Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Er rep.emien igang slik at man nå kan tegne seg?

Se sist børsmelding;

https://newsweb.oslobors.no/message/524185

Tegningsperioden starter rundt 17. februar.

Jeg har den siste tiden tenkt på at Softox faktisk hadde vært best tjent med å droppe desinfeksjonsmiddelet - og kun konsentrert seg mot det som er deres “hovedprodukter”, nemlig sårskyll/sårbehandling (Swis) og nå inhalatoren (SIS).

Det er fryktelig mye støy knyttet til desinfeksjon - og det virker også, dersom en ser på kursutviklingen i det korte bildet, at mange av småaksjonærene har investert nettopp pga dette. Et veldig godt eksempel på det ser vi etter Q4 - hvor utsettelsen av ratifiseringen av EU godkjennelsen med ca 1-1,5 mnd var hovedfokuset, mens det er veldig få som har bemerket seg at fase 1 studiet i SIS er fremskyndet (mars) og at en håper å starte enda tidligere.

6 Likes

Skjønner hvor dette kommer fra, men jeg er rimelig trygg på at fallet vi får etter hver q-pres hadde vært småtteri i forhold til det vi hadde sett om de meldte at de dropper desinfeksjon😅 Og om det fører til at de blir cashpositive på mellomlang sikt så vil det nok være verdt alle skuffelsene tror jeg. Men tålmodighetsprøve for de som sitter long ja, spesielt de som hoppet på under euforien.

1 Like

Sp1 skulle vel komme med kursmål ?

Hvem bryr seg om kortsiktig støy grunnet en helt fullstendig rævva aksjonærbase, som blant annet kannibaliserer kursen i en ekstrem grad ved å ta sell on news til ytterlighetene, når man på sikt kan tjene store penger også ved salg av nettopp desinfeksjonsmiddel? Softox har et unikt produkt også her og må åpenbart stå løpet helt ut uavhengig av om noen aksjonærer sutrer i det korte bildet.

Min mening, om ikke annet.

9 Likes

Her er jeg også. Det virker klart som at selskapet har en god forretningscase for desinfeksjonsmiddelet, og da er kortsiktig støy irrelevant. Lykkes de så vil folk syntes det er flott. Hvis man mener de burde droppet produktet så forutsetter man at de vil mislykkes i mine øyne, mens jeg faktisk fortsatt tror de vil lykkes. Jeg bare tror at ting tar tid.

For min del så tror jeg det vil vise seg å være ett bra produkt for selskapet i løpet av året, men når i løpet av året er mer i det blå.

2 Likes

Synes det går litt rundt for enkelte i møte med offentlige utsettelser og seig kursutvikling.

Pivot til desinfeksjon som følge av corona kan vise seg å bli det som gjør at selskapet blir et selvfinansiert biotekselskap med en unik patent og flere kliniske løp.

Et kvartal eller to til eller fra betyr forsvinnende lite i den litt større sammenhengen.

Edit:

Det betyr ikke at jeg ikke tror kursen ville vært høyere nå foruten hele desinfeksjonssporet dersom SoftOx var et tradisjonelt biotek på utviklingsstadiet uten inntekter.

Pga. Covid-hype fikk man om bord en relativt håpløs aksjonærmasse, som ikke har erfaring/innsikt i biotek og burde vært investert i alt annet.

15 Likes

Kan skjønne at noen tenker slik. Jeg og mistenker at de som selskap kanskje har brukt forholdsvis mye tid og ressurser siste året på dette. Men likevel, slike muligheter sier man bare ikke nei til!

2 Likes

Å droppe det nå ville vært rimelig dumt slik jeg ser det. Nå er man jo faktisk i ferd med å få på plass et betydelig distribusjonsapparat og foreløpig tilstrekkelig produksjon er vel også på plass.
Nå er det jo i hovedsak samarbeidspartnerne som gjør jobben slik jeg ser det. Burde være god sjanse til å generere overskudd fra dette segmentet fremover. Det letter jo også arbeidet med å finansiere de andre områdene.

Å redusere kortsiktig støy ved å velge bort langsiktig potensiale blir vel litt kortsiktig planlegging vel?

6 Likes

De har fått til mye på kort tid, tross alt.

Fått på plass salgskanaler og avtaler for desinfeksjon produkter.
Merkenavn i Norge, og Europa snart.
Når sår produktene er klar, ligger salgskanaler klare.
De får gode inntekter fra desinfeksjon produktene nå framover. Endelig EU godkjenning i mars måned.
Da åpner det seg store muligheter for inntekter.

Topp50 rører seg ikke, noen fyller på litt.

4 Likes

Ikke minst; organisasjonen har fått opparbeidet et enormt viktig erfaringsgrunnlag som vil komme til nytte når nye produkter skal ut i markedet. Ressursene som er investert i utrullingen av safeDes/AntiVir nasjonalt og internasjonalt går nok overhodet ikke til spille.

5 Likes

upcoming hospital tender (HINAS) for the infection disease control category. The tender is again postponed and is expected to be announced in February 2021 for the first time with a separate category for alcohol-free hand disinfection.

1 Like

Håper de har rett i det og at det utlyses nå i februar.
Må være minst minst like frustrerende for Softox ledelsen som for oss med pappskallene i etatene. Først Svenskene med EU-godkjenningen og Hinas-gjengen med forsinket anbud 2 ganger… for ikke å snakke om FHI

3 Likes

Håper vi snart er ferdig med “sell-on-news” investorer.

1 Like

Sånn sett kan man håpe at det er bolken som kom til vårparten i fjor som i stor grad kaster kortene og at det er flertall blant de genuint langsiktige som velger å sitte i ro og eventuelt øke ytterligere. Skader ikke nødvendigvis med en skikkelig vinterrengjøring i aksjonærmassen.

3 Likes

Litt av grunnen til sell on news mener jeg selskapet også må ta litt av skylden for. Er nok mange som har et rimelig greit høyt snitt på kjøpskurs, nettopp på grunn av tidligere børsmeldinger om kapasitetsutvidelse på grunn av økt etterspørsel, som burde vært skrevet litt mer forklarende, for å si det mildt. Dette har vel vært debattert mer enn nok her, så skal ikke rippe veldig opp i det. Men, jeg skjønner jo da at enkelte vil benytte seg av muligheten for å prøve å smitte seg ned eller komme seg ut. Når det er sagt, så håper jeg at det aller meste av det har roet seg litt nå, og at de forhåpentligvis gode nyhetene som er rett rundt hjørnet, er (nettopp) så gode, at de store tilbakefallene på kursen, vil forbli historie :v:

4 Likes

Med tanke på at HINAS egentlig skulle gjelde fra i fjor sommer så var ikke uttalelsen helt unaturlig.

1 Like

Ser at det jeg skrev kan misforstås - jeg mener ikke at Softox burde droppe desinfeksjon nå, etter å ha kommet så langt og alt tilnærmet er klart til å få på plass større avtaler (HINAS, EU godkjenningen mv).

Mitt poeng er at selskapet muligens ville vært tjent med å ha fokus/bruke pengene på hovedproduktene - særlig når en ser i ettertid med alle forsinkelser, manglende vilje fra FHI å endre veiledningen mv - og at dette kan ha gjort at en ikke har brukt like mye energi på sårskyll/sårbehandling. Dette er som nevnt kun et biprodukt - men forhåpentligvis vil all lobbyvirksomhet (ref WHO anbefaller alkoholfritt alternatib), EU godkjennelsen, HINAS avtale mv gjøre at ballen etterhvert ruller raskere og raskere.

Nå er det heldigvis ikke lenge til mars - og en bør da få melding både om oppstart SIS, ratifisering EU godkjenning, flere distribusjonsavtale, endelig avtale med forsvaret, analyse fra Sparebank 1 mv.

4 Likes

Jeg har økt med 3k etter “sell-on-news”. Det er ikke så mye, men det var det jeg hadde tilgjengelig.

1 Like