Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det var allerede tegn til et bullish momentumskifte i softox denne uken, med dagens fine melding skyter det fart.

Har tradet med forsvarlig avstand ned til emisjonskurs 55 i halvannen måned nå, det er imponerende.

4 Likes

Veldig bra med intensjonsavtale med FFI. Viser at SOFTX har de rette prioriteringene. FFI vil hjelpe SOFTX til å komme i kontakt med de rette instansene internt i Norge men også ut mot NATO. En av hovedprinsippene til FFI er å fremheve og hjelpe norsk forsvarsindustri til å vokse og nå ut til flere.

5 Likes

Tolker dere meldingen som samarbeid fase1 på BE og SIS+ salg av Antivir i hele Forsvaret? Håper intensjonsavtalen blir signeres!

Med sånne langsiktige avtaler kan de vel snart benytte seg av ordinære banklån (i stedet for evnt. emisjoner) hvis de har behov for det.

Tror det er dumt å tolke for mye rundt detaljene i intensjonsavtalen. Kommer nok flere oppdateringer etterhvert. Fint å ta med seg en solid samarbeidspartner videre uansett.

11 Likes

Tolker denne meldingen som at de har begynt å innarbeide ett samarbeid med forsvaret og at endelig avtale kanskje blir signert før 1 April. Ingenting er gitt før den er signert. Men dette er uansett utelukkende positivt og ser ingen grunn til at det ikke skal gå igjennom. Så blir det spennende å se hva slags detaljer som blir lagt inn.

2 Likes

Vel, det er jo spot on hva en intensjonsavtale betyr. Dette er ikke løse ting i løften man snakker om, man har en “intensjon” om å inngå avtalen, som i de fleste tilfeller betyr man er enige og ønsker å samarbeide men det er detaljer som må nøstes opp i før endelig avtale er signert.

3 Likes

Har jobbet på FFI en kort periode. Kun positivt å melde derfra, og de satser på å internasjonalisere både egen forskning og norsk (forsvarsrelevant) industri. Selskapet har allerede fått penger av- og samarbeider med US Army (med et uttalt FDA-godkjenningsspor alle glemmer), så her tror jeg intensjonen blir til underskrift :wink:

13 Likes

Har også vært involvert i FoU-samarbeidsprosjekter med FFI (revisjon) og det er ikke småsummer man ser her…Dette er gull for å få finansiert videre forskning.

8 Likes

Alltid interessant å se hvem som “liker” postene. Må jo selvfølgelig ikke legge noe som helst i det men kan jo alltids spekulere litt.

3 Likes

De kan gjerne bare “utsette” rep. emien noen dager til og heller melde med bra salg så denne emien ikke lengre en behøvelig :slight_smile:

Absolutt. Og med storeiere som sitter så tungt inne i aksjen, så er giring via lå låne opp selskapet veldig attraktivt. Obligasjoner er jo også et alternativ du ikke nevner her.

Jepp, enig i det. Tror ikke det skal så mye til før de skaffer seg produksjonskapasitet i midt-eller sør Europa mtp logistikk. Kan gå fort i svingene og store volum når det blir kontrakter med offentlige instanser.

Samme for meg når den kommer. Jeg vil ha billig-aksjer til 55kr! :smiley:

3 Likes

Nå er vel ikke i utgangspunktet denne intensjonsavtalen en innkjøpsavtale slik jeg ser det. Man skal sammen forske på hvordan SoftOx kan benyttes i militær sammenheng. Men jeg tror ikke avtalen vil inneholde noe kontraktsfestet kjøp av produkter i disse 3-5 årene. Så tror ikke bankene vil legge veldig vekt på denne avtalen (de er ofte ganske one-minded på inntkter slik jeg ser det).

Men jeg tror det blir noe av avtalen og denne forskningen tror jeg vil være gull verdt for å bedre utsiktene med en avtale med det amerikanske forsvaret og forsåvidt andre Natoland etter hvert. Så på lang sikt tror jeg dette blir bra men tålmodighet er nok fortsatt en nødvendighet.

2 Likes

SWIS er klart for markedet om ca ett år. En slik avtale med forsvaret åpner opp et mulighetsvindu med synergieffekter som potensielt kan bli ytterst spennende. Som å utstyre soldater i felten med en flaske sårrens fra Softox (ref tidligere diskusjoner).

5 Likes

Tenk mcap og kurs for et annet biotek som er nærme markedet, uten nærstående emi-risiko, og med svært høy LOA. Her sover folk i timen, og det er en nisse som på død og liv skal regjere aksjen, men du verden for noen kurser man får handlet på i mellomtiden.

Jeg tror SB1-analysen blir den viktigste driveren for å gjøre aksjen kjøpbar for andre enn HO-knekter og TI-nerder. Når dette «antibac-selskapet TM» blir bedre forstått og stuerent så går det fort (opp).

13 Likes

Jepp. Har konsekvent ligget på kjøp og er nå oppe i betydelig flere aksjer enn jeg trodde jeg skulle ende opp med på disse nivåer. Helt nydelig.

1 Like

Muligens jeg leser for mye i denne intensjonsavtalen, men tolket som det ville ende opp med økt salg av Antivir hvert fall, med gode muligheter for SWIS på sikt. Litt mer info/fasit får vi innen 1. april .

signed a letter of intent with a plan to adapt the civilian products the company
develops to be used for military purposes. SoftOx Solutions AS currently
provides hand and surface disinfection products without alcohol that possess
different and unique properties than current products on the market”

3 Likes

Jeg tror også det er veldig god sjanse for at dette samarbeidet ender med innkjøpsavtaler etter hvert, poenget mitt er vare at jeg tror ikke denne samarbeidsavtalen vil inneholde noen forpliktelse fra forsvaret om innkjøp.

3 Likes

Enn så lenge vet vi at de har blitt enige om å forsøke å bli enige. Detaljer vil selvsagt komme når en faktisk avtale eksisterer i endelig form og har blitt underskrevet.