Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det får være opp til hver enkelt hva “home run” er i forhold til markedspenetrasjon, men selskapet har oppgitt et potensielt marked på 12 mrd dollar for inhalatoren i siste bedriftspresentasjon. Selv små prosenter av dette estimerte markedet kan dermed gi noen milliarder kroner i årlige inntekter.

2 Likes

Og samtidig påpekt at det er et forsiktig anslag

1 Like

De har helt sikkert testet at aerosoler fra produktet har en effekt på mikroorganismer på overflater.
Så tester en på minigris som er anatomisk meget lik mennesker på organer.
Så når det ikke var skadelig på gris er det mest sannsynlig ikke skadelig for mennesker heller.
Aerosoler vil under inhalering dekke hele lungearealet og ta knekken på viruset/bakteriene og bryte ned biofilmen som blir laga av mikroorganismene.
Det er kanskje litt for enkelt til at folk skal tro det kan funke, men det er den unike patentet Softox har på blandingen som nå gjør at dette kan bli revulosjonerende.
Professor Thomas Bjarnsholt bør jo vite hva han snakket om vil jeg tro😊

1 Like

Jeg klarer ikke vurdere sjansen for at dette har klinisk effekt.

Men det jeg føler meg komfortabel med er å tenke at det har rett til å testes, at safety skal være bra, og at det “fungerer” (ikke gitt at det har klinisk effekt selv om det fungerer).

Ergo tenker jeg at det kommer flere positive meldinger før det eventuelt kommer en negativ (ingen vesentlig klinisk effekt bevist) om man er uheldig. Det burde gi opptur før nedtur på en måte :slight_smile:

Og fungerer det med beviselig klinisk effekt er jo oppsiden enorm.

3 Likes

Man kan vel fort si at det er nå eller aldri. Det har blitt forsket og forskes fortsatt på mange forstøvingsløsninger med tanke om å kunne bryte ned biofilmen i lungene, som skaper så mye problemer. Hvitløk er ett av forsøkene. Det unike med Softox sin løsning er jo nettopp at det er to helt naturlige komponenter, som er grundig gjennomtestet og er bevist harmløst. Samtidig som det også har vist prov på uovertrufne egenskaper mot biofilm. Blant annet ved at molekylene er så mikroskopiske at stoffene evner å trenge gjennom biofilmen. Skal virkelig bli spennende å få fasiten etter hvert, om teori og praksis viser seg å gå hånd i hånd.

4 Likes

Kjekt at folk har troen, det har jeg også, men LOA for infeksjoner i luftveiene fra fase 1 til godkjenning er vel statistisk sett «bare» rundt 12%?

3 Likes

Føler meg dog betraktelig mer sikker når det har hatt effekt på minigris kontra type kreftforskning som har vist gode resultater på museforsøk. Men at inhalatoren må anses som et longshot inntil det motsatte er bevist er helt klart.

3 Likes

“Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt
https://newsweb.oslobors.no/message/514362

8 Likes

Altså det er opplagt at slimhinner produserer mer enn noe kan penetrere— men det trodde jeg virkelig alle tok for gitt…

Hvis du tror det kommer gode nyheter de neste 2 ukene ca (avhengig av når tegningsfristen er) kan du også kjøpe nå og selge de du har for mye etter tildelingen. Det blir vel ca 3-4% i rep. Emisjonen uansett.
Man øker risikoen littegran, men samtidig rykker vi nærmere nyheter. (Det kan jo komme negative nyheter og men det snakker vi ikke om her).

1 Like

Det er spennande dagar som aksjonær i Soft Ox om dagen. Føler at me går rundt og venter på ein real vårløsning her. Mange spennande triggarar på gong:

  • Oppstart SIS human studie.
  • Ratifisering av EU-godkjenning for AntiVir og mulige avtalar i EU-området.
  • Q4-presentasjon og oppdaterte salgstal for AntiVir, her er vel guidinga det som er mest interessant.
  • Eventuell endring i nasjonal veileder hos FHI for hånddesinfeksjon.
  • HINAS-anbudet for hånddesinfeksjon.
  • Info om progresjon rundt SWIS-studien
  • Info om utvikling rundt SBE (US Navy)
  • Gjenopptaking av programmet for produkt retta mot dyr som har blitt lagt på is under Covid.

Og det som gjer det heile så vanvittig spennande er mulig reward her.
Vil minne folket på at det kun er 8 738 990 aksjar i selskapet og at MCAP er på skarve 560 mill NOK. Trur ikkje det er mange caser med større potensiell oppside på Oslo Børs i dag.

12 Likes

I tillegg til at topp 50 har vist en formidabel evne til å sitte i stoisk ro. Som vil si at antall aksjer i fri flyt er forsvinnende få.

3 Likes

Kan vel legge til sannsynlig analyse fra SB1 også?

1 Like

Ja den gløymte eg i farten. Absolutt ein trigger på kort sikt.

Skal bli greit å få nokon med litt meir objektive auger til å kikke på casen for eg får alt for mange nullar bak talet når eg drøymer om potensialet for MCAP her…

Det har du rett i Hardox - samtidig tror jeg flere, i alle fall de som allerede er relativt tungt inne i Softox, avventer til etter rep emi.

SB1-analysen blir den viktigste triggeren for å nå ut med det budskapet til andre enn oss spesielt interesserte her inne :wink:

4 Likes

Topp 50 eier i dag nesten 70 % av aksjene (som heller ikke når kursen var på kr 110 valgte å selge - sitter i ro - hvor Almås & Co eier en stor del). Det er derfor veldig få andel av disse aksjene som er til salgs - og en kan bare forestille seg hva som skjer med kursen dersom et par større investorer ønsker å komme inn.

4 Likes

Da blir det fort Gamestop-tendenser når gode nyheter kommer (forhåpentligvis slipper vi tilsvarende nedgang etterpå)

Antar den ikke vil komme før etter en oppdatering på det siste SWIS studiet og det forhåpentligvis viser gode resultater, regner med det fort kan bli bananas hvis det skjer…

Ved Q3-presentasjonen sa SB1 sa den vil komme “tidlig” over nyttår, så den kommer før. Jeg trodde egentlig den allerede ville vært sluppet, men kan se ut til at @anon80503862 får rett i at den kommer ifbm. Q4-rapporten 15. februar.

5 Likes