Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg tror ikke det er lurt å legge for mye vekt på anekdoter. Her kan det være mye frustrasjon ute og går basert på negativ trend i kursen, og det er lett å tolke ting litt for positivt uten at man helt vet om det er grunnlag for det.

I mine øyne er det viktige å se fram til kvartalsrapporten og oppdatert guiding der. Hvis det er noe massivt salg som foregår og dette er så mye at det bør anses for å være kursdrivende så burde selskapet ha børsmeldt det, noe som ikke har skjedd enda.

Kvartalsrapporten er mandag om litt over to uker. Jeg tror de fleste klarer å vente til da med å finne ut hvordan salget går. Eller, jeg gjør det i hvert fall :slight_smile:

2 Likes

Har ikke store forhåpninger ang. kv. rapporten og salg volum. Bedre enn sist, men ikke nok til positiv drift.
Kommer når Hinas og andre EU salg kommer inn.
Mest spennende er vel Swis og andre studier.

1 Like

Jeg håper da virkelig ikke noen har håp om positiv drift i Q4 2020 i hvert fall. Det framstår som usannsynlig :slight_smile:

Men guiding framover, og eventuelle nyheter før rapport blir interessant. Uansett ville jeg ikke lagt vekk på anekdoter om salg.

1 Like

Det er 32 dager til 1. mars. Kan vi få en ny utsettelse her eller? Begynner å bli knapt med tid synes jeg.

Ble ikke fristen til slutt utsatt til 1. april?

1 Like

Avtalen skal gjelde fra 1. april.

5 Likes

Jeg var i dialog med selskapet om HINAS før jul. Det er usannsynlig at anbudet utsettes enda en gang. Ny avtale skal gjelde fra 1. april, og utlysning bør komme ila. februar, senest tidlig mars.

2 Likes

Tiden tikker rimelig fort om ny utsettelse ikke skal bli en realitet. Hva var begrunnelsen for at det er usannsynlig?

1 Like

Egentlig ikke, uten å grave opp alt fra de gamle postene, så er fristene korte når det er snakk om anbud med forhåndskunngjøringer. Ofte så lite som 21 dager. Så i teorien kan det komme ut tidlig mars. Nå har aktørene mildt sagt hatt god tid til å forberede seg / ferdigstille anbudene sine siden i fjor sommer, så det blir jo en smal sak.

Edit:

At det er usannsynlig er min vurdering. Selskapet visste at Sykehusinnkjøp (HINAS) var forsinket (gitt dialogen med dem), og forventet utlysning innen “kort” tid. Det ble først utsatt i fjor sommer. Og igjen i høst. At de skal forskyve en nasjonal avtale atter en gang fremstår som en blanding av udugelig og usannsynlig.

I alle tilfelle, så er det å forvente at utlysningen kommer på Doffin innen utgangen av februar. Om vi nærmer oss andre uke i mars, da er nok en forsinkelse å forvente.

5 Likes

Takker og bukker for betryggende innsikt :slightly_smiling_face:

Tenker kanskje det kan være usannsynlig med avtale , siden de ikke enda har omgjort veilederen og anbefaler alkoholfri desinfeksjon ? Bare en tanke.

Det er allerede bestemt at HINAS-anbudet (ny nasjonal avtale) skal ha en ny, egen kategori for desinfeksjon uten alkohol. Hva FHI gjør med sin offentlige veileder (eller ikke) har ingen innflytelse på dét. Det er to forskjellige organismer, uten avhengigheter.

14 Likes

Denne aksjen altså - her skal man ut før EU-godkjenning og andre nyheter :joy:

Edit:

Hjelper ikke at det ligger et konstant algo-lokk på kursen heller, da. Smått utrolig standhaftig vedkommende som har holdt på slik siden oktober.

2 Likes

Laster videre på lave 60 :slight_smile:

12k er ikkje akkurat kritisk da :sweat_smile: selv ligger eg klar med indexfingeren på kjøpsknappen.

Ja, en ting er at endel blir utolmodig og selger seg ut for å jage “whatever is hot today”…

Men at det generelt sett er så liten interesse er helt merkelig, ja rett og slett uforståelig for meg. Dette må jo være det mest åpenbare high gain/low risk biotek caset på norsk børs i hvert fall? Hva er det folk ikke forstår? Eller, hvorfor vil ikke folk forstå? :man_shrugging:

4 Likes

Det er jo nettop slike ting som gir muligheter

2 Likes

Husk at repemi på kurs 55 ligger der som et gravitasjonspunkt, i tillegg til litt shaky børs

1 Like

Den er forsvinnende liten - er man heldig får man så vidt tresifret antall aksjer :wink:

Dette er helt sant! Men 55 blir likevel et mentalt anker mener jeg.

1 Like