Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Tenker at det er en blessing in disguise at få andre enn oss spesielt interesserte har interesse for SoftOx. Det gjør at vi får handlet på lave kurser, og det er viktig å huske at dersom SoftOx lykkes med produktene sine, vil markedsverdien øke uansett. Så dersom man har tro på SoftOx i det lange løp, vil jeg heller hevde at dette er en positiv ting, spesielt på en børs der det er vanskelig å finne selskaper med lav mcap i forhold til risk/reward. Også viktig å huske at mange av oss nå har hatt tid til å sette oss godt inn i SoftOx, og at vi dermed ligger mange hakk foran andre dersom det kommer positive kursdrivende nyheter.

7 Likes

Meget mulig dere har rett her, regnet med de ville ha mest mulig klart for best mulig regne stykke men klart det kan nevnes “hvis” det skjer i rapporten blir tallet slik… Ble gjort med Questerre i 2008 eller når det var, kursen sto i rundt 2kr og mulig kursmål 200kr, gikk ikke veldig mange uker før kursen sto i 30 (huskes veldig godt den dag i dag) :slight_smile:

2 Likes

Vil være naturlig at SB1 kommer med et oppdatert kursmål i etterkant av at SWIS-2, etter endt studie til sommeren, forhåpentligvis kan vise til svært gode data.

4 Likes

Usikker på om det er nevnt før, men dette dukket opp i mailinnboksen min i dag.

4 Likes

Ser på The Voice og i pausen kom det en reklame fra Redd Barna om at det dør 2 barn i minuttet av lungebetennelse. Det høres utrolig mye ut, nesten så man ikke tror det. Håper inderlig at inhalatoren til SoftOx blir effektiv mot lungebetennelse. Da kan de redde 2880 barn pr døgn.

8 Likes

Kjøpssignal herfra hvertfall. Vet ikke hvor mye det er til å stole på men teknisk ligger den bra an da?

2 Likes

Slutt med useriøse innlegg takk. Norsk bulls er bare tull og tøys. I teorien gangner det kun de kortsiktige, og det på et meget tvilsomt grunnlag. Skjerpings! Tekinvestor kan bedre enn dette! Samme gjelder deg pingvin.

6 Likes

Vi fikk børsmelding denne uken, hvilket jeg hadde forutsatt, men det var med et helt annet innhold enn jeg hadde trodd (positiv overraskelse):grinning: Det jeg derimot fortsatt venter på (i det korte bilde) er;

  • Endelig EU godkjenning, ref børsmelding av 11. des 2020 og fristen på 40 dager
  • Nye distribusjonsavtaler
  • Analyse/dekning fra SP1

Nå er vi godt inn i februar, og en kan også om etterhvert forvente;

  • Informasjon om oppstart av fase 1 i mars/april (SIS - inhalatoren)
  • Oppdatering av Swis 2 (siste fase), sårskykk
  • Hinas anbudet
  • Oppdatering/Endring av FHI veiledningen

Det er virkelig mye å glede seg til fremover - og jeg tror dekningen fra Sp1 og oppstart av fase 1 SIS vil skape en økt oppmerksom og interesse for selskapet. Synspunkter?

9 Likes

Denne bør vi vel forvente kommende uke, mtp 40 virkedager…?
Det stemmer høvelig greit med kalenderen, det kommer litt an på antall røddager i julen der det blir behandlet.

1 Like

Tror ikke at noen løper etter aksjen når godkjenning foreligger, alle forventer det.

Det stemmer nok helt sikkert. Men det som gjør meldingen om endelig godkjenning så utrolig spennende er jo eventuelle kontrakter. En eu godkjenning vil jo åpne for avtaler og kontrakter i mange land.

Jeg er ikke så veldig sikker på det. Jeg kjøpte Assist på XXL og de hadde gått over til alkoholfri ved inngangen. Jeg dynket hendene og regnet med at det var SoftOx, men det de hadde luktet ingenting. Hva det var vet jeg ikke. Det var ihvertfall ikke noe SoftOx produkt.

De har da ikke kontrakt med xxl om at dem skal bruke produktet til sine kunder?? Eneste avtalen er jo om at dem skal selge produktet dems… dessuten har jeg personlig lite trua på hånddesinfeksjon produktet til softox i privatmarkedet. Det som kommer til å bli gulll er (eventuelle) avtaler med helsevesenet osv👍

Ja hvis de får det, men det gjenstår å se.

Eneste grunnen til at Softox ikke skal vinne anbudet er faktoren x, det ukjente. Som ikke er særlig sannsynlig, men åpenbart alltid en mulighet. Tar det for gitt at evnen til å være selvforsynt innenfor landets grenser blir høyt prioritert. Ingen grunn i utgangspunktet til at Softox skal tape anbudet på pris og det finnes virkelig ingen produkter som er mer gjennomtestet. Har vridd hodet for å finne begrunnelsen for hvorfor HINAS skal gå fløyten, men er fortsatt like svar skyldig.

2 Likes

Det blir en spennende neste uke fram mot rapport. Hvor mange vil inn eller ut.

Jeg tror jo som jeg har sagt lenge at man får en analyse i etterkant av kvartalsrapporten, når selskapet gir en oppdatert status på alt de driver med. Så jeg har troa på at det også kommer nyheter i etterkant av rapporten.

Mistenker vel også at rep emi fort utsettes til etter kvartalsrapport, hvis de ikke klarer å få den avlyst pga ett eller annet, uten at jeg helt ser hva det skulle være.

Tror ikke de vil annullere rep emi, da sier de nei til raske penger i kassa.

XXL bestiller gjerne et så stort kvantum fra SoftOx at innkjøpsprisen blir deretter. Som betyr at det bør lønne seg å tilby Assist til kundene via dispenser vs noe random til en mindre rabattert innkjøpspris.

Hvis man spekulerer i hvordan salget går osv så er det vel bare å sende inn spørsmål på Q4 rapporten om de kan si noe om Q1 så langt, hvis ikke selskapet tar det opp selv.

Er bare en uke å vente til man kan få svar fra selskapet i stedet for å spekulere.

2 Likes

Kjøpte assist på xxl i Porsgrunn… Innehaver hadde ikke ide om hva slags produkt jeg spurte om… Nb. Ble ikke ferdig med forklaringen en gang før han sa at dette ville han ringe kona om og ta med ei flaske hjem da hennes fingrer var helt sprukket opp av alkoholbasert desinfeksjon.

8 Likes