Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Forsvaret gjør jo som ellers i staten, alt går på anbud. Nå kan de jo komme med krav bare SoftOx kan levere på, da de er så gjennomtestet…

2 Likes

Regner med det må en lab test eller to til for å få Nato merke på desinfeksjon som sikkert FFI gjør?

Her er ett produkt som er Nato godkjent:

1 Like

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så pessimistiske til hva en slik intensjonsavtale skal kunne bære av frukter for Softox. Selvfølgelig er det kommersielle ringvirkninger av denne relasjonen og vil på sikt by på salg av deres produkter. Hvorfor i alle dager skal det ikke det?

Jeg tror heller ikke det er noen forpliktelse på kjøp av produkter på basis av denne avtalen, det ville vært unormalt da det dreier seg om videre forskning og utvikling. Men av alle slike samarbeid jeg har vært involvert i så har det resultert i kjøp av sluttproduktet som det forskes på, om det ble kommersialisert. Tro det eller ei, men det er som regel hovedgrunnen til at man inngår slike samarbeidsavtaler om forskning og utvkling, nettopp å kjøpe sluttproduktet som utvikles.

7 Likes

Klarere tegn på at LOA for sårbehandling i analyser bør settes høyt bør man lete lenge etter.

Tviler på at de hadde laget ett forsknings og utviklingssamarbeid over flere år for hånddesinfeksjonen for å si det sånn.

13 Likes

Vi fikk i dag igjen en bekreftelse på at Softox gjør mye rett om dagen og får anerkjennelse for sine produkter og forskning. Verken det norske eller amerikanske forsvaret ville vært interessert i å bidra med penger og delta i et forskningssamarbeid dersom en ikke hadde tro på dette.

Dette samarbeidet vil på sikt kunne generere store inntekter - og nye avtaler med andre land/NATO - og jeg tror ikke mange helt forstår størrelsen på markedet/inntektspotensialet ved disse samarbeidsavtalen (sårskyll/sårbehandling). Videre skal en heller ikke utelukke at det norske forsvaret inngår avtaler med Softox ift desinfeksjon/overflatebehandling (anbud).

Det har vært mange bekreftelser siden høsten 2020 på at Softox er på vei til å nærme seg et gjennbrudd (avtalen med det amerikanske forsvaret, godkjent Fast track SIS, godkjent og påbegynt siste fase i SWIS 2 (sårskyll), EU godkjenning, flere større distribusjonsavtaler, emisjonen er på plass, dagens intensjonsavtale) - men kursen er status quo. Hva tror dere blir den virkelige katalysatoren ift kursutviklingen?

Personlig tror jeg analysen fra SP1 og bekreftelsen på at oppstart av fase 1 (SIS) på mennesker vil få kursen godt over kr 100 - samt at ratifiseringen av EU godkjennelsen, flere større distributør avtaler i norden/EU og vunnet HINAS anbudet vil gi kursen et ytterligere spark oppover😀

12 Likes

Mener fult å helt Softox er kappet fotene av, av Kiilto/Antibac. Etter den prøve runden a 5000 flasker som forsvant raskt fra apotekene ble det ikke stort mer salg noe som tydelig vises på Q tallene. Hjelper fryktelig lite når 500ml varene fra Softox blir stående på bakrommet til apotekene, blir ikke mye salg av det…

Hadde Kiilto kjørt på mer å fått de ut ville det vært noe helt annet salgstall, nettsalg fra småe nettbutikker gir ikke mye omsetning er tydelig. Heldigvis kommer de nå ut i mange butikker så Q1 vil nok bli betydelig bedre. Nå i dag fremstår vel Softox å hånddesinfeksjon som noen som ikke kan selge vann i en glovarm ørken hos mange…

3 Likes

En full EU godkjenning, vil bety at SoftOx og CoopMed kan få store salgsavtaler rundt om.
Der ligger den første kursverdi vekst i form av intekter. ( Tror selv at CoopMed har avtaler i boks alt, som må ventes offentlige gjort inntil EU-Godkjenning er i orden. )
Så i det litt lengere løp, ligger gullet i Sår behandling av mennesker og dyr. ( + inhalatoren, som er WildCard. ) :moneybag:

2 Likes

Nuvel, selskapet kjørte en stor emisjon på mer enn dobbelt kurs av hva det gjorde et år før. Jeg kaller ikke det å være fotkappet akkurat.

Det var irriterende at Kiilto ikke valgte å kjøre med Softox, men det var bare et setback.

2 Likes

Du har litt rett men tror kursen ville vært en del høyere hvis da apotekene hadde hatt produktene ute i steden for bakrommet. De hadde 500ml på støren men bakrommet, fremdeles ikke kommet ut i butikken etter minst 3 måneder. Som trofast aksjonær blir jeg litt provosert av slikt… hva er poenget med bakrommet når det da kan selges i stedet?

1 Like

Gitt at de kommer seg inn i Hinas betyr det større marginer på egenhånd, enn om de hadde lagt inn anbud via kiiltoclean som jeg forstod var hensikten tidligere. Merkevaren Antibac er sterk i retailsegmentet, men her har softox sagt de trenger «hjelp» fra FHi-veilederen samt helsearbeidere som er ambassadører via jobben (HINAS).

Den virkelige katalysatoren ift kursutviklingen er enkelt og greit noen kontrakter (eller børsmeldinger) som omsettes i noe som viser i regnskapet. De har fått til mye det siste halvåret men håper virkelig noe spennende kommer i midten av februar!

Dette samarbeidet har jeg avskrevet forlengst, er glad Softox ikke er bundet på hender og føtter i en avtale med et sprit-selskap, Noen mail frem og tilbake i Sept. med apotek samt selskapet, gjorde meg sikker i min sak. Ser bare positivt på dette, nye muligheter åpner seg :

“21.12.2020, Som et resultat av økt fokus på smittevern blant forbrukere har Bonaventura Scandza i samarbeid med Aeris Medical AS og SoftOx Solutions AS opprettet en ny kategori for smittevernprodukter under merkevaren Aeris, hvor hånddesinfeksjon fra SoftOx Solutions inngår. Disse tre selskapene skal nå sammen markedsføre og selge Aeris produktene inn mot apotek og retail markedet i Norden og UK”

8 Likes

Skjønner ikke helt hvordan du har fått denne oppfatningen. Er ikke stort sett alle optimistiske med tanke på denne avtalen?

3 Likes

Ja - det virker som at aksjonærene har desidert størst fokus på salg av desinfeksjon og det kortsiktige bildet, hvor et par større avtaler rett etter ratifiseringen av EU godkjenningen, og “vunnet” HINAS anbudet, vil kanskje være det viktigste. Jeg anser dette kun som bonus - og er mye mer opptatt av SWIS og SIS - hvor jeg synes dagens melding og den snarlig oppstarten av fase 1 (SIS) er mye mer spennede og viktig i det større bildet.

Jeg tror og håper at analysen fra SP1 vil vekke en større interesse for selskapet - og basert på at topp 50 tydeligvis ikke har noen interesse av å selge (få aksjer i omløp), skal det ikke mange flere investorer til for å få en varig og markant kursøkning.

Jeg tror det er taktiske årsaker til at en venter med analysen (EU godkjenning og nye avtaler) - og jeg tror heller ikke det er tilfeldig at opsjonene ble innløst i går…

8 Likes

Er ikke en biggie, men synes det kunne vært ok med en oppdatering nå på når aksjonærene kan forvente tegningsperiode og tildelingstidspunkt for rep. emi. Blir ikke mer basic IR enn det liksom.

10 Likes

Tøff påstand…

10 Likes

Tja. Synd de skal premiere seg selv med påstanden uten lukt for det stemmer jo faktisk ikke…

3 Likes

Skal ikke rippe opp i diskusjonen om lukt igjen, men jeg tror de kan påstå at folk kan bruke Antivir 50 ganger om dagen uten at det stinker badebasseng e.l på kvelden.
Helt luktfritt etter produktet har tørket inn er min erfaring.

6 Likes

Jepp, lukt er det og det kjenner ein med ein gang. Dermed vil ein få følelsen av at dei 11 andre punkta er feil også. Synd for det er eit kjempe produkt og fortjener ikkje tvil om det.

1 Like

Mulig denne er postet her før? men viser Softox er godkjent for bruk i helsevesenet. Datert 25.11.2020

Listen under inneholder de produkter som er godkjent etter Forskrift for kjemiske desinfeksjonsmidler til teknisk bruk i helse- og sykepleie.

2 Likes