Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg kan gjerne lære deg litt om argumentasjonsteknikk.

Skal du overbevise noen om noe bør du alltid begynne med ditt sterkeste argument. Og så fylle på med de andre. Du kan til og med legge til en “etc.” på slutten når du ikke lenger har flere argumenter, for å late som om dette bare er begynnelsen.

Men når du gjør som du gjorde, og starter med ett veldig dårlig argument (minusgrader), så er det liksom ingen som gidder å bry seg om de andre argumentene du eventuelt har.

For min del tenker jeg at hvis de ikke lykkes så er det pga prismodellen, eller at det kommer andre like gode eller enda bedre produkter på markedet senere. Det virker som om nisjen for alkoholfrie produkter bør være stor nok her til at det går an å få ett bra salg.

4 Likes

Det finnes ikke tusenvis av konkurrenter når hovedsegmentet er helsevesenet, som i normalår står for et betraktelig større forbruk enn retail. Her handler det om å vinne anbud og du må gjerne vise til et alkoholfritt desinfeksjonsmiddel som er like gjennomtestet som AntiVir. Fordelene er at det ikke tørker ut hendene, som er alfa omega for helsearbeidere som sliter med hudproblemer grunnet utstrakt bruk av alkoholholdig desinfeksjonsmiddel, samtidig som at det tar knekken på norovirus (i kontrast til alkoholholdig).

AntiVir selges per i dag til en pris som ikke står tilbake for alkoholholdig. Som betyr at pris ikke er et argument i seg selv, særlig ikke når produksjonskostnadene er svært lave.

2 Likes

Hold deg til sak og ikke sett deg på din høye hest - Det er mitt råd til deg. At du synes minusgrader er et dårlig poeng får stå for din regning. Jeg tok det opp da jeg for 1 time siden opplevede nettopp dette selv - at flasken med SoftOx var blitt til is. Mange nok “dårlige” poeng blir til slutt avgjørende for et produkt i et så konkurranse utsatt marked.

At det tar novovirus er selvfølgelig positivt. Men er hånddesinfeksjonen til SoftOx den eneste alkoholfrie i verden som gjør det?

Vet ikke, men tror det er plass til flere slike produkter i verden enn bare ett. Hvis ikke er jo SoftOx en verdenssensasjon og 100 gangen skulle være rett om hjørnet.

1 Like

Så du har ikke aksjer på nåværende tidspunkt ?

Er du inntresset om kursen synker ? Evt på hvilket nivå finner du den aktuel ?

Rockzolid - Softox sin strategi er å komme inn i helsevesenet/offentlig institusjoner (desidert største markedet). Det som skiller Softox sine produkter mot antibac er først og fremst at den er mye mer hudvennlig og “dreper” tilnærmet alt (også norovirus/Covid-19 mv). Det er veldig mange i helsevesenet som sliter med tørr hud (store årlige kostnader), og det at produktet også tar norovirus bør gjøre den veldig aktuell også bl.a. for barnehager (og det er helt ufarlig ift brannfare (les alle artiklene om brannskader ved bruk av anitbac), ev. at en skulle få det i munnen mv).

Det blir derfor veldig interessant å følge med på HINAS anbudet - og WHO har også anbefalt at alle sykehus bør ha et ikke alkoholbasert alternativ (tilsvarende som i HINAS anbudet). Får Softox innpass i flere sykehus vil det i seg selv ha stor positiv effekt økonomisk - samtidig tror jeg at det vil ha god reklameeffekt mot forbrukermarkedet.

Når det gjelder lukt/konsistent - jeg synes Softox sine produkter er desidert mest behagelig for huden (og jeg reagerer ikke på lukten) og konsistenten gjør det veldig enkelt å få smørt det utover hendene. Etter mitt syn det desidert beste middelet - og for meg er det veldig ubehagelig å bruke antibac etter at jeg har begynt med Antivir. Men du må ta i betraktning at jeg er aksjonær😀

11 Likes

Husk at boblen softox gikk før sommerferien

Legger merke til et par usaklige og ensidig negative innlegg her i dag fra nykomlinger. Tar det som et tegn på at det at Softox får et par nye aksjonærer i morgen. Skjønner ikke hvem de prøver å lure eller påvirke.

8 Likes

Bruker kun Antivir hjemme og på jobb.
Jeg foretrekker denne framover de andre produktene.
Husker jeg reagerte litt på lukt og konsistens første gangene, nå synes jeg den er god og foretrukket.
Pumpeflasker, så var alt bra. Noe som kommer straks i.f. SoftOx :+1:

1 Like

Minus 15 celsius faller jo på sin egen urimelighet som et nedsnødd (pun intended) argument. Hva gjelder det øvrige du trekker frem så foretrekker mange (meg inkludert) en mild eddik/kloraktig lukt foran lukten av dårlig hjemmebrent. At produktet er noe mer tyntflytende er et objektivt pluss, da det er enklere å fordele (og derfor sikrer tilstrekkelig effekt).

6 Likes

…og da er ikke du, og folk som tenker som deg, med. :sweat_smile:

1 Like

Man kan ikke være med på alt :slightly_smiling_face:

Virker som at vi kommer til å trenge hånddesinfeksjonsmiddel leeeenge.
Verden trenger også SoftOx inhalatoren også, så jeg vil tru den kommer raskere en vi trur.
SWIS er rett rundt hjørnet også. :wink::chart_with_upwards_trend::moneybag:

3 Likes

Ikke alle selskaper som kun er et par måneder unna å starte med første fase av et studie med fast track som bør kunne øke mcap med minst 1000(0)% fra dagens dersom optimismen til Thomas Bjarnsholt er i nærheten av å ha livets rett. Samtidig er Softox unik i negativ retning ved at interessen er så laber at d kun er plutselige børsmeldinger som kan skape kortvarig fomo. I alle andre tilfeller dør momentum fullstendig. Forhåpentligvis vil økt aktualisering av samtlige bein i produktporteføljen i tiden fremover forandre på akkurat den biten.

7 Likes

Det er vel knekappingen fra Kiilto som har rasert kursen da alt stoppet opp etter prøvebatchen på 5000 flasker som endte med de 5000. Husker det var/ble vanskelig å få tak i uten å ringe rundt hvem som hadde igjen disse. Antar en del aksjonærer som sto for en del av flaskene (meg inkludert) men ikke alle. Hvorfor det ikke ble flere og hvorfor Kiilto ikke en gang er nevnt i siste Q vil jeg ikke spekulere i men at de fremdeles ikke har lansert Softox produktene som skulle skje sen sommer/hø st bør gjøre at vi må løfte blikket mot andre og heldigvis kommer produktene snart ut i flere butikkhyller. Antivir er ett tilvenningsprodukt, etter en stunds bruk liker man det mer å mer sammenlignet mot de andre sprit produktene som virkelig kan være av det ymse slaget luktmessig.

Få ferdig siste rep emi nå som helt sikkert vil bli overtegnet til de grader allerede første dag (antar mange har solgt i ett håp om flere emi aksjer), så vil nok kursen begynne ferden oppover…

Stiger kursen med 10.000% så skal jeg annonsere ‘I❤️Softox’ på Billboard tavla i New York (ala Gamestop) hehe

3 Likes

Aksjen lider kanskje litt litt omdømmemessig av de traderraidene som ble gjort i 2020?

Absolutt. Den dag i dag er det utøy som har sørget for å fryse kursen i en angitt range (volum under og over) i månedsvis.

2 Likes

Hva tror “ekspertisen” om safety på SoftOx inhalatoren?
Hvis den virkelig har positiv effekt på covid viruset, er det jo egentlig en “liten” skandale at uttesting på mennesker ikke er igang!!!

Er som mange litt betenkt på ordtaket " det enkle er ofte det beste"

Hadde BP hatt patentet på alt SoftOx har tilgjengelig, hadde nok prisen vært flere milliarder…

Et lite selskap ifra Norge, klarer de å bringe potensialet frem?

Har selv noen lodd, men selv om jeg er “risikokåt” holder noe meg igjen😊

Håper inderlig de lykkes!

Dere som kjenner selskapet, har de dyktige internasjonale ansatte?

Mvh :blush:

2 Likes

Sport1 Elverum har også Softox nå…+ noen flere nettbutikker som Assist tydeligvis har solgt det inn til.

https://sportmann.no/produkt/safedes-hånd-desinfeksjon

13 Likes