Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Litt kjedelig å få en q-rapport helt uventet i fleisen også. Så utrolig merkelig og uprofesjonelt at jeg begynner å tvile på hele selskapet.

2 Likes

Rolig nå, vi har sett det langt verre :rofl:

Det er vel overveiende sannsynlig at de hadde rapporten klar, og skulle skrive inn resultatet av EU godkjennelsen. Når den da dessverre ble utsatt, så valgte de å skrive om noen avsnitt, og så publisere rapporten umiddelbart, i stedet for å sende en negativ børsmelding noen dager før rapporten når ingenting annet ville endre seg mellom denne nyheten og kvartalsrapport.

For min del er det useriøst, men det er ett mye mindre problem at man framskynder en rapport enn at man utsetter den. Og seriøse selskaper, som Kitron, publiserer enkelte kvartalsrapporter mens børsen er åpen uten noen pause.

Så det man kanskje bør revurdere er om man som privatperson som ikke har uendelig med tid til å følge med virkelig ønsker å delta i ett profesjonelt marked hvor andre større aktører normalt har fordeler du ikke har.

8 Likes

Er ikke uenig i det. Alle som i utgangspunktet investerer i selskaper på euronext growth bør gjøre seg opp en mening om det.

Noen bør også ha ansvar for IR og sørge for god og riktig informasjon til markedet til riktig tid. Det er feks. veldig lite krevende å greie å gi ut kvartalsrapporter til riktig tid eller i det minste gi markedet et par dager heads up på endret dato.

Uansett hvor man er notert så er faktisk slikt viktig for å bli tatt seriøst. Jeg kjenner ikke denne ledelsen men generelt er det ofte at gründer bedrifter etter hvert lider litt av at gründere tviholder på kontrollen/topp posisjoner selv etter oppstartsfasen når man egentlig har mer behov for annen type kompetanse helt på toppen. Ofte er det bedre at gründere får fokusere på det de kan og overlate den mer administrative delen til andre.

3 Likes

Heller ikke uenig i det. Jeg bare sier at forventningene og hva som «bør» være på plass absolutt ikke til tider er på plass for små selskaper slik som dette. For ledelsen og selskapet så er nok vår alle kjente Merkur markets en pitch til større investerer enn hvermannsen og derfor tror jeg de driter litt i formalitetene. Dette er vi kjent med fra andre selskaper også og er litt av risikoen med å gå inn i en aksje av gründerspirer for en høyere avkastning ved å gå inn tidlig.

Skal ikke si så mye mer om saken…jeg har troen på produktet og sitter derfor i aksjen, ledelsen kunne alltids vært bedre og det samme med IR.

1 Like

Gir opp straks jeg. :pensive:

1 Like

Tror det er på tide at flere gir opp. Persillebladinvestorer

2 Likes

Er det som er fint. Nå har jeg ikke finregnet på fri flyt her, men majoriteten av de tyngre aksjonærene står bom stille.

For min del hviler investeringen min i selskapet på troen på at EU godkjennelse vil gi flere positive ringvirkninger på salg og distribusjonsavtaler, og at selv om HINAS tender enda en gang skulle bli utsatt - noe jeg tror er mulig fordi statlig byråkrati kan være helt jævlig - så vil det veies opp for gjennom salg til utlandet.

Hvis man tror selskapet ikke vil lykkes med salget av hånddesinfeksjon i hele år, og at de vil være ett forsknings og utviklingsselskap finansiert av emisjoner i 2021 og delvis ut i 2022, så ville det være veldig logisk å selge seg ut og så sjekke selskapet på nytt om 12 måneder.

Ingen anbefaling, og ingen vet hva framtiden vil bringe. Dette kommer jo i bunn og grunn an på i hvor stor grad man tror selskapet vil lykkes, og når man tror markedet vil verdsette det om de lykkes.

8 Likes

Kjenner man begynner å bli litt lei av å mulig “oppdatere” de mest kortsiktige som bare sitter å skummer fløte, lagt merke til dette flere gang på kursen etter innlegg har blitt postet…

3 Likes

Det er lov å være skuffet over uprofesjonalitet fra selskapet og dele det her.

3 Likes

Vet vi om det er noen som har sendt epost til selskapet og ytret skuffelsen med dette krumspringet? Eller spurt om en forklaring på hvorfor?

1 Like

For min del spiller det liten rolle når Q4 rapporten kom. Den visste vi var dårlig, med tanke på tallene som kom. For meg så er det mye viktigere at selskapet gjør gode avtaler med andre aktører, får godkjenninger på plass og at produktene blir utviklet. Har en tidsramme på flere år, og håper på å bli godt belønnet for min tålmodighet.

6 Likes

Veldig behagelig når man finner tilstrekkelig ro i sjelen til å se forbi rådende kurs med blikket opp og frem mot de kursdrivende faktorene for investeringen. Faren er åpenbart at det kan bli en sovepute og at man mister det årvåkne blikket, men med en rykende fersk intensjonsavtale med det norske forsvaret så kan man heller ikke si at det ikke er nylige tegn til at selskapet fortsetter med å bygge stein på stein.

7 Likes

Må si meg enig. Plutselig var forumet infiltrert av tradere… (somling fra byråkrater betyr visst nå at Softox-ledelsen må byttes ut)

4 Likes

Jeg er godt fornøyd med progresjonen, men forventer enda mere profesjonalitet ovenfor sine aksjonærer. Det er ikke for mye å forlange.

7 Likes

No har det jo vært bra en stund da, ingen nevneverdige brølere siden i fjor vår?

Til å lage flere på rappen så vil eg si det går i riktig rettning.

Innlegget til Jcp er :gem:

1 Like

Jeg heller også mot å tro at det er omtrent sånn det henger sammen.

Men jeg skulle ønske de bare kunne redegjøre for det i børsmeldingen om kvartalsrapporten.

Og jeg skulle ønske handelen i aksjen kunne stenges noen timer mens folk tok inn denne informasjonen.

7 Likes

Om dette er noe for SoftOx vet jeg ikke, men de har fått beskjed. Søknadsfristen er i dag.

1 Like