Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Bruker dere overflatedesinfeksjon som hånddesinfeksjon?

Antivir er ikke det samme som EffectDes, så nei.

Herlig å se! Blir bra det her.

Hva pøken er i veien for å dele at produktene benyttes på en større militærleir? Hadde det vært en avtale av størrelse ville det vært meldt, det. Det er jo gitt.

H3nk1- Det som meldes er direkte feil, da det ikke snakk om en leir som har tatt dette i bruk.
At det knipses bilder inne i bygget vårt og legges ut på nett er nok også ganske uheldig.

Ærlig talt gir jeg F i om det benyttes i en leir eller ikke. Men tydeligvis benyttes det - i det aller minste - på en arbeidsplass i Forsvaret. Og @Grevling_Invest har antydet at det er en viss størrelse på arbeidsplassen. Aldri at det er en «leir», det er bare noe man har ansett som ikke helt usannsynlig.

Så da er neste spørsmål: hvem av dere troller? Mitt bet er at det er deg.

Er du bare en «bekymret» kollega som velger å registrere en bruker i september i fjor, aldri poste noe, men bare se på vedkommende poste slike bilder (fra samme arbeidsplass) ved et par tidligere anledninger - uten å si noe da? Uten å ta det privat / personlig? Det gir ingen mening.

Jeg har for øvrig jobbet ulike steder i Forsvaret selv, og det er ingenting problematisk ved bildene fra et sikkerhetsperspektiv. Rett nok er det fotografiforbud enkelte steder, men du skal være ganske på tuppa som sikkerhetsoffiser for å ta på vei av disse.

Litt på siden så får dette meg til å tenke på brukeren som opplyste om at DNB benyttet SoftOx sine produkter på deres hovedkontor i Oslo. Han/hun ble også påtatt betvilt, inntil noen fant en post fra en intern DNB-facebookgruppe som bekreftet at det var tilfelle.

9 Likes

Da legger vi diskusjonen død, fint at arbeidsplasser tar i bruk soft. Vi vet at volumet er lavt. Hvor bildet er tatt er heller ikke mulig å se utifra bildet. Jeg sletter all klaging på bildet og de som er uenige får heller sende meg en melding.

Det må være lov å si at dette brukes på min arbeidsplass uten at det krever detaljkunnskaper om hvem hva hvor osv.

11 Likes

Vi vet ikke at volumet er lavt.
Dette har startet i Q4 og ser nå ut til å ha eskalert og kan være en solid bidragsyter fremover.

All offisiell info fra selskapet tilsier at volumet fortsatt er lavt.

2 Likes

Enig det. Større avtaler ville (nok) blitt meldt. Det sagt er volumet tilnærmet garantert bedre enn Q4. Uten at det sier veldig mye.

Og det vil med all sannsynlighet ta seg opp ytterligere fremover med distribusjonsavtalene, EU, HINAS og så videre. Vi vet allerede i dag at produktene skal inn i flere dagligvarebutikker.

1 Like

Her på Apotek1 Støren hadde de 500ml Safedes (bak på lageret) tidligere i høst mens Apotek1 kjørte kampanje på nettet. Spurte etter det den gangen og hun sjekket og de hadde ref. henne mye på hovedlageret. Hvorfor dette ikke har blitt plassert ut i butikkene er meg en gåte den dag i dag da den fremdeles ikke har kommet ut i butikken. Så fremt de ikke har ventet på godkjennelsen og det kan komme ut i butikkene nå snart?

Hvilken offisiell informasjon mener du kan avsløre at det ikke er en kunde som kan være betydelig? dette ble startet i Q4 og det blir indikert at omfanget nå har økt.

En betydelig kunde vil være hinas eller eller andre lignende avtaler. Alt annet blir støy helt frem til softox kommer med tall som sier noe annet. Ikke ha for store forhåpninger av typen som aksjonærene hadde i april/mai

1 Like

Softox har landet flere større distributøravtaler i Norge/Norden den siste tiden - hvor bl.a. Norgesgruppens 750 butikker skal selge Softox sine produkter fra februar. Deretter venter vi på HINAS og nye distributøravtaler i EU. All offentlig informasjon, ref børsmeldinger hvor en også konkret har skrevet at han merker økt interesse, tilsier derfor at volumet vil ta seg opp - og potensialet er betraktelig større gjennom tilslag på HINAS anbudet og nye avtaler basert på EU godkjenningen.

Det beste av alt - desinfelsjonsmiddel er det minst spennende produktet til Softox og med lavest potensiale.

Har ikke for store forhåpninger.

Syns det er lovende at det kan se ut som de har fotfeste hos Forsvaret - enten det er én leir med ca 1.000 ansatte eller blir rullet ut videre til potensielt alle de 15.000 ansatte. Svaret får vi i Q1-presentasjonen om mange måneder til.

Syns sånne kunder er mye mer interessante enn det som selges via xxl.

NorgesGruppens 750 butikker skal ikke automatisk selge produktet fra februar av.
39 Meny-butikker skal ta inn det i fast sortiment, mens Bonaventura Scandza må selge inn produktet lokalt til resterende butikker i NorgesGruppen.

2 Likes

Fordi selskapet ikke har meldt noe. Og vi har drømt før.

Så med mindre du graver opp offisiell informasjon som sier noe annet. så ja.

2 Likes

Det var muligens ikke helt presist, siterer fra børsmeldingen av 21.12;

From February, some of the country’s largest grocery chains will start selling SoftOx SafeDes hand disinfectant under the brand name «Aeris». The agreement with NorgesGruppen includes Meny, Spar, and Bunnpris stores, where 39 Meny stores will include the products in a fixed listing, while our partner Bonaventura Scandza will be allowed to sell our products to all the other stores locally. Meny has a total of 200 stores, Spar has 295, and Bunnpris has 250.

2 Likes

Salget i Q4 var nok dårlig og det er det som vil rapporteres på Q4 rapporten. Så får man se hva de guider for 2021.

Så hvorfor ble det innelgget trukket tilbake?
Skulle gjerne likt å sett hva det gjaldt