Dette ser jeg ikke på som grunn til bekymring, men som en god kjøpsmulighet. Selskapet har utviklet seg mye fra første hypen som førte oss over 100. Dersom den hypen hadde vedvart, ville antall aksjer for meg vært betydelig lavere. Nå er det fortsatt gode muligheter for å øke inntil videre.
Eksempel på tilsvarende situasjon: Da PHO fikk sin godkjennelse etter fase 3 studien, solgte folk (og storeier) den ned ca. 30% (!) (Fra litt over 30 til rundt 20). Det ga en fin kjøpsmulighet for oss som mente fremtiden var lysere enn datiden. Godkjenningen var positiv for selskapet, men kursen ble sendt ned. I Pho kunne vi kjøpe ned mot 20 kr., mens stemningen var laber, og det ble ytret eder og galle rundt kursutvikling på diverse forum. De som lot seg påvirke av stemningen på de medaksjonærene som ropte/skrev høyest, ble vippet av toget, og må nå bøye seg i hatten for oss som ble sittende. (En foreløpig fasit i dag på denne tråden! )
Husk at negativ stemning og for høye forventninger ikke påvirker selskapets leveranse ang. salgs- eller annen utvikling. Når (!) EU-godkjenning kommer, og selskapet ruller videre med salgsavtaler internasjonalt, er det i mine øyne mer sannsynlig at mcap skal opp fra 500 (!) millioner, enn ned. Når de så kommer i gang med SIS er den sannsynligheten enda større, og når de “egentlige produktene” til Softox kommer til markedet, tror jeg at mcap er så mye høyere at jeg kommer til å minnes dette innlegget med fryd. og DET er grunnen til at jeg ikke er bekymret, men fornøyd, for hver uke jeg har mulighet for nye, gode kjøp.
God helg!