Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Støtte på SIS vil de helt sikkert få men av hvem?

For å unngå misforståelser, jeg er utrolig positiv til produktene og resultatene fra studiene til Softox - og er tungt investert og har et langsiktig perspektiv.

Dersom en ser bort i fra utsettelsen i forhold til ratifiseringen av EU-godkjenningen (vil komme i løpet av mars), er innholdet i Q rapporten som forventet. Softox blir dessverre berørt av at ting tar lenger tid hos myndighetene som følge av Covid-19 - samtidig virker det som selskapet virkelig står på/har stått på når en ser de ulike milepælene som er oppnådd, og ikke minst at oppstarten av SIS allerede er fremskyndet fra april til mars (og som det står i rapporten, arbeider en for å få oppstarten enda tidligere). Husk at vi snart er i midten av februar…

Det er derfor mye positivt å ta med seg når en ser på det fundamentale - samtidig har selskapet fortsatt en del å lære på kommunikasjonen med markedet. Dette er essensielt for å skape tillit og gjøre det interessant/attraktivt for nye investorer. Jeg står fortsatt ved at det er lite profesjonelt måten en fremla Q4 presentasjonen og håndteringen av rep emi.

En er aldri tjent med å dvele ved fortiden - og alle får selvfølgelig velge om en ønsker å investere/fortsatt være investor i Softox - samtidig synes jeg det er fornuftig det Aaleby skrev i et innlegg, at en bør ta en fot i bakken og tenke tilbake til hvorfor en har valgt å investere i et selskap. Grunnen til at jeg er investert i Softox er først og fremst sårskyll/sårbehandling (og inhalatoren) - og her er jeg enda mer overbevist i dag (enn når jeg investerte) om at dette virkelig kan bli en stor suksess.

Lykke til alle med investeringene!

24 Likes

Et spørsmål jeg har fundert på; Kursen er nå ikke langt unna emisjonskursen, og det har vært en del omsetning under kr 60. Styret virker likevel sikker på at rep emi vil bli fulltegnet (og de trenger pengene) - kan vi forvente noen “kaniner opp av hatt” i løpet av de neste to ukene?

1 Like

Det kan jo være at de vet at Svaret fra Hinas anbudet skal komme i forkant av denne datoen. Hvis det er det de venter på, så håper jeg virkelig at dem vinner, ellers kan vi vel se bort i fra rep-eimen ?:man_shrugging:

HINAS anbudet er vel ennå ikke lagt ut? Tror derfor vi tidligst vil få et svar på det i mars.

ser ut som mars måneden er tingen, om de ikke blir enda mer forsinkelser.

Anbudet er ikke ute på Doffin enda.

1 Like

Jeg blir lettet bare jeg ser anbudet blir lagt ut (stoler ikke helt på det offentlige!) og føler meg trygg på at de vinner det.

De skal vel ha Webinar innen et par dager? Ut fra formuleringen begynner SIS å nærme seg. virket nesten som de kan starte før mars og.

1 Like

SoftOx er ikke alene med inhalator:

4 Likes

Dette er et middel som demper den heftige immunresponsen, som kan føre til komplikasjoner for dem med alvorlig COVID-sykdom. Noe helt annet enn et bredspektret antimikrobielt produkt som også kan være løsningen på resistens.

Misforstå meg rett: veldig bra for Israel og kanskje COVID-behandling for øvrig, men ingen relevans for SoftOx.

15 Likes

Nix

Ikke samme virkning. Dreper/uskadeliggjør heller ingen virus og bakterier.
Forhindrer at immunforsvaret går inn i «overdrive»

6 Likes

Det er potensielt mye verre for bgbio skulle jeg tro. Dette er vel akkurate den pasientgruppen de rekrutterer ?

Men ellers er det fase 1 / safety og man kan lure på om pasientene er representative. Uansett ser resultatene bra ut og det er bra for hele verden.

4 Likes

Noen som gir opp? Lurer litt på hvor lav investorer går? Er det rep.emi pris vi skal ned til ? :thinking:

1 Like

Om noe håper jeg at folk gir opp slik at jeg kan øke nærmere emi-kurs.

6 Likes

Selskapet har etter mitt syn rotet mye til for seg selv - og dersom utviklingen fortsetter, er det faktisk en risiko for at rep emi ikke vil bli fulltegnet. Skjønner ikke at selskapet må bruke 2 måneder på å få gjennomført rep emi…

Det slipes litt her, det slipes litt der. Men Softox er i stor grad fortsatt en uslepen diamant. Det at få evner å se det gjør at den i dag fortsatt kan kjøpes uforskammet billig…

2 Likes

Tror man kan få tak i "billige " aksjer en stund framover.

1 Like

Det er nå man virkelig skiller ut de som ikke er tålmodig å som plutselig ser toget går og mister alt…

Er vel kanskje en del som vekter ned litt og? Jeg for min del tok av 20% av beholdningen.

Edit: Hvis makro surner skikkelig til nå så tipper jeg fort vi er under 55.

2 Likes

Var vel ikke positive nyheter på Q-rapporten, så ikke uvanlig at kursen siger nedover 2-3 dager inntil de litt mer langsiktige har kjøpt aksjene til de som kjøpte på forventning om Q-rapport.

3 Likes