Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

:firecracker::chart_with_upwards_trend::moneybag::pray:
Dem som trur US army kaster penger etter lille SoftOx, uten at det ligger noe stort bak det?
Om jeg ikke missforstå helt.
Tok SoftOx ca 70% av pakken som går til slik forsking.

1 Like

Sendte de mail om sår skade soldater og de skulle sende den videre internt. Så på Q3 kunne vi lese de hadde med om akkurat dette ,så at de er “på” om denne biten er jeg ikke i tvil om.

Fra Q3 side 4:
Biofilm is a significant factor in resistant infections, especially in chronic wounds. The FDA estimates that more than 40% of all chronic wounds contain resistant bacteria. At the same time, wound infections are a major problem for the military with more than 30% of all wounds becoming infected, often with antibiotic-resistant bacteria. As a measure in relation to this problem, the US Navy announced in February 2020 an open competition for the development of new antimicrobial solutions that will prevent and remove wound infections. In this competition, SoftOx was awarded maximum financial support.

3 Likes

Sendte mail selv, fikk absolutt null respons. Trynefaktor :thinking:

Eller jeg sendte etter jeg fant det og var først? :wink:

Denne viser vel utelukkende til biofilm-eradicatoren og ikke SWIS…? Og er således ikke relevant for den siste mulige tildelingen.

Som jeg sa til dem og snakket om SWIS-sårskyll, så hadde en liten flaske i førstehjelpspakken som alle soldatene har på seg hadde vært en god løsning, virket som det tente på tanken. Det må være en god løsning før de kommer frem til sykehus ref. det er mer enn 30% som blir infisert.

1 Like

Kan bli bra volum av det hvis alle amerikanske soldater får minst én i førstehjelpposen sin, som må fornyes ved bruk og skiftes ut en gang i året.
Er det ikke ca 1,3mill soldater i amerikanske troppen da?

1 Like

Må ikke være beskjeden nå, hva med resten i NATO? :slight_smile:

2 Likes

Da gikk det plutselig opp et lys og jeg ser sammenhengen :bulb:

1 Like

Som ikke er fullstendig utopi gitt at Softox allerede er inne i varmen med muligheter til å knytte verdifulle kontakter. Longshot åpenbart, men…

Longshot kanskje. Men det er jo nevnt i kvartalsrapportene.

Håper på tildeling av SWIS-midler fra DoD som offentliggjøres snart,
søknad 501 k-clearance (=> 90 dagers behandlingstid hvis all dokumentasjon er 100%) og siste SWIS-studie som er ferdig i mai/juni. Og så er det bare å snurre film .

5 Likes

Ja - jeg tror Softox fort kan få mer støtte fra det amerikanske forsvaret, og jeg tar faktisk for gitt at det vil komme avtaler med USA (forsvaret) ift sårskyll og sårbehandling når disse produktene er på markedet. Vi er nå inne i siste fase ift sårskyll - og som det følger av sist Q presentasjon arbeides det parallelt med å få godkjent produktet.

6 Likes

Håper snart vi får en børsmelding. Når kursen ligger på disse lave nivåene fortsetter jeg bare å kjøpe og kjøpe for hver dag som går. :face_with_hand_over_mouth:

PS: Melding om EU godkjenning kommer senest 11.februar hvis juleaften og nyttårsaften regnes som virkedager. Dette er hvis fristen på 40 dager blir holdt. Selvfølgelig kan melding om EU godkjenning komme før dette!!!

1 Like

Hvor står det at de 40 dagene er virkedager?
I børsmeldingen står det i løpet av 40 dager.

Dere klarer en uke til på 65, så en får fylt helt opp .

1 Like

Klarer mer enn uker, og jo lengre tid det drøyer med godkjenningen, jo kortere tid blir det til påfølgende meldinger, bare positivt. Blir kanskje ikke fullt så lett for øretrillerne fremover.

Fortsetter diskusjonen fra SoftOx Solutions:

Det regnes som regel i virkedager da dette vil være mer forutsigbart i forhold til arbeidsmengde, og derfor lettere å sette en fast frist etter. Eks. hvis en søknad blir sendt inn ved jul vil de som behandler den ha “færre dager” å behandle søknaden på, fordi denne perioden har flere fridager enn vanlig. Derfor menes frister ofte i virkedager med mindre noe annet er spesifisert.

Videre vil jeg vise til en mailkorrespondanse fra Bjørn I. Y. på Xtrainvestor.

Hei
Når kan man forvente å få svar på oppdatering på EU godkjennelsen? Det ble meldt om 40 dager den 11. desember, men vi er jo over 40 dager nå?

Takk for spørsmål.

Jeg kan bekrefte at 40 dager er det vi har fått oppgitt, jeg vil anta at vi her snakker om virkedager. Resultatet vil bli lagt ut som børsmelding så snart det foreligger.

Med vennlig hilsen

Best regards

Dag R. Abrahamsen

Director Communication & Business Development

Når søknaden ble sendt inn er jeg usikker på, annet enn at det var før jul. Dette var i hvert fall det vi ble informert om ved børsmelding om videresending av EU godkjenning.
Håper dette var mer oppklarende for min påstand :slight_smile:

10 Likes

Hvis man går utifra at de senest sendte den inn 23 desember og man regner julaften og nyttårsaften som virkedager. Så Skal denne komme 16 feb, eller 18 om man ikke regner med disse dagene.

2 Likes

Kommer når det kommer, flere vil uansett bli tatt på senga å må løpe etter.

2 Likes

Dette er forventet så ingen blir tatt på senga og det blir ingen løping av ratifiseringen… Om de allerede har sikret seg gode avtaler vil gjenstå å se, det kan nok gi en god reaksjon på kursen