Ja, når produktet har gått igjennom alt av regulatoriske prosesser og er klart for markedet, settes LOA til 100%. Tanken din for utregningen av SWIS er korrekt. Man kan i prinsippet sette LOA hvor man vil i regnestykket; jeg har ganget med LOA med helt til slutt, en annen metode er å sette det etter peak sale og gange dette med LOA (risk-adjustet peak sale. Poenget med LOA er som du er inne på, det er usikkert om det blir et produkt, biotek er usikkert, og derfor risikojusteres det basert på hvor det medisinske produktet befinner seg i den regulatoriske løypa. Jeg ser ingen grunn til at SBE og SIS skal droppes om SWIS feiler, da det er litt forskjell på produktene og bruksområdene.
Siden selskapet selv har guidet en omsetning, har jeg ikke estimert noe konkret for HINAS, men det vil bli vesentlig vanskeligere å oppnå estimert omsetning om de ikke får HINAS anbudet. Denne omsetningen er ikke risikojustert i beregningene. For å ta hensyn til usikkerheten i markedet til hvorvidt selskapet når guidingen kunne dette vært gjort, som da ville gitt et lavere kursmål.
Det blir et veldig langt innlegg om jeg skal gå inn på formler og grunnleggende om hvordan DCF analyser bygges opp, og såppas generelt at jeg mener det er off-topic. Om du er mer interessert hvordan DCF analyser lages finnes det masse lesestoff. Du kan også sende PM, så kan jeg forklare mer utfyllende om analysen og DCF analyse generelt der