Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Vel, gjelder vel alle aksjer , da alt vil dette om det korrigerer.

Men om alle da HOLDér , så blir det fort opp igjen der folk klarer å holde.

Faller alt, så faller alt, med mindre de har gode fundamentale kursdrivende nyheter (og da børsmeldinger, ikke typen anekdote).

2 Likes

Det fundamentale og markedet Softox opererer i er bedre nå enn noen gang, og Softox har ikke vært med på festen resten av aksjemarkedet har hatt (merkelig nok). Det vil uansett være behov for Antivir eller SWIS på sykehus i hele verden, uavhengig om mange bedrifter konker pga Corona-tiltak.
Når det er sagt er det viktig at de nå begynner å få på plass salg som vil vise på topp og bunnlinje, så viktig at EU-godkjenningen og nye salgsavtaler kommer + HINAS. (Heldigvis har de hentet penger i emisjonen så vi slipper det gnålet). Sånn ellers er det mange positive triggere som er på overtid og 2021 har vært musestille.

3 Likes

Mine to cent:
Med langsiktige briller ser jeg en case i fin utvikling, men som enda ikke har fått det definitive gjennombruddet i internasjonale eller nasjonale markeder. Jeg føler derfor at jeg enda kan vente.

Som swing trader ser jeg en rep.emi på 55kr, og et teknisk bilde som for meg ikke akkurat roper KJØP nå. Jeg føler derfor at jeg kan vente, siden det skjer mye spennende ting ellers i markedet nå.

Jeg tror ikke jeg er alene om å tenke sånn. Børsen virker å være veldig kortsiktig om dagen. Det positive er jo at når det først skjer noe så smeller det kanskje ordentlig til.

Rep emi på 55 er forsvinnende liten, men jeg tror de gjerne vil ha fylt den opp.
Det er relativt lenge siden nyheter fra selskapet, og masse er ganske “overdue”.
Regner med at det kommer mye nytt som en bolk innen rep emi er ferdig.

Jeg tror det er en grunn til at kvartalsrapport er under rep emi perioden, og at selskapets ledelse har investert tungt. Men, ingen vet. Vi får vente og se.

Er det veddemålet?

1 Like

Det holder at jeg vedder mot markedet. Er tungt inne i SoftOx. De har en stor fremtid.

Skal jo komme et prospekt i forbindelse med rep emi. Kan være det kommer noe nytt i forbindelse med det.

1 Like

Det er trist at et lite virus skal lage så mye trøbbel som dette viruset gjør globalt. Får håpe det går bedre enn mange tror men dessverre er det en del som tyder på det motsatte. Om SoftOx Inhalation Solution kunne bidra her hadde det vært topp.
Kliniske data reiser tvil om korona­vaksiners effektivitet på muterte virus

1 Like

Fint med alkoholfri hånddesinfeksjon med tanke på brann. MEN, ikke så bra når du har en flaske lett tilgjengelig i bilen og det er -15 grader - Den er ganske ubrukelig i frossen tilstand… Det er bare én av årsakene til at aldri hånddesinfeksjons produktet deres kommer til å bli en suksess. Den andre er konsistensen og ikke minst lukten, og sannsynligvis også prisen på produktet. Alle som har testet produktet ved at det lukter som svømmehall og eddik - mao ikke en spesielt god lukt. Konsistensen er som vann, så ikke særlig behagelig/enkel å gni inn i hendene sammenliknet med andre produkter.

Samtlige av SoftOx sine produkter er like med tanke på hva de er laget av. Forskjellen er at innholdet i inhalatoren selvsagt er mindre konsentrert enn hånddesinfeksjonen.

Å ja, produktet fryser ved -15 grader. Dette blir et kjempeproblem året rundt i hele Europa…! Selg!! :laughing:

Smaken er som baken antar jeg. Konsistens og lukt er et ikke-problem for min del i hvert fall. Venner du deg til å ikke søle, så er den flytende konsistensen enklere og mer effektiv å få dekkende.

6 Likes

Du ser for deg at det store flertallet av hånddesinfekssjoner foregår utendørs i kaldere enn -15 grader, og derfor vil produktet feile? Antar at du kan begrunne dette med noe data?

4 Likes

Dette er en tragedie for iglobefolkningen over hele verden.

5 Likes

blir dårlig stemning hvis SIS-inhalatoren tar corona, men så funker det ikke i bilen når det er -15c

1 Like

Jeg tror ikke temperaturaspektet har noe å si. Det andre du nevner kan ha litt å si, og kan sikkert føre til at noen velger bort produktet. For de som sliter med eksem eller tørre hender, vil det muligens være viktigere med funksjon enn lukt eller konsistens. For de som har brukt spriholdig desinfeksjon hele livet uten problemer vil det kanskje ikke være like aktuelt. Men nå finnes det flere gode grunner til at større institusjoner kan ønske seg en skånsom, alkoholfri og ikke minst norovirus-drepende variant. Så ja, du har et poeng, men jeg er usikker på hvor avgjørende det vil være for SoftOx i det store perspektiv :slight_smile:

3 Likes

Sliter selv med tørr hud pga bruk av kalk mv. Hender seg man da har litt åpne sår og dæven det svir når man stikker innom butikken :joy:. For meg personlig så gir jeg en lang F i lukt og konsistensen for flytende? Hvor ofte er det ikke man bruker en spray fra dispenser og blir dynket med sprit? Dette er jo ikke et problem softox står alene om heller…

1 Like

Det kan alltids påvirke salg til retail, men de store pengene ligger uansett i å kapre markedsandeler hos helsevesenet i Europa og her må man forvente at uovertrufne egenskaper trumfer noe så ubetydelig som lukt (som uansett bare er markant for de med skitne hender).

4 Likes

Som jeg sier så er den én av flere årsaker til at jeg tror at produktet ikke blir en en bestselger.

Dere må huske på at suksessen til et slikt produkt der allerede finnes 1000 vis av konkurrenter (også alkoholfrie), ligger i detaljene. Når produktet er forholdsvis høyt priset, ikke lukter særlig godt, ei heller har god konsistens og ikke tåler kuldegrader, så ser jeg ikke for meg at SoftOx kommer til å selge i bøtter og spann av hånddesinfeksjonen. Det er jo heller ikke så langt blitt en bestselger her i landet, selv under pandemien…

Forsøk heller å begrunne hvorfor dere tror det skal bringe inn store salgsinntekter og bli en bestselger i det europeiske markedet. Hva er så unikt og revolusjonerende med produktet?
(bortsett fra det at det er alkholfritt og visstnok ikke tørker ut henda).

Det tar Noroviruset, det gjør ikke antibac, så det er jo en fordel i bhg i hvertfall

3 Likes