjonære uttaleser om at deres produkter kan bli «antibiotika 2.0»(en litt tabloid fremstilling).

Naiv som jeg er så sluker jeg uttalelsene til professor Bjarnsholt rått!:wink:

3 Likes

Meget mulig. Det er vel derfor man eier aksjer og har troen på at selskapet ? :slight_smile:

Ja, jeg velger jo å tro det. Men kritikerne mente noe annet.

Tiden vil vise hvem som har rett

1 Like

Kjenner jeg gleder meg til, og er utrolig spent på analysen til Sparebank 1. Den skulle komme i løpet av Q1? Men syns jeg hørte snakk om at den allerede kunne komme i slutten av Januar?

Jeg anser det som mye mer sannsynlig enn det motsatte at teknologien kan kommersialiseres utover desinfeksjon. De rokerte jo om prioriteringene som følge av pandemien, og satset på å nå markedet raskest mulig med AntiVir. Annet havnet på vent, men nå er som kjent sårbehandlingssporet i full gang igjen.

Teknologien er dokumentert effektiv og trygg på hud, og det ville overraske meg stort om ikke det samme gjaldt i sår. Ingenting som tyder på noe annet hittil. Om den kan tas ytterligere videre er jo det bare en enorm bonus (inhalasjon / slimhinner / annet).

5 Likes

Kanskje det kan være endring i aksjonærlistene og nå som begge transjene er gjort opp

Har vel egentlig til gode å spotte noen tunge argumenter fra kritikerne. “For godt til å være sant” er relativt syltynn begrunnelse når man selv er lekmann og det er en av verdens fremste forskere som er referanse for optimismen.

7 Likes