For å unngå misforståelser, jeg er utrolig positiv til produktene og resultatene fra studiene til Softox - og er tungt investert og har et langsiktig perspektiv.
Dersom en ser bort i fra utsettelsen i forhold til ratifiseringen av EU-godkjenningen (vil komme i løpet av mars), er innholdet i Q rapporten som forventet. Softox blir dessverre berørt av at ting tar lenger tid hos myndighetene som følge av Covid-19 - samtidig virker det som selskapet virkelig står på/har stått på når en ser de ulike milepælene som er oppnådd, og ikke minst at oppstarten av SIS allerede er fremskyndet fra april til mars (og som det står i rapporten, arbeider en for å få oppstarten enda tidligere). Husk at vi snart er i midten av februar…
Det er derfor mye positivt å ta med seg når en ser på det fundamentale - samtidig har selskapet fortsatt en del å lære på kommunikasjonen med markedet. Dette er essensielt for å skape tillit og gjøre det interessant/attraktivt for nye investorer. Jeg står fortsatt ved at det er lite profesjonelt måten en fremla Q4 presentasjonen og håndteringen av rep emi.
En er aldri tjent med å dvele ved fortiden - og alle får selvfølgelig velge om en ønsker å investere/fortsatt være investor i Softox - samtidig synes jeg det er fornuftig det Aaleby skrev i et innlegg, at en bør ta en fot i bakken og tenke tilbake til hvorfor en har valgt å investere i et selskap. Grunnen til at jeg er investert i Softox er først og fremst sårskyll/sårbehandling (og inhalatoren) - og her er jeg enda mer overbevist i dag (enn når jeg investerte) om at dette virkelig kan bli en stor suksess.
Lykke til alle med investeringene!