Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

2-4% mener jeg å huske

2 Likes

ok, ja det er ikke no for oss, men mye for dem… da blir det økning i morra tror jeg. Gidder ikke ha 10 gangern klar for overtegning. (øremerkede midler :p)

PS. Tegningsperioden er fra og med2. februar 2021til og med 16.februar 2021.Start av tegningsperioden er avhengig av ferdigstillelse og publisering av Selskapets nasjonale tilbudsprospekt innen dette tidspunktet. Ved eventuell forsinkelse av prospektet vil tegningsperioden (og datoene henvist til i dette punktet) bli utsatt tilsvarende etter styrets nærmere beslutning). De nye aksjene gir rett til utbytte fra den dato kapitalforhøyelsen registreres i Foretaksregisteret.

Da er det klart at hele perioden blir forskjøvet.

1 Like

Regner med (mange) har solgt ned i håp om flere billige emi aksjer, antar de vil bli overtegnet allerede etter noen timer. Har 3 kontoer med Softox og her skal det tegnes godt over på alle i ett håp om det gir bedre mulighet til flere?.

3 Likes

Nei, det kan de ikke…

1 Like

Det er nok mange som tenker akkurat det samme polsmannen - inkludert meg- og som derfor venter med å kjøpe flere aksjer til en vet med sikkerhet hvor mange aksjer en får i rep emi. Håper derfor at utsettelsen ikke blir for lang - og at vi blir ferdig med rep emi.

3 Likes

Jeg regner med at korona er kommet for å bli. Hvis inhalatoren til SoftOx blir vellykket på mennesker og at inhalatoren renser lungene, da vil korona bli mindre farlig og myndighetene kan da slippe smitten løs, men da må alle ha en inhalator for å overleve. Tenk dere hvis det skjer, sannsynligheten er ganske stor. De starter test på mennesker til våren.

2 Likes

Skulle inhalatoren virkelig bli vellykket vil Almås faktisk plutselig kunne få rett i sin påstand om at det vil bli den største nyvinningen siden antibiotika, selv om han den gang pekte mot biofilm-eradicatoren. Covid-19 vil kunne synliggjøre nytten på en spektakulær måte, men det brer jo om seg fra lungebetennelse via bronkitt, til influensa og covid-19, i tillegg til flere andre kroniske lungesykdommer. Et bruksområde så stort at det er umulig å fatte. Nåløyet er åpenbart mikroskopisk, men et blue sky-scenario hva Softox angår vil prise selskapet til en helt bortinatta stor sum.

Helt utrolig at ikke flere ser potensialet i å kunne være med på en eventyrlig reise de neste 2-3-4 årene.

5 Likes

Hvordan får de testet ut på så mange sykdommer, eller må ta en og en? Blir det tilsvarende lang fase 2 og fase 3?
Hvor mange milliarder snakker vi om skulle det bli home run med inhalatoren?

Ganske trygt å regne med at selv om det “virker” er det ikke noen one kill all… det vill kunne lette et forløp, men det bidrar altså på en oveflate, og om det er tykt slim i lungene vil det ikke rekke å penetrere annet enn og stoppe spredning til andre rundt.

Hvis inhalatoren blir godkjent som inhalering, da kan folk bruke det til hva som helst. Trenger ikke flere faser til hver sykdom.

1 Like

Inhalatoren ble testet på minigriser med gode resultateter. Så da er det mennesket en nå skal teste den på. Virkestoffet vet vi drepet alt av virus/bakteriar så blir svært spennende nå.
Lykkes de som jeg mener det er meget gode sjangser for så seier det seg selt at dette blir en revulusjon innenfor medisin.

1 Like

jeg tenkte kanskje at ulike luftveisinfeksjoner vil kreve ulik styrke. + at hvis pasienter med f.eks bronkitt skal bruke inhalatoren må det vel ha blitt testet om det har effekt ift andre legemiddel mot det

1 Like

ja, testet på sikkerhet på grisen, ikke effekt såvidt jeg vet, men vi vet jo noe om effekten selv om det ikke er mål i den testen.

minigris-testene var vel super bra på akkurat det: “This study confirmed that mild changes to the respiratory epithelium when exposed with higher concentrations of SIS have been documented to be transient and fully reversible”

Det dreide seg vel om å pushe dosen til over grensen så de fikk skade av det, og observerte at skaden gikk tilbake.
Altså, om man får skade er det ikke varig.

1 Like

ja, men det er jo bra utgangspunkt før en skal over på mennesker.

1 Like

Dette er vel fort en påstand tatt fra løse luften…? Kombinasjonen hypoklorsyre og eddiksyre bør kunne ha positiv effekt på en innvortes betennelse gitt at eksponeringen er tilstrekkelig. Hvorvidt det vil fungere i praksis gjenstår åpenbart å finne ut. Det du kaller slim er reelt sett biofilm, en koloni av bakterier, som Softox sin løsning beviselig er særs effektiv mot.

3 Likes

Jeg er ytterst positiv til blandingens egenskaper på biofilm, men det er ikke det jeg tenker på i lungene. Det er så my væske og slim som utskilles, betydelig volum, så det vil ikke være tid til penetrering i min forståelse til å (ja det er ut av luften ish)… blank

Det er nettopp biofilm som skaper problemer i lungene. Som ved cystisk fibrose (noe Thomas Bjarnsholt har forsket mye på), en kronisk lungesykdom som fører til alt for tidlig død. Her ligger biofilmen i et så tykt lag i lungene at antibiotika er nytteløst. Den evner ikke å trenge gjennom. Som er styrken til hypoklorsyre/eddiksyre.

5 Likes

Hvis inhalatoren virker mot korona i lungene, så blir dritten fjernet når noen blir syk. Jeg er enig at hvis noen fyller lungene med slim før de tar første inhalering, så er det ikke sikkert at inhalatoren klarer å fjerne alt slimet. Det vet vi ikke. Hvorfor vil folk fylle lungene med slim før de gjør grep? Det vil da si at inhalatoren virker og folk er opplyst om det.
Om inhalatoren blir en verdenssensasjon vet vi ikke, men har lest i aviser om at det allerede er en verdenssensasjon. Vi får se hva det blir.