Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Veldig strukturert og bra analyse!

Er det ved bestått konkluderende studie (altså i mai/juni 2021 for SWIS) man eventuelt oppgraderer LOA til 100%. Foreløpig har de ikke har har fullført SWIS-studiene, men hvis SWIS blir mislykket kan de vel droppe både BE og SIS (inhalatoren), og selv om man ikke skal ta noen ting for gitt i biotek er det vel overhengende sannsynlig at akkurat SWIS skal komme helt gjennom.

Litt usikker på formlene og hvordan du kom frem til tallene, men hva blir kursmålet på SWIS hvis du setter LOA til 100%? Blir det kursmål ca 38kr (LOA 100%) i stedet for 24kr (65%)?

Hvor mye har du estimert at de får i inntekter fra HINAS i 2021? (gitt at de faktisk får anbudet)

Ja, når produktet har gått igjennom alt av regulatoriske prosesser og er klart for markedet, settes LOA til 100%. Tanken din for utregningen av SWIS er korrekt. Man kan i prinsippet sette LOA hvor man vil i regnestykket; jeg har ganget med LOA med helt til slutt, en annen metode er å sette det etter peak sale og gange dette med LOA (risk-adjustet peak sale. Poenget med LOA er som du er inne på, det er usikkert om det blir et produkt, biotek er usikkert, og derfor risikojusteres det basert på hvor det medisinske produktet befinner seg i den regulatoriske løypa. Jeg ser ingen grunn til at SBE og SIS skal droppes om SWIS feiler, da det er litt forskjell på produktene og bruksområdene.

Siden selskapet selv har guidet en omsetning, har jeg ikke estimert noe konkret for HINAS, men det vil bli vesentlig vanskeligere å oppnå estimert omsetning om de ikke får HINAS anbudet. Denne omsetningen er ikke risikojustert i beregningene. For å ta hensyn til usikkerheten i markedet til hvorvidt selskapet når guidingen kunne dette vært gjort, som da ville gitt et lavere kursmål.

Det blir et veldig langt innlegg om jeg skal gå inn på formler og grunnleggende om hvordan DCF analyser bygges opp, og såppas generelt at jeg mener det er off-topic. Om du er mer interessert hvordan DCF analyser lages finnes det masse lesestoff. Du kan også sende PM, så kan jeg forklare mer utfyllende om analysen og DCF analyse generelt der :slightly_smiling_face:

7 Likes

HINAS handler vel mest om å få en fot innenfor døren. Når helsevesenet får smaken på Softox produktet kommer det til å ta over for antibac. Det tar sikkert noen år.

Godkjennelsen vil nå bli videresendt til den Danske Miljøstyrelsen og til det Norske Miljødirektoratet for parallell vurdering og ratifisering i løpet av 40 dager.

I dag er det 33 dager siden meldingen. Tar man bort helger og helligdager er det 21 arbeidsdager siden. Hvis man i tillegg tenker at mange har hatt ferie i romjula så kan det fort drøye en god stund til før endelig godkjenning foreligger.

2 Likes

Antar 40 dager er er uavhengig av helger. Som Clinicaltrials har 30 dager å var godt innenfor som vist her.

Submission Cycle Results Submitted to ClinicalTrials.gov Results Returned after Quality Control Review
1 November 23, 2020 December 17, 2020

opptil 40 dager. Så kan komme i dag også.

Noen som har hørt om dette produktet før?

2 Likes

Må vel nesten være Finsk for å ha hørt om det “We deliver currently only to Finland”

Kom over produktet fordi F1 sjaføren Valtteri Bottas er en av eierene og delte litt reklame for produktet på Instagram

1 Like

Eneste som gjør meg tilbakeholden ved første øyekast er manglende informasjon om virketid. Som er rimelig relevant, for å si det mildt.

1 Like

Ser ut som en av mange kandidater som lover gull og grønne skoger, men kan ikke se at de har papirer på noe som helst.

1 Like

Vært ett av de beste fondene i flere år de…

1 Like

Bare sån till info så er dessa listorna förbeholdt INSIDER :wink:

2 Likes

Mens vi venter

Hvem godkjenner først?
  • Norge
  • Danmark

0 stemmegivere

Står noe her: https://www.nollaantimicrobial.com/en/nolla-hand-sanitizer-foam-is-also-effective-against-coronaviruses/

"According to tests by the Scottish laboratory BluTest, Nolla™ Hand Sanitizer Foam is effective against enveloped viruses, including coronaviruses such as the SARS-CoV-2 virus, which causes the COVID-19 disease, wreaking havoc around the world.

Nolla’s hand sanitizer foam was awarded the EN14476 standard, which means that it is effective not only against coronaviruses but other enveloped viruses as well. Such viruses include hepatitis C and B, Ebola-causing Filoviridae Flavivirus, measles, rabies and HIV."

Ser det for Anitivir er spesifisert følgende standarder:
Testdokumentasjon:
• EN 1500: Lovpålagt godkjenning for hånddesinfeksjon
• EN 13727: Godkjent effektivt mot bakterier for bruk i helsetjenesten (30-60 sek)
• EN 13624: Godkjent effektivt mot gjær og sopp for bruk i helsetjenesten (30 sek)
• EN 14476: Godkjent effektivt mot virus for bruk i helsetjenesten (60-120 sek)
Full virucidal effekt inkl. norovirus (omgangssyke) på 120 sekunder
Testet effekt på kappekledte virus som korona (15 sek)

Så Antivir ser ut til å ha en del flere godkjenninger. Jeg finner i hvertfall ikke flere for det finske produktet.

5 Likes

Ser ut som at Valtteri Bottas burde kjørt rundt med antivir reklame på bilen istedenfor ja. Vi kunne trengt den eksponeringen!

1 Like

Antivir virker ut ifra den lille informasjonen noe mer effektivt mot mer enn Nolla sitt. Skum og luktfri kan være en fordel til de kanskje?
Aner jo ikke om de er i en prosess for å sertifisere produktet mot mer heller.

Det viktige med “funnet” ditt er egentlig en liten er reminder om at SoftOx ikke er alene om å komme med alternativer til sprit. Så man må forvente at det kommer konkurrenter med mye de samme egenskapene etter hvert. Så langt ser jo blandingen til SoftOx ut til å være veldig lovende men man vet aldri hva andre også kommer med.

Nå er jo ikke desinfeksjon av hender det som er SoftOx sitt eneste eller viktigste satsning da. Men kan jo fort gi pene inntekter det også hvis man får kommet inn i helse og andre organiserte innkjøp rundt omkring i verden.

6 Likes

Jeg reagerte også på at den var luktfri. Det kan være en kjempe fordel for forbrukere som synes klorlukten blir for sterk.

Konkurrenter kommer jo alltids uansett. Men jeg håper jo Antivir salget vil ta seg opp såpass at de vil ha penger nok til alt annet spennende som virkelig kan bli stort fremover i tid :crossed_fingers:

2 Likes

Takk for svar. Jeg kjenner til DCF ja men er ikke så erfaren med biotek.

Muligens jeg er for optimistisk for SWIS pga overlegne resultater ift konkurrenter + at de bruker samme syreblanding i annen konsentrasjon i BE som jeg tenkte var enda mer kompliserte infeksjoner enn for sårskylling. Dette er i så fall en stor trigger som avklares innen sommeren.

Rsultatene ser veldig lovende ut, og dette er en spennende trigger. På slike analyser kan det være fornuftig å ikke sette en for høy LOA, men det er ikke noe galt i å leke seg med forskjellig LOA og peak penetration når man leker seg med egne analyser. For å dra frem en personlig erfaring: Jeg hadde en veldig høy LOA på PCIB skulle inngå en god avtale med AztraZeneca, og investerte deretter. Resten er historie…

6 Likes