Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Godt innlegg Wannatri.

God helg!

2 Likes

Riktig Aaleby - så jeg tror en HINAS avtale alene vil gi flere titalls millioner i året

2 Likes

Kiilto Norge hadde vel en omsetning på ca 100 mill (edit: salgsinntektene var på 108 mill i 2019) før pandemien. Minst 80% av dette kan man forvente at henger sammen med nettopp HINAS-avtalen. I så måte bør flere titalls millioner kunne være realistisk, særlig på sikt.

1 Like

Ja - kanskje jeg har undervurdert den avtalen (isolert sett).

1 Like

Takk.

At Softox tar dette til inntekt for sine egne produkter synes jeg blir drøyt, anbefalingen “nå” går helt tilbake til 2009 “Infection control and hospital epidemiology july 2009, vol. 30, no. 7” og endrer ingenting på guidelines, hverken WHO eller FHI sin (FHI sin bygger på WHO sin)

-Wash hands with soap and water
-Use an alcohol-based handrub as the preferred means for routine hand antisepsis

Ganske langt ned i materien kommer “Provide alternative hand hygiene products for HCWs with confirmed allergies or adverse reactions to standard products used in the health-care setting”.

2 Likes

Jeg syns det er rimelig at de støtter seg bak det sitatet når 25-55% av alle helsearbeidere faktisk har hudproblemer (tørre hender, eksem - nettopp som følge av alkohol) på hendene med den ekstrakostnaden det medfører (sykefravær, dårligere håndhygiene, økt smittefare etc). WHO anbefaler å tilby alternativer og der er jo Softox en av løsningene med verdens mest effektive (?) hånddesinfeksjon som samtidig er mild ved gjentatt bruk, og utkonkurerer alkohol på alt som er relevant.

2 Likes

Det er flere måter å vurdere Softox på:

  1. Primært som ett forsknings- og utviklingsselskap.
  2. Primært som ett selskap som skal lykkes kommersielt med satsingen på desinfeksjon.
  3. En kombinasjon. Og her har du selvsagt mange varianter.

Det er åpenbart at det er såpass mange personer som er investert i selskapet fordi de tror selskapet vil lykkes kommersielt på kort tid (6-9 måneder), at hvis du er overbevist om at de vil mislykkes på dette området, så bør man selge.

Jeg er investert primært pga forskning og utvikling, men også fordi jeg tror de vil lykkes på det kommersielle, så jeg vil være i kategori 3 av de over. Er du i kategori 2 så mener jeg du kan ha grunner til å være nervøs. Er du i kategori 1 så er dette kortsiktig støy.

Min enkle forståelse :slight_smile:

10 Likes

Masse god øving i prosessene med desinfeksjon vil jeg tro. Skal ikke kimse av det heller. Vil tro de har opprettet en del kanaler som kan benyttes senere når punkt 1 skal realiseres. Sånn sett er begge punktene veldig relevante.

5 Likes

Fikk denne anonsen i dagbladet i dag, god og relavant reklame det. Tørre sprukne hender , sår etc er et problem for mangen. Har snakket med mangen i byggebransjen og helsevesenet som bekrefter dette. Tror softox kan penetrere dette markedet på sikt.

14 Likes

Ser den sørafrikanske varianten skaper hodebry, antar vi vil få flere varianter etter vært som kanskje vil skape enda mer hodebry…?

Hadde blitt interessant kursutvikling hvis inhalatoren er like effektiv på Corona og alle type mutasjoner som Antivir (99,999%)

-Modema, Pfizer og BioNTech har alle sagt at vaksinen deres foreløpig er effektive mot de nyeste virusene.

Gjenstår å se hvor lenge… helt tydelig vi trenger noe å inhalere og det er fort!

Er Starpharmas Viraleze nesespary sammenlignbar med den sprayen som Softox utvikler? Jeg kjenner ikke godt nok til det medisinske til å tenke annet enn at den i alle fall overlapper på det SoftOx sin spray er tenkt å gjøre.

Lansering i Q1 2021. Starpharma hevder den dreper 99.99% av Covid-19.

2 Likes

Kan vel håpe om noe oppdatering ang. Swis og Inhalatoren nærmeste ukene også ?

1 Like

Godt å se annonse mens man leser avisen

image

2 Likes

Basert på Q4 bør en forvente oppstart av SIS senest i mars.

Det dukker opp flere og flere annonser - og selv om forbrukermarkedet ikke er hovedsatsningsområdet - kan en kanskje også håpe på at flere blir oppmerksom på at dette er et bedre produkt enn antibac og IKKE brannfarlig, ref alle artiklene om brannskader (nå sist dødsfall) pga alkojolbasert desinfeksjon.

1 Like

Det har vært diskutert når SP1 ville komme med sin analyse/ta opp dekning. Flere har hevdet at den ville komme i forbindelse med ratifiseringen av EU-godkjenningen/ny distributøravtaler. Nå som det har blitt utsatt - kan vi se at analysen kommer samtidig med oppstart av SIS studiet? Mitt tips er at SIS starter opp i månedskifte feb/mars.

Det tror jeg og. Det ville vel vært naturlig å annonsere at det er planlagt oppstart av fase1 litt før. Er det en nettside det går an å følge med? (clinical trials e.l?)
På en måte burde sånne ting være innbakt i kursen siden de allerede har meldt de skal starte fase 1 men jeg tror enda at Softox er et misforstått selskap og at mange investorer ikke har peilig hva selskapet egentlig holder på med. Når til og med Finansavisen/e24 presterer å skrive “Antibac-selskap” så er det en gavepakke til alle som akkumulerer aksjer på dette nivået.

1 Like